Vilken är din favorit serie i DCAU?

0 Röster
2 Röster
0 Röster
0 Röster
0 Röster
1 Röster
0 Röster
14 Röster
Rösta
(0%)
Justice League Unlimited (2004-2006)
Rösta
(12%)
Justice League (2001-2004)
Rösta
(0%)
The Zeta Project (2001-2002)
Rösta
(0%)
Static Shock (2000-2004)
Rösta
(0%)
Batman in i framtiden (1999-2001)
Rösta
(6%)
The New Batman Adventures (betraktas som femte säsongen av Batman: The Animated Series) (1997-1999)
Rösta
(0%)
Stålmannen (Superman: The Animated Series) (1996-2000)
Rösta
(82%)
Batman: The Animated Series (1992-1995)
570 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
570 inlägg
Kunde inte hitta någon tråd som handlar om DC Animated Universe (DCAU), så nu skapade jag en.

Tanken med denna tråd är att man kan diskutera allt som har med Warner Brothers animerade filmuniversum att göra, från TV-serier (Batman: The Animated Series m.m.) och filmer (Batman möter mörkrets hämnare m.m.) till serietidningar (The Batman Adventures m.m.) och datorspel (Superman 64 m.m.).
570 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
570 inlägg
Jag har igår uppdaterat informationen till Batman: The Animated Series och Stålmannen samt lagt till Justice League i databasen. Så småningom kommer jag att lägga till de övriga serierna och filmerna i MovieZines filmdatabas.
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Har sett Batman the Animated Series, Superman Animated Series, Batman Beyond och Justice League.

Batman the Animated Series stil, noir känsla och ett perfekt skurkgalleri gör att det inte bara är en av de bättre tv serierna någonsin utan också är uppe och slåss som en av de bästa Batman tolkningarna som fångats på film.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Batman The Animated är ganska överlägsen av dessa serier. Var ett tag sedan man såg dem andra. Men som Phip säger så är det skurkgalleriet och noirkänslan som gör serien så bra.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Batman: The Animated Series

En av världens bästa barnserier.
570 inlägg
för
570 inlägg
"Batman: The Animated Series" leder just nu med 6 röster! :)

BTAS-fans kommer säkert att gilla denna video: https://www.youtube.com/watch?v=XVLBEsG0MH4
2575 inlägg
för i svar på V~s inlägg
2575 inlägg
Skulle inte kalla det en barnserie då den fortfarande är ruggigt bra för alla, inte bara barn.
549 inlägg
för
549 inlägg
Borde ta och kolla in batman the Animated series, hör bara bra saker om den!
2566 inlägg
för i svar på Phips inlägg
2566 inlägg
Jag vet, tänkte bara att den huvudsakligen är riktad till barn och sänds som barnprogram på TV.
2549 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
2549 inlägg
Haha! Har faktiskt tittat på dem. Upptäckte dem alldeles nyligen. Skulle lätt skaffa dem om jag hade plats. Men det ska bli någon gång i framtiden, tycker dem är skitsnygga!
570 inlägg
för i svar på Nathaniels inlägg
570 inlägg
Gör det, Nathaniel. Batman fick många fans tack vare den animerade serien. Hoppas att följande intro kommer att locka dig till DCAU:s fantastiska universum! :) Klippet glömde dock bort introt till The Adventures of Batman & Robin (säsong 2-4 av Batman: The Animated Series) samt introt till The Zeta Project.

Och till er övriga som anser att Batman möter mörkrets hämnare är den bästa animerade Bat-filmen, ni kommer att gilla detta klipp ur Justice League Unlimiteds sista avsnitt under säsong 2: https://youtu.be/DHmepa6YeSw.

Avsnittet heter "Epilogue" och var tänkt att bli DCAU:s allra sista avsnitt innan JLU förlängdes med en tredje säsong. Detta avsnitt knyter samman Batman möter mörkrets hämnare, Justice League Unlimited och Batman in i framtiden.

De som kan sin DCAU kommer att känna igen många saker i klippet. Jag spoilar inget mer nu.
549 inlägg
för
549 inlägg
Imponerande Intro :) ska helt klart kolla in Batman åtminstone. Får som jag går vidare till Superman efteråt.
330 inlägg
för
330 inlägg
När jag läste den här tråden blev jag väldigt nostalgisk och kände mig bara tvungen att titta på "Batman: The Animated Series". Och det är bara att konstatera att det är riktigt bra! Jag minns att jag jämt kollade på den serien när jag var liten och det har inte blivit sämre genom åren.
570 inlägg
för
570 inlägg
Två fans planerar att göra en webcomic som utspelas i DC Animated Universe. Här är deras videoklipp där de förklarar hur DCAU:s tecknade serier hänger ihop samt vad/hur de tänker göra med sin serie: https://youtu.be/6kRuHkw5g-w

Dock har de inte nämnt något om Static Shock och The Zeta Project. Jag önskar dem lycka till med sitt projekt!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden