Visa första inlägg
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Haha, du är rolig du Mats :)
Ja, en svag etta förtjänar jag men jag ska försöka utlova bättring. Blir nog en schemaändring då Midnight Run lockar mer idag.
1593 inlägg
för
1593 inlägg
American History X står på menyn idag! Därefter blir det nog någon blodig actionfilm! Sugen på lite kung-fu sparkar och pang-pang idag :)
Såg The Hobbit igår på bion och det blev en ljummen trea i betyg! Stod mellan stark tvåa och svag trea! Har skrivit lite mer på filmens sida! Den kommer iaf inte upp till sina föregångares kaliber tycker jag! 
Trevlig tredje advent på er! ;)
386 inlägg
för
386 inlägg
Dagens lucka blev Gremlins 2: The New Batch. En film som är lite av ett guilty pleasure för mig. Den når inte riktigt upp till samma nivå av charm som föregångaren, men den är väldigt underhållande och självmedveten vilket jag gillar skarpt. Dessutom så har Christopher Lee en härlig biroll!
474 inlägg
för
474 inlägg
Dagens lucka blev "Bad Santa", denna har jag sett fram emot. Det var en mycket bra och underhållande film. Den är också riktigt julig, men på ett lite annat sätt, haha, (Ni som sätt den fattar vad jag menar). Tycker definitivt att man borde ha denna på sin kalender. Betyget pendlade mellan en 3:a och en 4:a, men till sist bestämde jag att det fick bli en stark 3:a. 
Jag ligger fortfarande efter med en lucka, men ska försöka ta igen det, nu på tisdag. Enda dagen jag inte har ett skit att göra tills julafton.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
I kväll blir det Ensam hemma för min del.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Blev äntligen en lucköppning idag efter ett par dagars torka och tidsbrist m.m. och filmen ifråga var A Simple Plan som jag såg om för säkert femte gången! En fantastisk film på alla plan som trots alla förtjänster inte riktigt når upp i en femma, men en stark fyra ska den definitivt ha, även denna gång!
Får se om jag orkar med även Midnight Run under kvällen. Ska iaf se dokumentären om Sixten Jernberg först.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Midnight Run blev det idag. En av de bästa och mest underhållande action/komedierna som gjorts! De Niro och Grodin är helt suveräna och filmen var lika klockren som vanligt!
Imorgon lutar det åt Ett Päron till farsa firar jul.
474 inlägg
för
474 inlägg
Oj, oj, oj... Ligger 3 luckor bakåt i min kalender nu. Jag funderar faktiskt på att hoppa över 2-3 filmer, då jag kommer ha fullt upp varje dag fram till jul... Tråkigt, men så får det nog bli, om jag inte lyckas se flera filmer på en dag.
Men idag lyckades jag se en film, det blev "Planes, Trains & Automobiles". Riktigt rolig film, men även mycket fin film, om vänskap bland annat. Det stod mellan en 4:a och en 3:a, men dem 10 sista minuterna övertygade mig att den var värd en 4:a. Dock en svag sådan. Se den! :)
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Har betat av Klappjakten idag, lite rolig är den ju och lite julstämning finns. De jag har kvar är Ett Päron till farsa firar jul, Tomten är far till Alla Barnen, Ensam Hemma 1 & 2 och Love Actually.
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Nu åker jag bort några dagar under julen. God jul alla på moviezine! :)
386 inlägg
för
386 inlägg
Har betat av två stycken Julsagor de senaste dagarna. Först ut var underbara Musse Piggs Julsaga. Såg den här flera gånger när jag var liten och det var underbart att återvända till den nu flera år senare. Helt klart en av mina favoritversioner av Dickens historia. Den är bara en runt 30 minuter men lyckas ändå träffa rätt på alla punkter.
Sen blev det Blackadder's Christmas Carol. Den här är en självklarhet kring jul för mig då Blackadder är en av mina absoluta favorit TV-serier i historien. Rowan Atkinson är som vanligt perfekt som Blackadder i den här sinnesjukt roliga versionen av "En Julsaga".
Ikväll blir det att fortsätta att se Sagan om Ringen då jag tar an Return of the King.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Nu när vi kliver in i julmånaden så tänkte jag återuppliva min gamla julkalender som jag startade 2011. Filmerna behöver inte handla uteslutande om julen, det viktiga är att det är filmer som får en att må bra och påminna en om julbudskapet, det med kärlek, omtanke för varandra och mys. Har ingen färdig lista i år med 24 filmer och vet inte om jag kommer att hinna se någon film varje dag, men har man någon film på temat eller någon lista, så är det bara att dela med sig här.

Min första film blir "Mr. Deeds Goes to Town" (1936) av Frank Capra och med Gary Cooper och Jean Arthur i huvudrollerna.
Capra var en mästare på att göra filmer med stort hjärta, mycket kärlek och omtanke för sina karaktärer. Han stod alltid på den lilla människans sida och han visste att vi kan göra underverk, bara vi vill. Därför känns denna underbara klassiker, tillika en av mina favoritfilmer, som en perfekt start att kicka igång både decembermånad och denna julkalender!
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Älskar julen! Älskar snö (på film)! Så nu får det bli ett försök till julkalender. Har haft alldeles för mycket för mig på sistone för att kunna fokusera på film tyvärr, men nu skall det väl lätta lite hoppas jag. Skall försöka se en film om dagen fram till jul, helst filmer jag inte sett tidigare. Jul och/eller snö är att föredra, men filmer med den där magiska känslan funkar också. Here we go.

1. Misery
2. Spirited Away
3. Gremlins
4. Black Christmas
5. Assault on Precinct 13 (remaken, med snö)
6. Touching the Void
7. Insomnia (2002)
8. The Ice Storm
9. Cliffhanger
10. Ice Station Zebra
11. Planes, trains and automobiles
12. Mordet på Orientexpressen
13. Tokyo Godfathers
14. Breakheart Pass
15. Wizard of Oz (1939)
16. The Apartment
17. Skenbart: En film om tåg
18. STAR WARS THE FORCE AWAKENS
19. Brazil
20. The Princess Bride
21. Scrooged
22. Fanny & Alexander
23. Mupparnas jul
24. It's a wonderful Life

3296 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
3296 inlägg
Bra lista! Har du inte sett några av filmerna på listan tidigare? Själv blir det ingen film-adventskalender för mig i år - finns för få för mig nya julfilmer att se. Ska väl dock försöka leta efter ett par julfilmer jag inte sett tidigare och så några gamla favorit-julfilmer blir det såklart.
2249 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
2249 inlägg
Mupparnas jul har jag sett, men det var så himla länge sedan. De andra har jag inte sett faktiskt. 
983 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
983 inlägg
Jag "tjuvstartade" faktiskt med Misery härom dagen. Obehaglig och mysig på samma gång! 

För egen del blir det nog en hel del Hitchcock tror jag. Det var ett tag sen jag såg hans filmer och på något vis tycker jag att de passar extra bra runt jul. Såg om Dial M for Murder i förrigår och igårkväll blev det The 39 Steps för första gången. Några "snöfilmer" (Fargo är obligatorisk) och "äkta" julfilmer lär det ju också bli. 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Blev inspirerad och gjorde en egen kalender, brorsan valde 12 filmer och jag 12 som vi inte har sett och sedan gjorde vi små lappar med filmernas namn och stoppade in dem i en gammal godiskalender. Så minst 12 filmer blir överraskningar för mig, ganska kul faktiskt, tror dock inte de blir så många julfilmer.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
konstaterar att jag inte sett dom filmer som jag postade för 3 år sen så den här typen av listor är nog inte min grej. däremot filmer som utspelas under jul och som man ser precis runt jul är det tummen upp för
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Härligt och kul att så många är på! Bra filmval också tycker jag. Tittar in imorgon igen när det är dags att öppna lucka nr. 2 :)
1525 inlägg
för
1525 inlägg
Härlig tråd det här, hade glömt bort den! Jag har börjat min kalender idag också och först ut blev Edward Scissorhands.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden