Visa första inlägg
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag ändrade namnet på tråden till endast "Brent och vänners julkalender", tog bort årtalet som var 2012 eller något sådant. På så vis funkar tråden namnmässigt varje år  :)
4340 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
4340 inlägg
Bra där Marcus! Tänkte göra det själv, men glömde bort det, senil som man är :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Blir nog "Bad Santa" för min del idag.
1525 inlägg
för
1525 inlägg
Lucka 2 för mig blir Hook.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Spirited Away är ett mästerverk och den bästa från Studio Ghibli i mitt tycke.

På tal om Misery och snö, så kom jag att tänka på Sam Raimis underbara A Simple Plan med Bill Paxton och Billy Bob Thornton... Var längesen jag såg den, så den ska jag klämma in nån dag framöver!
2575 inlägg
för i svar på David Brents inlägg
2575 inlägg
A Simple Plan...en sämre version av No Country For Old Men helt enkelt. ;)

Bakom lucka 1 dolde sig Salesman (1968) och idag var det Good Morning (1959) som lucka 2.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag älskar A Simple Plan. Störtbra ju!
2575 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
2575 inlägg
Nah, tyckte att det var en rätt medioker thriller.
1020 inlägg
för
1020 inlägg
Dra åt hel.... det är redan december nu ja. Blir ingen julkalender i år, kommer inte klara av att se en film varje dag. Kommer dock bli några julfilmer under månaden, både nya och gamla. Ska försöka ta mig an Fanny och Alexander i 5-timmars versionen. Väntade in december redan förra året men blev aldrig av att jag såg den då, haha.. Får se om det går bättre i år. 
1525 inlägg
för
1525 inlägg
Lucka 3 blir Harry Potter och De Vises Sten.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Lucka 3 var rejält misslyckad för min del. Hittade en ny release, "Santa's Little Helper" med wrestlingstjärnorna Mike "The Miz" Mizanin och Paige i de bärande rollerna. Redan där så ringde ju varningsklockorna duktigt... Gav filmen 8 minuter innan jag höll på att kräkas upp allt julmys. Det var en fruktansvärd upplevelse som jag inte önskar någon människa. Nu blir det nog ett par vilodagar innan jag ger mig på nästa lucköppning. Känner att magen och hjärnan behöver vila efter denna traumatiska upplevelse :)
1525 inlägg
för
1525 inlägg
Lucka 4 för min del blir A Very Murray Christmas.
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Fick ändra om i schemat för att hamna i fas. Var på rysarkväll igår och såg Nightmare on Elm Street, Paranormal Activity 5 och Crimson Peak. Alla var mer eller mindre dåliga. 

Så det blir helt enkelt lucka #3, #4 och #5. Det roliga var att, förutom Nightmare on Elm Street, så passar de egentligen in rätt bra på kriterierna för kalendern. Paranormal Activity 5 utspelade sig på julen och Crimson Peak hade en massa snö. 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Såg "A Very Murray Christmas" igår och den var inte så jättekul direkt. Älskar Bill Murray och karln är alltid helcool och skön, men jag är allergisk mot folk som brister ut i sång hela tiden och just det fick man i överflöd här. Några nummer var charmiga och småroliga, men i det stora hela så var det en besvikelse. Blev bara godkänt i betygsväg.
2575 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
2575 inlägg
Crimson Peak var ju fantastisk! Ett visuellt mästerverk och är en riktig härlig blinkning till många äldre skräckfilmer.
2249 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2249 inlägg
Nä, det tycker jag inte. Den var väl hyfsat snygg, men tyckte den hade en väldigt plastig digital look och mycket greenscreen och CGI-feeling. Vilket är tråkigt eftersom mycket faktiskt är praktiskt. Charlie Hunnam och Jessica Chastain är riktigt dåliga. Romansen är så himla melodramatisk och platt. Mysteriet är förutsebart från första minuterna syskonen är med. Repetetiv... känns som att halva filmen var Mia W som gick ner för korridorer med en ljusstake. Din brorsa gav den rätt betyg ;) 

Guillermo Del Toro kommer aldrig komma upp i samma nivå som med Pan's Labyrint igen känns det som. 
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Då tycker vi olika! Gillade verkligen filmens visuella stil, hur allt var uppbyggt, ljussatt och användandet av alla vackra färger. Jag stördes inte så mycket av den CGI som du nämner, förutom spökena kanske.Tycker ingen av skådespelarna är dåliga, tycker inte om Charlie Hunnam i vanliga fall, tyckte han var usel i Pacific Rim och gillade honom inte så mycket i Sons of Anarchy men här tycker jag han känns rätt.

Crimson Peak är kanske inte rätt val vid en rysarkväll då de inte är någon regelrätt skräckis. ;)

Bättre än Pan's Labyrint!
2249 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2249 inlägg
Plz... Check yourself before you  wreck yourself. Crimson Peak över Pans Labyrint?! Now I've heard it all. 
2575 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
2575 inlägg
Oh well....
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Blir Raka spåret till Chicago idag! En av mina absoluta favoritfilmer, tröttnar aldrig på den! Steve Martin och John Candy i absolut toppform, en massa humor och fint vemod och John Hughes i registolen, blir det bättre??? Jösses vad jag saknar Candy, han verkade vara världens snällaste människa och en på alla sätt stor människa och skådis... Allra störst var hans hjärta som han i överflöd delade med sig av i varje rolltolkning och han var aldrig bättre än i just denna klassiker. Fun fact att en ung Kevin Bacon racar mot Martin om taxin i inledningen.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden