Visa första inlägg
2575 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2575 inlägg
Jag har precis skrivit en synopsis till min kortfilm, men det är mest för att öva lite.
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Phip, var du medlem på Gamereactor.se?
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Jag är medlem där.
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Ah okej, för jag hade nån på vänlistan när jag var medlem där vid namn Phip sen dök det upp en med samma namn här och la till både mig och rasmus som båda är gammla Gamereactor rävar :)
321 inlägg
för
321 inlägg
Hannes, vi måste få igång något av våra fem miljarden projekt snart. :P
2575 inlägg
för
2575 inlägg
Gjorde en simpel film idag med lite skott och tester med vinklar och sånt. Det gick rätt så bra. Kanske ska börja göra en mer seriös kortfilm. Några problem är dock kameran och att vi är så få.
21 inlägg
för
21 inlägg
Dags för en uppdatering av LiveEvilProductions, vad tror ni?
Under förra året så hade jag, mina kompisar och lägret jag var på tillsammans med Borås Kulturskola gjort en kortfilm som heter "Drömvalet" som handlar om en tjej (Kathy... originellt, va?) som har precis flyttat till en ny stad med hennes mor och hon har precis börjat i en ny skola där hon presenteras för två olika duon - snälla plugghästarna Camilla och Viktor och sluga rebellerna. Kathy måste välja vilka hon vill vara med, men först måste hon sova, då hon plötsligt hamnar i ett förvridet version av hennes värld, då hon umgås med båda, så att hon kan välja vilka slags kompisar hon vill ha...
Speltid: Ungefär 45 minuter
Skådespelare: Jag, Camilla Gunnarson, Annie Evelynn Hellberg, Jeanette Andersson, Viktor Ahnfeldt m.fl.
Regissörer: Jag och Annie Evelynn Hellberg
Redigering: Jag.
Manus: Jag, Annie Hellberg och Camilla Gunnarson
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=WmcFNqyfoo8
Jag kommer att ladda upp filmen så småningom. 
Jag och min pojkvän, som har gjort ett par filmer tillsammans, skriver på ett manus om två bästa vänners kväll ute på stan, och det är den *roligaste*  och den mest romantiska manuset jag har skrivit hittills, jag menar herregud... tillbaka med stolthetstårarna, Kat! Förhoppningsvis när jag gör ett långt besök tillbaka till Sverige så kan jag göra filmen. Arbetstiteln är "Vår Sista Natt".
Sen så ska jag göra ett reklam för en dansgrupp för syrran, men det är inget som är så värt att diskutera här.
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Någon som vet hur man gör effekten , när man skjuter en pistol och träffar marken och gjord flyger upp. Hur fixar man det?
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Det kan du ju alltid göra som en praktisk effekt på olika sätt...
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Jo, jag vet. Men vad ska man göra, typ sätta en smällare i gräset? :D
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Asch inte. Ge bara daggmaskarna lite snedtjack så ska du få se att jorden kommer att röra på sig riktigt ordentligt :)
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Moviemaster, börja spana in programet Adobe Aftereffects och läs lite turorials på nätet så är du up and running inom ett par veckor :)
3198 inlägg
för
3198 inlägg
det där var en rejäl överdrift, hannes. after effects är inget plug-and-play program. det tar jäkligt länge att lära sig. jag känner vet massor av folk som hållit på mycket längre än mina 4 år och fortfarande lägger upp usla grejer på tuben som gör att man skäms som "svetsare".
110 inlägg
för
110 inlägg
Hempo: En sån stor överdrift är det faktiskt inte. Man kan ju faktiskt lära sig att hantera AE mer än hjälpligt på relativt kort tid.

Edit
Beror väl iofs på vad man ska ta sig för. Men det som nämns ovan borde ju gå att lära sig på nån timme.
21 inlägg
för
21 inlägg
Joo, har haft After Effects i 3 jäkla år och kan fortfarande inte skiten.
110 inlägg
för
110 inlägg
Då kan du ju inte direkt ha ansträngt dig.
Alla jag känner som faktiskt var tvungna att lära sig det till en viss grad eller annan gjorde det på relativt kort tid.
70 inlägg
för
70 inlägg
Well om ni inte vill göra era effekter från scratch i AE så kolla in Detonationfilms! - De har några free downloads av mynningseld, kulnedslag, blodsplatter och sånt... 

Har precis börjat med AE... Nån som vet hur man tar bort vit bakgrund på samma sätt som man "screenar" svart bakgrund?
89 inlägg
för
89 inlägg
kan någon en länk där man kan laddar ner adobe after effects gratis.. eller måste man köpa det?
70 inlägg
för
70 inlägg
Har du pengar så köp! Skulle gissa att nedladdade versioner saknar vissa verktyg eller innehåller virus...

En liten film jag gjorde när jag hade en timme över:
http://www.youtube.com/watch?v=WR5bFDkwQJw
89 inlägg
för
89 inlägg
hur mycket kostar den i så fall?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden