Vad för sorts filmer skulle ni göra?
Jag har alltid velat göra tre saker:
Polisfilm
Ninjafilm
Svensk Action (för att bevisa att det GÅR)
va skulle ni pröva er på?
räknade fel med filmfestivalens deadline. deadline är på måndag (den 13e), vilket betyder att den måste skickas senast på fredag. och därmed hinner inte jga och tobbe88 eftersom han jobbar. vi tänkte spela in till helgen, men tiden spelade oss ett spratt. C'est la vie, det är bara att jobba vidare på idén istället.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Det var lite synd, hade varit kul om en MZ-användare hade varit med.
Ska filma en liten parodi på HP6, för att testa min nya videokamera.
Ska filma en liten parodi på HP6, för att testa min nya videokamera.
haha! jag och tobbe88 har filmat idag. utan manus. eller... vi hade en dialog att gå efter, men annars var det improviserat. spelade in allt på 5 timmar och grovklippte idag! Så imorgon ska jag sitta med alla visuella effekter och finklippa ljud och så. sen lämnar man in det till filmfestivalens projektledare direkt i näven på måndag. har nog aldrig vart så här effektiva!
Haha, snacka om effektivitet. Hoppas att filmen blir bra med.
Saknas
för
Inga inlägg
[url=http://youtube.com/watch?v=51mS0O_ro6M:2z2rtqqa]Blondinen är tillbaka.[/url:2z2rtqqa]
Längre film.
Bättre handling.
Mera intriger.
Usel lågkvalitétsteaser.
Längre film.
Bättre handling.
Mera intriger.
Usel lågkvalitétsteaser.
Inte för att vara taskig men engelskan får nog din aktör jobba på.
Saknas
för
Inga inlägg
Engelskan i trailern SKA vara usel.
Imorgon kommer en vilseledande teaser. (Hah, jag och min vän är onda, och inget kan stoppa oss...hoppas jag.)
Imorgon kommer en vilseledande teaser. (Hah, jag och min vän är onda, och inget kan stoppa oss...hoppas jag.)
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="hempo22":1uc3yoeq]haha! jag och tobbe88 har filmat idag. utan manus. eller... vi hade en dialog att gå efter, men annars var det improviserat. spelade in allt på 5 timmar och grovklippte idag! Så imorgon ska jag sitta med alla visuella effekter och finklippa ljud och så. sen lämnar man in det till filmfestivalens projektledare direkt i näven på måndag. har nog aldrig vart så här effektiva![/quote:1uc3yoeq]
Ja, vi får hoppas att man får lägga upp den på nätet innan festivalen, så att vi kan visa den för alla här på moviezine
Ja, vi får hoppas att man får lägga upp den på nätet innan festivalen, så att vi kan visa den för alla här på moviezine
En bild från inspelningen.
Min nästa film kommer att handla om skatornas förtryck mot katterna.
Min nästa film kommer att handla om skatornas förtryck mot katterna.
[quote="Darth Kathy Grint":2gou5si5]Engelskan i trailern SKA vara usel.
[/quote:2gou5si5]
Jo, jag anade det, men han mumlade ganska bra.
[/quote:2gou5si5]
Jo, jag anade det, men han mumlade ganska bra.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":2mu3n88m][url=http://youtube.com/watch?v=51mS0O_ro6M:2mu3n88m]Blondinen är tillbaka.[/url:2mu3n88m]
Längre film.
Bättre handling.
Mera intriger.
Usel lågkvalitétsteaser.[/quote:2mu3n88m]
Yaaaaay Blond 2.0!! teasern väkte mina interesse till trailern....Den kommer äga ettan!
Längre film.
Bättre handling.
Mera intriger.
Usel lågkvalitétsteaser.[/quote:2mu3n88m]
Yaaaaay Blond 2.0!! teasern väkte mina interesse till trailern....Den kommer äga ettan!
6342 inlägg
OMG, den var sämre än den första ju! Mitt intressa ökade inte av teasern direkt... Engelskan lät underbart dåligt. Hoppas du tål kritik.
Saknas
för
Inga inlägg
Om jag inte tålde kritik, så skulle jag inte sitta här, precis.
Vid sidan om Blond 2, så ska jag göra små kortfilmer om mitt alter-ego försöka överleva en dag i mitt gymnasium, delvis improviserat, delvis scriptat.
[b:2kl490sm]Handling[/b:2kl490sm]: Munkebäcksgymnasiet består av Basshunter-diggande brats, förortsmaffia, indiepop-folket, och svartrockarna.
Katten, tillhör inte NÅGON av kategorierna, hon tillhör den pyttelilla subkategorin den bittra dagdrömmande smånörden som vill bara bli klar med skoldagen och återvända hem och mysa med Ballerinakex och försöka övertala sina föräldrar att flytta till London.
Den heter kort och gott "Gymnasiet - Hemma bra, men skolan pest." och skildrar om en outsider-tjejs kamp mot att få bra betyg, försöka passa in - och att inte tappa förståndet helt.
Vid sidan om Blond 2, så ska jag göra små kortfilmer om mitt alter-ego försöka överleva en dag i mitt gymnasium, delvis improviserat, delvis scriptat.
[b:2kl490sm]Handling[/b:2kl490sm]: Munkebäcksgymnasiet består av Basshunter-diggande brats, förortsmaffia, indiepop-folket, och svartrockarna.
Katten, tillhör inte NÅGON av kategorierna, hon tillhör den pyttelilla subkategorin den bittra dagdrömmande smånörden som vill bara bli klar med skoldagen och återvända hem och mysa med Ballerinakex och försöka övertala sina föräldrar att flytta till London.
Den heter kort och gott "Gymnasiet - Hemma bra, men skolan pest." och skildrar om en outsider-tjejs kamp mot att få bra betyg, försöka passa in - och att inte tappa förståndet helt.
fick in filmen i tid. men var inte riktigt nöjd med effekterna och färgkorrigeringen, så jag putsar på en director's cut nu
ska försöka få upp den till helgen här, då det var okej att lägga ut filmen innan festivalen.
EDIT: visade grovklippningen för en kompis innan idag. han skrattade rätt mycket för att vara en liten film på fyra minuter. det är ju ett gott tecken.
ska försöka få upp den till helgen här, då det var okej att lägga ut filmen innan festivalen.
EDIT: visade grovklippningen för en kompis innan idag. han skrattade rätt mycket för att vara en liten film på fyra minuter. det är ju ett gott tecken.
6342 inlägg
DKG: Diggar din poster stenhårt. Så B som det bara går, men ändå riktigt skön. Lite Scary Movie över det hela. :)
Saknas
för
Inga inlägg
Tackar! Jag vet, Jag och min kompis skulle ha gjort värsta Monty Python-ripoff, men jag ville sen (Efter ett helt misslyckat försök) ha något enklare men ändå lite b-komedi.
[quote="hempo22":1ho8xmoy]ska försöka få upp den till helgen här, då det var okej att lägga ut filmen innan festivalen.
[/quote:1ho8xmoy]
Nu har jag väntat jäkla länge. Ge mig filmen.
[/quote:1ho8xmoy]
Nu har jag väntat jäkla länge. Ge mig filmen.
jaja, den som väntar på nåt gott.
[url=http://www.megaupload.com/se/?d=GV73TNT1:2ag70rpj]Filmen: Grammofoner på Månen[/url:2ag70rpj]
nu är detta en flv-fil i hög kvalitet (25mb, 4 min lång). En spelare jag rekommenderar om ni inte har en Flash-spelare är [url=http://www.download.com/FLV-Player/3000-2139_4-10467081.html:2ag70rpj]den här[/url:2ag70rpj]
[url=http://www.megaupload.com/se/?d=GV73TNT1:2ag70rpj]Filmen: Grammofoner på Månen[/url:2ag70rpj]
nu är detta en flv-fil i hög kvalitet (25mb, 4 min lång). En spelare jag rekommenderar om ni inte har en Flash-spelare är [url=http://www.download.com/FLV-Player/3000-2139_4-10467081.html:2ag70rpj]den här[/url:2ag70rpj]
Haha bra jobbat. Fy fan va bra. Skrattar fortfarande. Hoppas ni vinner.
Saknas
för
Inga inlägg
Jo, den var väl okej. Eftersom ni hade lite tid och små förutsättningar så kan man inte begära mer heller