Visa första inlägg
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Vad kul att du också älskade filmen Bacon!
Har vänt på dygnen och somnar som en pensionär runt kl. 20 för att vakna som en pensionär runt 04.00 så därför hann jag inte med gårdagens lucköppning som var Funny Farm / Livet på landet med Chevy Chase. Ska se den idag istället. Ja, mitt lucköppnande går sisådär, vi är ju inne på dag 11 nu och efter Funny Farm så är jag uppe i åtta sedda julfilmer.
474 inlägg
för
474 inlägg
Den 11:e luckan blev "Ombytta roller/Trading Places", denna har jag längtat till!!! Filmen levde upp till mina förväntningar, och det är jag glad över! :) En mycket rolig komedi som ligger långt uppe bland mina favoriter. Filmen är ju bara för rolig, alla briljerar! En perfekt film nu till jul, som gör en glad från början till slut.
Denna film var otroligt bra och jag tycker den förtjänar en stabil 4:a, känner redan nu att jag vill se om den! Men det var helt enkelt en mycket lyckad komedi, som man blir glad av, good feeling så det skriker om den!

4340 inlägg
för
4340 inlägg
Öppnade en favoritlucka igår, nämligen The Office - Christmas Special!
Fullständigt genial från början till slut. Man bör ha sett de två föregående säsongerna för att få ut en maximal upplevelse, eftersom den tar vid tre år efter att säsong två slutade. Men den står sig ändå riktigt bra fristående.
Gervais/Merchant visar hur smart och intelligent humor ser ut med extremt välskrivna repliker, underbara karaktärer (David Brent är den bästa komedikaraktären genom alla tider) och den har även en underbar blandning av stor humor och lite vemod. När den kombinationen funkar så får man en svårslagen upplevelse och geniet Gervais är en mästare på just detta, vilket exemplifieras bättre än någonsin i denna Julspecial! Blir alltid alldeles varm och tårögd av slutet. Ni som sett detta mästerverk vet vad jag syftar på. Ni som inte sett den, borde genast dra igenom de två första säsongerna och sedan denna special. Det är 8 timmars speltid sammanlagt och det är 8 timmar som kan vara de mest underhållande och underbara i era liv, så ta chansen!
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Åh The Office jul special så underbart! Ja David Brent är verkligen en fantastisk karaktär, hans sätt att hantera saker är så underbart rolligt. Det går egentligen inte att förklara man måste se det själv.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Åh The Office jul special så underbart! Ja David Brent är verkligen en fantastisk karaktär, hans sätt att hantera saker är så underbart rolligt. Det går egentligen inte att förklara man måste se det själv.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja verkligen! Det måste ses med egna ögon :)
386 inlägg
för
386 inlägg
I natt öppnade jag lucka 12 på in kalender: The Hobbit. Chansen för besvikelse var stor, men jag kan lungt säga att det är inte nya Phantom Menace, och folk som gör den jämförelsen borde ta en ny titt på Phantom Menace och verkligen fundera på vad det är som gör den filmen dålig. Hursomhelst, skrev en lång kommentar här http://www.moviezine.se/artikel/12008-tyck-till-om-hobbit-och-hfr där jag reflekterar över både det positiva och det negativa med filmen.
474 inlägg
för
474 inlägg
Min 12 lucka blev den gamla godingen "Cliffhanger", med Stallone i huvudrollen! Jag vet inte vad det är med denna film, men jag älskar den! Stallone briljerar, som han oftast gjorde på 80-90 talet. Jag har bestämt att ge denna film en svag 4a, jag tycker den är värd det. Så mitt betyg står kvar som förut. Denna film är ju inte direkt en julfilm, men den har en massa snö, passande nu, inte sant? 
Nu har jag sett hälften av filmerna på min julkalender. Hittills så har jag följt schemat bra, jag har inte missat en ända film! Men det blir dock svårare att pricka in en film per dag, nu när julafton närmar sig. Känner att stressen börjar dra med mig i det jobbiga "julkaoset". Men jag får hoppas att fortfarande går bra med lucköppnandet!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Lutar åt Billy Wilders mästerverk och klassiker The Apartment (1960) ikväll med Jack Lemmon, Shirley MacLaine och Fred MacMurray.
Kul att du hänger i Daniel, kör hårt! :)
474 inlägg
för
474 inlägg
Ja, Brent. Man får hoppas att det håller i sig! :)
Idag, lucka 13, så såg jag "Jingle All The Way" med Arnold i huvudrollen. Åh, det var verkligen längesedan man såg denna. Ja, vad ska man säga, Arnolds bästa sida är ju inte komedi... Men det är en fin julfilm och det är ju Arnold... Så en svag 2:a är den väl värd.
474 inlägg
för
474 inlägg
Eller vänta, efter en natts sömn så vill jag nog ge filmen en 1:a, ska inte specialbehandla filmen bara för att Arnold är med. Så tyvärr, en 1:a får det bli.
386 inlägg
för
386 inlägg
Dagens lucka blev A Christmas Carol från 1984 med en briljant George C. Scott i huvudrollen. Tror aldrig sett någon bemästra rollen som Ebenezer Scrooge lika bra som Scott. Helt fantastiskt! Edward Woodward var också väldigt bra i rollen som en av andarna.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Håller med, Scott är Scrooge!

3462 inlägg
för
3462 inlägg
Geroge C. Scott är världens bästa skådespelare. Han har inga övermän, så enkelt är det.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, han är definitivt med på topp-10 iaf. Han hade ju framförallt en pondus som knappt någon varit i närheten av. Sjukt underskattad, helt klart!
386 inlägg
för
386 inlägg
Dagens lucka blev Home Alone. Förmodligen den julfilm som bringar mig mest nostalgi, och Joe Pesci och Daniel Stern är helt underbara som inbrottstjuvarna!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Har varit extremt kass de senaste dagarna och missat flera dagar i rad! Imorgon så ska det iaf bli bättring och då utlovar jag Wall Street. Ingen julfilm på något sätt, men av någon anledning så har jag fått för mig att den passar bra i en kalender och man ska följa sitt hjärta. Även om som sagt repliker som "Greed is good." inte stämmer in det minsta på juletid.
474 inlägg
för
474 inlägg
Jag har hamnat efter med en lucka. Hade fullt upp igår och även idag, men lyckades ta igen gårdagens lucka, lucka nr 14. I denna lucka så blev det Alive från 1993 som skulle ses. Tog denna enbart för att det var längesedan jag såg den och för att det var massor av snö i den. Jag minns den som bättre förut, men min 3:a sitter kvar, fast svagare. 
Jobbigt att jag ligger en lucka efter, men förstod att det skulle bli så tillslut. Får väl försöka ta igen det och se två filmer på en dag istället...
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Härmed ger jag David Brent en svag etta i betyg, tack vare att han har varit så kass de senaste dagarna (enligt egen utsago) ;)
11101 inlägg
för
11101 inlägg
nån julstämning infinner sig inte för mig i sthlm iaf, trots snön.
så skjuter upp alla julfilmer till dagarna före, under och strax efter jul. antalet bör då hamna på en 4-5 stycken eller så vilket för mig är lagom. vilka det blir återstår att se!
idag har jag istället sett david letterman som fick besök av jamie foxx.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden