Visa första inlägg
470 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
470 inlägg
Tackar. Är ganska nöjd med resultatet på filmen också. Det enda jag skulle gjort annorlunda, är kanske att regissera skådisarna lite bättre. Men det är vänner som spelar, så man kan ju inte ha för höga förväntningar. Ska bli riktigt spännande att sätta igång med mitt examensarbete så småningom. Har redan en film som spelar i mitt huvud, ska bli kul att få göra den till verklighet.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
snyggt.

men du, spelar ingen roll om det är vänner. jag driver de till vansinne och säger jämt att jag aldrig är nöjd. måste börja lägga upp lite av vad jag håller på med också. än en gång: snyggt.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Just nu sysslar vi med en annan film som handlar om gudar. De får hjälp av djävulen eftersom de måste hitta en ny "smart" snubbe som ska kunna rädda världen. Den ÄR lika kass som den låter, SÅ dålig att den blir bra. 5 minuters reeeen garv. Förtjänar en trea iallafall.
989 inlägg
för
989 inlägg
nyss gjort en film som har moviezine i mittpunkten och hemsidan spelar en viktig roll i filmen
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ska nog göra en helknasig film med min galna vän...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En redan producerad film flög upp i mina tankar som hade varit intressant att se i en svensk version. V for Vendetta..
Givetvis omarbetad till svenska premisser, en man i mask hade nog inte passat i en svensk film. Vet inte ens om själv antihjältegrejen hade fungerat heller.
Men typ "hjältar" i grupp som arbetar för att stötta den fascistiska svenska regimen.
Mikael Persbrandt i en roll liknande Sutler i V for vendetta..
Roligt att leka med tanken.. hehe
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En rolig vampyr film i samma stil som Vampyrernas natt
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Ska göra en filmuppgift till skolan. På ca 2 min, tänkte göra just den sekvensen ur seriemördarfilmer där innan tjejen bli jagad och mördad av mördaren. Hon ska jag gå runt o sånt en hel del, sen ska hon hoppa till en del o sånt, och slutligen bli jagad och mördad. Ska inte ha med jakten och mordscenen, bara "spänningsmomentet". Får fixa till ljud o lite effekter också så det blir spännande.

Nån som har tips på hur man just kan piffa upp den delen?
989 inlägg
för
989 inlägg
får väl liva upp denna tråd lite

[url:1nquulbl]http://www.fejmtv.se/videoklipp/d79452b4eae5dc43[/url:1nquulbl]

fejma ffs

lägg bara märke till att detta är en oseriös film
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="popcornemil":3b4j6yrc]får väl liva upp denna tråd lite

[url:3b4j6yrc]http://www.fejmtv.se/videoklipp/63fcd5fbbea8bb60[/url:3b4j6yrc]

fejma ffs

lägg bara märke till att detta är en oseriös film [/quote:3b4j6yrc]

den var ju lite smårolig. att det var musik från departed kunde man ju nästan gissa fan, jag måste lägga upp min enda regisserade film hittills. Men när jag är klar med min nästa film så postas den här. Tills vidare: En scen ur mitt och polarnas examensarbete. En film-noir där jag står för foto och klippning: http://www.youtube.com/watch?v=SV2Ao5Kq8uE
989 inlägg
för
989 inlägg
jag kan säga att jag är helt galen i The Departes musik

snyggt arbete din polare gjort och även du satan vilka seriösa skådespelare, synd att man inte kände några såna
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det var bra gjort hempo, men stör mig på dialekten. No offence.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hur gör man en bra parodi?

Behöver verkligen tips.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1en4c9od]Hur gör man en bra parodi?[/quote:1en4c9od]

Jadu, det är inte lätt. Bland det viktigaste är ju att folk vet vad som parodiseras. Dialogen måste inte bara skrivas om och få en ny rolig poäng, utan den måste vara uppbyggd precis som originalet och vara ganska lik. Att spela in på liknande omgivningar är ett måste. Rekvisita och kläder. Det finns mycket. Men det viktigaste är att hitta balansen och veta när det är för mycket, så att det inte går över styr och blir löjligt. Nästan alla parodifilmer misslyckas på den här punkten.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote:vf455mp6]Jadu, det är inte lätt. Bland det viktigaste är ju att folk vet vad som parodiseras. Dialogen måste inte bara skrivas om och få en ny rolig poäng, utan den måste vara uppbyggd precis som originalet och vara ganska lik. Att spela in på liknande omgivningar är ett måste. Rekvisita och kläder. Det finns mycket. Men det viktigaste är att hitta balansen och veta när det är för mycket, så att det inte går över styr och blir löjligt. Nästan alla parodifilmer misslyckas på den här punkten.[/quote:vf455mp6]

Tack!

Men det svåraste är att få dialogerna att bli roliga, och jag har ju ingen aning om vad folk tycker är kul. Resten med miljöerna och så kan man ju fixa, så länge det inte är en helt animerad film man ska parodisera. Hursomhelst, tack för tipsen.
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2v4t8ktx][quote:2v4t8ktx]Jadu, det är inte lätt. Bland det viktigaste är ju att folk vet vad som parodiseras. Dialogen måste inte bara skrivas om och få en ny rolig poäng, utan den måste vara uppbyggd precis som originalet och vara ganska lik. Att spela in på liknande omgivningar är ett måste. Rekvisita och kläder. Det finns mycket. Men det viktigaste är att hitta balansen och veta när det är för mycket, så att det inte går över styr och blir löjligt. Nästan alla parodifilmer misslyckas på den här punkten.[/quote:2v4t8ktx]

Tack!

Men det svåraste är att få dialogerna att bli roliga, och jag har ju ingen aning om vad folk tycker är kul. Resten med miljöerna och så kan man ju fixa, så länge det inte är en helt animerad film man ska parodisera. Hursomhelst, tack för tipsen.[/quote:2v4t8ktx]'

alla har sin humor Filmgalen, gå efter din egen så blir den roignell
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Angående parodier så borde väl det vara lite av en regel att inte parodiera komedier. Det kan väl bara bli katastrof? Som de verkar göra i Epic Movie, parodiera Borat...ehh, nej?
989 inlägg
för
989 inlägg
http://www.fejmtv.se/videoklipp/d79452b4eae5dc43

där har du en äkta parodi haha ( varning: inte seriös )
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":1xoojfiz]Angående parodier så borde väl det vara lite av en regel att inte parodiera komedier. Det kan väl bara bli katastrof? Som de verkar göra i Epic Movie, parodiera Borat...ehh, nej? :huh:[/quote:1xoojfiz]Det gör dom i Date Movie också, parodiserar (?) romcoms. Det var bara en massa romcoms ihopklippt.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Richie":1f3wvmkm]Angående parodier så borde väl det vara lite av en regel att inte parodiera komedier. Det kan väl bara bli katastrof? Som de verkar göra i Epic Movie, parodiera Borat...ehh, nej? [/quote:1f3wvmkm]

Det är sant. Men vissa av Scary Movies parodiseringar (eller vad man ska kalla det) är ganska roliga, så jag får väl inspireras lite av det och lägga till egen humor.

popcornemil: problemet är att jag har riktigt sjuk humor, det jag kan sitta o garva åt i en kvart tycker andra är riktigt trist. Samma sak med mig, det alla andra skrattar åt tycker jag är helt miffat. Men jag ska köra på min egna humor, får se hur många som jag får med mig.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden