Visa första inlägg
11101 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11101 inlägg
24 filmer kommer jag förstås inte se, inte en chans jag hinner med det. men några st blir det väl. kanske

4340 inlägg
för
4340 inlägg
Har just öppnat lucka två, så än så länge så ligger jag i fas. Såg Uncle Buck av John Hughes, som var lika härlig och småcharmig som jag mindes den. Den starka trean i betygsväg ligger kvar.
John Candy var verkligen en underbar, varm och stor komiker i dubbel bemärkelse! Kommer alltid älska och sakna den gamle hjälten! Finns nämligen ingen som var som han.  Han kunde blanda humor och värme på ett speciellt sätt som gjorde att man alltid kunde sympatisera med hans karaktärer, trots eller rättare sagt, pga, deras fel och brister. Man visste alltid att det bankade ett stort hjärta inuti den stora kroppen som ville väl.
Detsamma gäller regissören John Hughes som alltid berättade igenkännande om det så var i The Breakfast Club eller i mer renodlade komedier. Kärlek och respekt till de människor som skildrades i hans filmer var a och o.Vila i frid gamla vänner!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja det börjar bli tomt utan alla dessa härliga människor...

1593 inlägg
för
1593 inlägg
Ja såg "The Breakfast Club" för inte så länge sedan och det manuset är fortfarande ett mästerverk i mina ögon! Filmen också för den delen! ;) "Uncle Buck" är en av de där Hughes filmer jag missat, men skrev upp den så fort jag såg din lista Brent! Hughes gjorde bra filmer! :)
Nu har jag också lagt till "Skönheten och Odjuret"! Hur kunde jag missa en av Disneys bästa filmer genom tiderna!! Den ska jag också se i jul, tack för påminnelsen om en bra julfilm AntonKane! ;)
@JBR008 du kom med en fantastisk jullåt från mästerverket "Goodfellas", är det något Scorsese har förutom talangen för att vara en av de bästa levande regissörerna så är det musiksmak! :)
@Psychopatrik Hahahaha höll på att garva läppen med Nicholson bilden från "The Shining", speciellt med den passande texten God Jul!! Så klockrent hahaha!
Hann se hela tre filmer igår: The Raid, The Descendants och Private Resort. Mer info om vad jag tycker om dessa filmer och deras betyg hittar ni på respektive film. Dock uppstod en fråga hos mig som jag aldrig fick svar på, inte ens via nätet!
Vad hände egentligen med Emily Longstreth? 
Hon spelade mot Molly Ringwood, Kevin Bacon, Brad Pitt, Johnny Depp m. fl. och hon måste väl ändå räknas som en av 80-talets tonårsikoner! Vad hände med henne? Någon som vet??
474 inlägg
för
474 inlägg
Latorre, här finns ett relativit bra svar till din fråga: Vad hände egentligen med Emily Longstreth? - http://wiki.answers.com/Q/What_happened_to_Emily_longstreth , Fast det gäller ju också att vara källkritisk. Vet inte om det här är 100% sant.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Känner att julstämningen börjar komma. Så jag beställde en bunt med filmer från discshop.
Klappjakten, Gremlins, Trading Places, En Päron till Farsa firar jul och Mupparnas Julsaga.
Sedan så har jag några hemma, Ensam Hemma 1 & 2 som är måsten till jul. Die Hard också. Har heller inte hunnit se The Office Julspecialen, har ju sparat den till jul nu.
Its a Wonderful Life och Polar Expressen tror jag finns på netflix. Så så ser schemat ut. :)
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Tusen tack Daniel! Hittade också lite grann om att hon ska finnas på rehabilitering för drogproblem! Synd att hon försvann iaf! Hon var förvisso med i en del b-filmer, men hon var egentligen aldrig dålig som skådis och jag tror hon hade kunnat bli något! 
474 inlägg
för
474 inlägg
Det var så lite så, latorre! Jag håller med dig, hon är inte en dålig skådespelare, långt ifrån faktiskt. Tråkigt att det blev som det blev. Jag tror som du säger, något hade hon blivit om hon fortsatt!
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Latorre: Kul att kuna påmina om bra filmer, för vi prata väl om den från 1991 och inte den där upföljaren Den förtrolade julen?
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Hehehe nä jag menar så klart klassikern från 91, den där uppföljaren har jag inte brytt mig om! ;)
474 inlägg
för
474 inlägg
Såg precis klart film nummer 2 i min egna lilla "kalender". Det var "Breakheart Pass" med Charles Bronson i huvudrollen. Faktiskt så är det första filmen som jag ser med honom. Dock så gav det ett gott första intryck, 3/5 får filmen. Det blir faktiskt mer av Bronson i min kalender, för den 6:e december så är det "Death Hunt" med honom som gäller. Denna film har absolut inget med julen att göra, men tyckte den passade in nu i december då det var mycket snö i filmen. :)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
bronson är en hård jäkel
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Death Hunt är en av Bronsons bättre tycker jag!
Dagens julfilm blir en klassiker i dess rätta bemärkelse, Harvey (1950) med den mästerlige James Stewart i en av sina allra bästa roller, kanske den allra bästa t.o.m.
456 inlägg
för
456 inlägg
Kul att få lite tips och inspiration. Tack för det!
Någon julkalender med film blir det inte för min del. Största anledningen är att jag inte är i närheten av att hinna se film varje dag. Men några filmer jag försöker se varje år vid den här tiden är Love Actually, Bad Santa, Ensam Hemma 1 & 2 (som jag tjuvstartade med redan för ett par veckor sen), Tomten är far till alla barnen och säkert nån jag missat :) 
I år tänker jag dessutom se Miracle on the 34th street (Miraklet i New York) för första gången. Verkar vara en populär julfilm. 
22 inlägg
för
22 inlägg
Såg precis om It's a wonderful life och den är ju fantastiskt  bra, nära ett mästervärk. James stewart är klockren!
1289 inlägg
för
1289 inlägg
Trevligt med så många andra kalendrar. Idag såg jag A Very Harold & Kumar Christmas. Jag gillar dom andra två filmerna, men den här höll inte samma klass, var alldeles för mycket. En stark etta.
Igår, däremot, såg jag om Love Actually. Hoppades att den skulle stå sig lika väl vid en omtitt, och visst gjorde den det. Underbar, varm feelgood-komedi! Helt fantastisk.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
Jag ska se om Love Actually i dagarna men tvivlar inte på att den behåller sitt goda betyg i min bok! ;)
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Efter att Uncle buck har laddat i 4 dagar hackar den nu. Så den blir nog inte att se för min del.... :(
474 inlägg
för
474 inlägg
I min 3:e lucköppning så var det "Coming To America" som skulle ses. Tyckte det var en lite underlig film. Men en riktigt "good-feeling" film, perfetk till julen! 3/5 stjärnor får den av mig. :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Hehe, surt Anton! Förstår att du tappar lusten när den strular så.
Blir en omtitt på Love Actually även för mig framöver. Den ultimata feel-goodaren i min bok :)
Idag så har jag valt The Big Year som sällskap, även det en skön hjärtevärmare!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden