Visa första inlägg
737 inlägg
för
737 inlägg
Det var en snygg poster.
3198 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3198 inlägg
tackar, man gör så gott man kan
989 inlägg
för
989 inlägg
Posta gärna lite Behind-The-Scenes bilder med. Har för mig att jag sett någon i din bilddagbok.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="popcornemil":dzsdxmxc]Posta gärna lite Behind-The-Scenes bilder med. Har för mig att jag sett någon i din bilddagbok. [/quote:dzsdxmxc]

kan jag göra. det har inte tagits så många bilder hittills, men det får det väl bli ändring på
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="hempo22":13mu3ikf][quote="popcornemil":13mu3ikf]Posta gärna lite Behind-The-Scenes bilder med. Har för mig att jag sett någon i din bilddagbok. [/quote:13mu3ikf]

kan jag göra. det har inte tagits så många bilder hittills, men det får det väl bli ändring på [/quote:13mu3ikf]

Bakom kameran är det mest intressanta.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nu har jag äntligen börjat filma min nya kortfilmen och det gick bra trots att vi inte hann filma alla scener som jag tänkte att filma idag.

Och hempo22 du hade väldigt dåliga bilder från dina filmer

.
.
.

hehe, skojar det var verkligen bra och imponerande Det kommer säkert bli en skit bra film.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Förklara gärna tankegångarna med taglinen på postern.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="Mats":1vw6imb4]Förklara gärna tankegångarna med taglinen på postern.[/quote:1vw6imb4]

det kommer att avslöjas i trailern, så ni får allt hålla er
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Mats":blncw3b3]Förklara gärna tankegångarna med taglinen på postern.[/quote:blncw3b3]

Det tänkte jag också på, ska bli spännande att se trailern, när den nu kommer.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
På popcornemils request: lite behind-the-scenes-bilder. inte så bra bilder kanske, men det är något iaf. det ska bli bättre, jag lovar. Scenen ifråga utspelas hos huvudpersonens "vapenansvarig".

[img:2ry576xt]http://img170.imageshack.us/img170/3205/56897213hb7.png[/img:2ry576xt]
Jag sätter upp den sista lampan. Jesper (huvudrollen) står ljusmodell.

[img:2ry576xt]http://img170.imageshack.us/img170/7748/41331479ba5.png[/img:2ry576xt]
Jag ger Jesper regi inför dagens första tagning.

[img:2ry576xt]http://img292.imageshack.us/img292/1936/52264762yo9.png[/img:2ry576xt]
En "go crazy"-scen där vi kastade in ett japansk svärd. Det är inte säkert att det kommer att vara med i filmen då det var en kul sista grej.

[img:2ry576xt]http://img292.imageshack.us/img292/5838/92697241ch9.png[/img:2ry576xt]
Eric (t.v.) och Jesper skojar till det mellan tagningarna. Eric spelar Jespers "vapenansvarig".

[img:2ry576xt]http://img170.imageshack.us/img170/2976/26013460ux5.png[/img:2ry576xt]
Fram mot slutet plockade jag på mig Jespers hatt och "lekte" Robert Rodriguez.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Jag vet att jag har sagt att trailern skulle komma i början på april, men dessvärre måste jag bryta det. Det har varit extremt mycket nu på sistone och jag har två föreställningar som ska filmas, klippas och läggas på dvd. plus en dokumentär som också är inne i slutskedet nu. så ni får dessvärre hålla er lite längre. Men jag kan bjuda på en "före och efter"-bild. Inget avancerat, men nödvändigt för filmens stämning.

[img:2zcphxms]http://img383.imageshack.us/img383/2209/42824035xk5.jpg[/img:2zcphxms]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Najsigt, hempo!

Själv har man några småsketcher planerade innan den stora Bomben.... som stavas Blond.

Två musikvideos är också inplanerade. En med en egen låt, och en av Simple Kid.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":1raxrz5y]Najsigt, hempo!

Själv har man några småsketcher planerade innan den stora Bomben.... som stavas Blond.

Två musikvideos är också inplanerade. En med en egen låt, och en av Simple Kid.[/quote:1raxrz5y]

När kommer Blond 2.0 då?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Snart, min vän, snart...
Först måste vi spela in de viktiga actionscenerna (Läs som: slagsmål, tortyrscen och en face-off mellan Lymmel å Blond.)

Först kommer musikvideon "Ape Tape Escape", och låten finns uppe på Youtube med en logga. Men snart kommer en ordentlig musikvideo.
Blir lite av en utmaning, då texten är flummig, men... det löser sig!

Och sen en film som jag gjorde med mitt läger... "Skrek 1", nej det är ingen billig kopia på Shrek, det är en skräckfilm om en yxmördare som lockar sina offer med... en apa.

Sista filmen innan Blond 2 blir "Scheisse-Kathy & Mexico-Annie - The Not So Big Movie" som handlar om två korkade vänner som vrålar och skriker som idioter, som upptäcker att deras favoritbutik Chock-laden som tillser duon med choklad som göder deras choko-rush, ska läggas ner!
989 inlägg
för
989 inlägg
Ojsan, här har jag missat lite. Roligt med Behind-the-scenes-bilder Hempo.

[quote="Hempo22":2hdzspn8]Inget avancerat, men nödvändigt för filmens stämning. [/quote:2hdzspn8]

Håller med om det. Vit skjorta slår allt. Det är sådana här nödvändiga saker som gör filmen duglig, något som väldigt många missar i sina projekt.

Jag ser fram emot en trailer.

DKG:Dina filmer är underhållande.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Trailern kommer snart att börja röra på sig igen, men tillsvidare kan jag nämna att mitt drama "Bland stjärnorna" tog storslam på Alfredgalan i Sölvesborg med fyra statyetter. "Bästa manus", "Bästa foto", "Bästa agerande" och "Bästa film". Alla kategorier som filmen kunde vinna om man bortser från "Publikens val", där en komedi alltid segrar. Dock så hörde jag att många hade röstat på min film och att jag inte låg många röster efter vinnare. En fin helg, jajamän
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Grymt kul att höra. Grattis
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[url=http://www.youtube.com/watch?v=u8VIW49AdHQ:3pra80jy]Shortfilm about Big Movies[/url:3pra80jy]

En jävligt skum film om funderingar om film bland annat.
Gjorde denna rätt hastigt då jag hade bråttom till deadline för Engelska B, som filmen gjordes till.

I klassen fick den stående ovantioner, vilket jag tyckte var konstigt, då jag är halvnöjd. Men men...
989 inlägg
för
989 inlägg
Den första, "animerade" delen var bra. Sånt gillar jag, bra musikval med. Sen blev det bara drygare.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
[quote="hempo22":25ghaprl]Trailern kommer snart att börja röra på sig igen, men tillsvidare kan jag nämna att mitt drama "Bland stjärnorna" tog storslam på Alfredgalan i Sölvesborg med fyra statyetter. "Bästa manus", "Bästa foto", "Bästa agerande" och "Bästa film". Alla kategorier som filmen kunde vinna om man bortser från "Publikens val", där en komedi alltid segrar. Dock så hörde jag att många hade röstat på min film och att jag inte låg många röster efter vinnare. En fin helg, jajamän [/quote:25ghaprl]

Grattis Hempo! Sveriges nye stor regissör på G ?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden