Visa första inlägg
563 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
563 inlägg
Irreversable tyckte jag var en riktigt bra film. Den är rå....riktigt rå men den leker med alla möjliga kännslor. Kan säga att filmen är delad i 3 delar. Men troligtvis den råaste inledning jag sett. Det var flera som ställde sig upp av nästan ren chock när jag såg den.

Canibal holocaust och salo tycker jag bara är löjliga filmer som inte ger mig något alls. Bara fruktansvärt dåliga skådisar och dålig story....bara slöseri med tid att se dem.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nästan att man blir lite rädd när man går igenom listan och man har sätt nästan alla av dom

ska nog börja titta på "vanliga" filmer snart
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":2aj4r8o9]
Förstod dock inte vad Natural born killers gjorde så högt upp på listan (nr 16). Inte så chockande film direkt, även om den är våldsam. Fanns värre filmer på den listan.[/quote:2aj4r8o9]

Fast scenerna från fängelseupploppet är ganska vidriga stundtals...

Däremot undrar jag över vad Traffic gör på denna lista, visserligen har den hamnat nästan längst ner, men obegripligt är det ändå.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Enligt mig finns det många filmer som kunde platsat högre upp på den listan än Natural Born Killers.

Och jag håller med dig, att Traffic är på den listan är oförståeligt!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Men tycker du inte att scenerna där fångarna
Visa spoiler
är magstarka
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Det var ett tag sen jag såg den så jag kommer inte direkt ihåg de scenerna, men jag kommer ihåg att jag iaf inte blev särskilt chockad. Som sagt, sett värre. Och plats 16 på den listan...nja!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, i och för sig, den borde kanske ha hamnat en bit längre ner på listan, fast med på listan tycker jag att den skall vara. Sen får man inte glömma att det var ett tag sedan som den kom, hade den gjorts idag så gissar jag att man hade sett den som mycket mindre kontroversiell.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jo, det är nog sant. Det mest kontroversiella med den filmen är väl annars den ganska svidande kritiken mot massmedia, och hur man kan göra underhållning av och glorifiera mördare, allt för tittarsiffror och profit.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Vad i helvete gör Inferno på den listan???? Argento har gjort värre filmer än den och att inte en enda Fulci rulle är med visar att den där listan bara är att ta med en liten nypa salt.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Caligula borde väl passa bra här någonstans...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Läs listan i första inlägget Filmgalen, Caligula är med nånstans mot mitten tror jag.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Tyler":1fa896ub]Läs listan i första inlägget Filmgalen, Caligula är med nånstans mot mitten tror jag.[/quote:1fa896ub]

Den var nummer 20.

Haha, Irréversible borde inte vara etta. Jag har iofs inte sett filmen (inte hela) men det måste finnas värre. Sen tror jag att Ichi the Killer saknades också, fast jag kanske missa den.
699 inlägg
för
699 inlägg
ett litet tips för er som undrar vad filmerna gör där

tänk er in i situationen runt film när den kom.....
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror upphovsmännen missat den kanske mest kontroversiella av dem alla; Un chien andalou (1929), "Den Andalusiska hunden" av Luis Buñuel och Salvador Dalí. Den gjordes för att uppröra allmänheten, man hädade kyrkan och skar itu ett människoöga med ett rakblad, och detta år 1929.
http://www.imdb.com/title/tt0020530/
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden