Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
100 mest kontroversiella filmerna genom historien
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jadu det var inga trevliga filmer som låg i topp på den listan. Inte för att jag sett ens hälften av dem, men har sökt lite efter dom i syberspace. Men jag blev också riktigt sugen på att köpa några av dem, Cannibal Holocaust t.ex.

"Cannibal Holocausti tar med oss in i Amazonasdjungeln. Ett filmteam som ska göra en dokumentär om de olika stammarna i djungeln har försvunnit och en professor bestämmer sig för att ge sig ut och leta efter dem.

Väl ute i djungeln träffar han på olika kannibalstammar, likaså filmteamets lik... Bredvid liken ligger deras filmkamera. När professorn är hemma i USA igen börjar han kolla på filmen teamet har spelat in. Och det är inga trevliga syner precis... Filmteamet har betett sig som svin, och till slut ger infödingarna igen."

Låter inte trevligt ..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tror jag såg den för MYCKET länge sedan.
Är det den jag tror att det är så var den rent osmaklig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Vart fan var "Passion Of The Christ"? Som om inte den var kontroversiell.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har sett Cannibal Holocaust och jag måste säga att den inte var så hemsk enligt mig, men en scen när några stycken sprättar upp en levande sköldpadda ... det såg inte trevligt ut må jag säga, men han som gjorde filmen ska ha fått far atill domstolen för att få bevisa att cannibalismen som dom hade med i filmen inte var riktig, för det såg mycket verkligt ut tycker jag. Men kolla själva får ni se vad jag menar, Det finns ju också en cannibal ferox som inte är nära att vara lika äcklig.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Vågar man gissa på att den [i:11x2zvig]inte[/i:11x2zvig] finns i den lokala videobutiken...?
1193 inlägg
för
1193 inlägg
FredrikM: Jag har sett Cannibal Holocaust, och jag kan säga att den är rätt vidrig.. filmen handlar om människor i USA:s nöjesbranch typ som vill sända en dokumentär, inspelad av några ungdomar som reste till Amazonasdjungeln. I filmen får man se deras dokumentär, och det känns faktiskt som att den är autentisk.. i en scen får man se hur de skär upp en sköldpadda, såg rätt äckligt ut... o senare hur ungdomarna blir "behandlade" av kannibalerna
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det var kanska få som jag har sett på den listan. Det var dessutom väldigt många filmer som jag inte ens har hört talas om.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har inte sett många heller, men hört talas om några. Typ David Lynch-filmerna (Blue Velvet, Wild at Heart), Reservoir Dogs, Ken Park, Ichi the Killer, Motorsågsmassakern m.fl.

Jag har sett en Clockwork Orange, kollat lite på Columbine.
1026 inlägg
för
1026 inlägg
[quote="Ville":mvuldwc9]Vart fan var "Passion Of The Christ"? Som om inte den var kontroversiell.[/quote:mvuldwc9]

Håller med, det var konstigt..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
det är inget lustigt med det eftersom passion of the christ inte hade kommit ut då, den hade premiär i början på 2004 och listan skrevs i september 2003 (står längst upp på sidan).
1026 inlägg
för
1026 inlägg
Aha, it all makes sense.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den listan var bra

Jag tycker om när filmer är starka på olika sätt så de känns och får en att tänka till osv...om ni fattar vad jag menar?

många av dom är ju olika skilldringar på vad som har hänt eller skulle kunna hända...men många är ju också väldigt onaturliga såsom Hellraiser, braindead och bad taste me mera
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Intressant lista minst sagt....
Förstod dock inte vad Natural born killers gjorde så högt upp på listan (nr 16). Inte så chockande film direkt, även om den är våldsam. Fanns värre filmer på den listan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
har väl sett de flesta av skräckfilmerna men det fanns ju bara en italiensk med Cannibal holocoust. Faces of death är ju ganska rå när de visar dödsfall på riktigt som bilolyckor och elektriska stolen m.m

fast filmer som re-animator och hellraiser och toxic avenger e väl inga som direkt upprör ,bara vanliga splatters

Texas Chainsaw Massacre 1974 är ju inte speciellt våldsam om man jämför med vilken film som helst nuförtiden ,men då vart den ju lika med videovåld för alla som inte hade sett den, kommer ihåg en videohandlare i min gamla hemstad när motorsågsmassakern hade premiär på nytt i slutet av 90 talet som sa att den filmen tog han avstånd ifrån ,ingen motorsågsmassakern i min butik. det roliga var att han redan hade mannen med läderansiktet för uthyrning ,motorsågsmassakern 3

en som jag vill se på listan är ju Salo ,sodoms 120 dagar ,,den ska vara riktigt vidrig.

en anledning varför de riktigt vidriga filmer som finns inte kom med är väl att de inte är kända för den stora massan, men det skulle ju vara de mest kontroversiella och inte våldsamma och grymma filmerna som kom med på listan
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="**PhantasM**":118neikn]en som jag vill se på listan är ju Salo ,sodoms 120 dagar ,,den ska vara riktigt vidrig. [/quote:118neikn]

Rätt så tråkig film faktiskt, och rätt så twisted bitvis... alot of male and female nudity.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jag var nere o hyrde trissfilm idag när de regnar ,,de blev pianisten ,sky captain och ,,jo just de Salo sodoms 120 dagar ,,får se om jag spyr eller inte. kanske återkommer med recension
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="**PhantasM**":wq88ikc7]jag var nere o hyrde trissfilm idag när de regnar ,,de blev pianisten ,sky captain och ,,jo just de Salo sodoms 120 dagar ,,får se om jag spyr eller inte. kanske återkommer med recension[/quote:wq88ikc7]

Chansen att du spyr är nog inte så värst stor.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="**PhantasM**":1t3vpm8b]jag var nere o hyrde trissfilm idag när de regnar ,,de blev pianisten ,sky captain och ,,jo just de Salo sodoms 120 dagar ,,får se om jag spyr eller inte. kanske återkommer med recension[/quote:1t3vpm8b]

Salo är bara sämst o nasty.. inte nå pukevarning på den, inte ens då de äter bajs
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
har nu sett Salo och den var ju en väldigt rubbad film, kan nästan förstå att regissören vart mördad ,,1975 var de ju inte så tåliga i film direkt ,alltid reta de nån

tyckte faktiskt allt bögsex var äckligare än bajsätandet ,,våldet var ju som vilken italiensk rulle som helst. den får väl en tvåa av fem
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden