1026 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1026 inlägg
Nu är det inte långt kvar på året men det finns fortfarande en del filmer som måste ses innan det är slut. Vad tycker ni om året än så länge, vilken film har varit bäst, sämst osv? Motivera gärna ert svar..

Hoppas det inte redan finns en tråd om samma sak, hittade ingen iaf.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Nej den enda som är liknande är den som du startade för etttag sedan om 2004

... Vad man tycker om filmåret 2005?, ja som du säger det är inte slut än... vi har ju Spielbergs Munich Jacksons King Kong och några till kvar men hittils har det varit ett väldigt bra år... sommaren 2005 måste höra till en av det mest biofyllda sommrana hittils med Sin City, Världarnas Krig, Batman Begins, SW Episode 3 osv. osv.

Ett mycket bra år Hitils!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja årets filmsommar tillhör en av dom bästa med filmer som Star Wars episod 3, Batman begins, WOTW och Sin City.
Det finns fortfarande en hel del kvar, b la King Kong, Narnia, den nya Harry Potter och Munich, tyvärr så blev ju V for Vendetta flyttad till nästa år, men filmvintern lär nog också bli bra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det har ju kommit två rejäla höjdarfilmer hittills iaf, i Batman Begins och Star Wars: Episod III (har inte sett Sin City). Världarnas krig var en spännande film med lite för mycket socker och andra saker man stör sig på. Sen har ju jag sett två dåliga komedier också, i The Longest Yard och Hitch. Men det har ju kommit en hel del härliga filmer och jag längtar till jul, då kommer jag bränna pengar på bio, när Goblet of Fire och King Kong kommer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det har varit ett väldigt bra och intressant filmår hittils. War of the Worlds, Star Wars Episode 3, Sin City, Batman Begins, Charlie and the Chocolate Factory. Ja, det har verkligen varit fullt av stora titlar under året.

Den bästa film jag har sett på bio i år är nog Charlie and the Chocolate Factory. En otroligt bra film som borde ses av alla. Rekommenderas verkligen. En klar 5:a. Annars var War of the Worlds också riktigt bra förutom några enstaka saker. Den mest orginella filmen jag har sett på bio i år var dock den asiatiska filmen, Järn 3:an. Jag såg den på bio nu i september och den var bra och minst sagt annorlunda.

Sedan är det många storfilmer som kommer nu under hösten/vintern så man får väl vänta och se.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Ja, Harry Potter ligger väll inte direkt högst upp på min önskelista men King Kong borde man se... då det är en remake av en film som kom för över 60 år sedan... sådant måste man se...

Munich är det jag längtar till mest just nu med Jarhead på en bra andra plats, kort o gott 2005 har varit det bästa året sedan år 2000 som också var ett mycket bra filmår...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
När kommer Munich? Jag gillar detta filmåret. Ta bara War of the Worlds som enligt mig är Steven Spielbergs bästa. Sen får man heller inte glöma Tim Burtons Charlie and the Chocolate Factory som är nästan lika bra som WOTW. Det finns många,m många filmer som redan har kommit ut på film här i sverige som jag inte har hunnit se än. Ta bara Napoleon Dynamite som jag verkligen längtar efter att få se. Snart kommer ju också En Geishas MEmoarer som jag absolut ska se på bio. Hoppas att nästa år är minst lika bra...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Kommer 'En Geishas Memoarer' i år eller i början av nästa år. Nåväl, nästa år ser onekligen också lovande ut. Ta bara filmer som [b:25unw5bk]V for Vendetta[/b:25unw5bk] och [b:25unw5bk]Da Vinci-koden. [/b:25unw5bk]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, I år var det de absolut bästa filmerna och det är för att de mest kända regissörer som , Steven Spielberg, George Lucas, Ridley Scott , Tim Burton och Peter Jackson har gjjort stora filmer, som War of the worlds, Munich, Star Wars 3, Kingdom of haven , Kalle och chokladfabriken och King Kong. JAg har inte sett alla , men det syns att de flesta är väldigt bra men jag tänker att skaffa de nångång. Dessutom har vi Sin City och Batman Begins och snart kommer Zorro att ha premiär och jag ska se den kanske King Kong oxå, fast har inte sett nån trailer av filmen.

War of the worlds var klart den bästa sen kommer Star Wars 3.

Är det nån som vet när kommer *War of the worlds* På DVD? vill se den 100 gånger till. Ljudet och effekterna var den grymmaste bland filmer som jag hade sett. De skrämmde mig
4488 inlägg
för
4488 inlägg
I November....
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":wn5e2ptv]I November.... [/quote:wn5e2ptv]

Kommer War of the Worlds på DVD redan i november? Ja, det var en glad nyhet. Den hade jag tänkt införskaffa.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Dobbs":1ecqbkrr][quote="Marcus":1ecqbkrr]I November.... [/quote:1ecqbkrr]

Kommer War of the Worlds på DVD redan i november? Ja, det var en glad nyhet. Den hade jag tänkt införskaffa.[/quote:1ecqbkrr]

JAg med. Den är värd alla pengarna
4488 inlägg
för
4488 inlägg
[quote="Dobbs":quziu0zb][quote="Marcus":quziu0zb]I November.... [/quote:quziu0zb]

Kommer War of the Worlds på DVD redan i november? Ja, det var en glad nyhet. Den hade jag tänkt införskaffa.[/quote:quziu0zb]

Ja visst... dom är snabba på den fronten nu mera...

16 November för att vara exakt...

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_pro ... 7138&&ref=

...Den är min!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":3gk9es77][quote="Dobbs":3gk9es77][quote="Marcus":3gk9es77]I November.... [/quote:3gk9es77]

Kommer War of the Worlds på DVD redan i november? Ja, det var en glad nyhet. Den hade jag tänkt införskaffa.[/quote:3gk9es77]

...Den är min! [/quote:3gk9es77]

Kul att de kommer med en 2-disc version så snart efter premiären i Sverige. Trodde det skulle dröja längre tid än till november. En väldigt bra film och 2-disc versionen är ett givet köp.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":1hazmfia][quote="Dobbs":1hazmfia][quote="Marcus":1hazmfia]I November.... [/quote:1hazmfia]

Kommer War of the Worlds på DVD redan i november? Ja, det var en glad nyhet. Den hade jag tänkt införskaffa.[/quote:1hazmfia]

...Den är min! [/quote:1hazmfia]

Jag måste köpa både War of the worlds DVD och Jurassic Parks boxen och då kommer jag inte att ha så mycket pengar kvar åt Det nya Gladiators boxen så jag funderar att köpa den vanliga DVD'n.
Men jag är mycket besviken nu, för att skulle köpa Gladiator i fredags fast hade itne fått pengar än
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":32eiipic][quote="Dobbs":32eiipic][quote="Marcus":32eiipic]I November.... [/quote:32eiipic]

Kommer War of the Worlds på DVD redan i november? Ja, det var en glad nyhet. Den hade jag tänkt införskaffa.[/quote:32eiipic]

...Den är min! [/quote:32eiipic]

HAR EN FRÅGAAA NU <-----------<<<

Ska du beställa filmen när den kommer? i så fall måste man betala extra?????
4488 inlägg
för
4488 inlägg
HUr då menar du?

När man förbeställer en film så talar man ju bara om att: "När ni får in filmen skickar ni den direkt till mig"... och då får man oftast den på release eller några dagar senare...

Frakten är densamma... vet inte vad Discshop brukar ha, 29kr? eller liknande...

så nej du får inte betala extra....
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":jag8aztw]HUr då menar du?

När man förbeställer en film så talar man ju bara om att: "När ni får in filmen skickar ni den direkt till mig"... och då får man oftast den på release eller några dagar senare...

Frakten är densamma... vet inte vad Discshop brukar ha, 29kr? eller liknande...

så nej du får inte betala extra.... [/quote:jag8aztw]

Om jag inte betalar extra så att 199 inte blir t.ex. 220 så kommer jag oxå att beställa båd War of the worlds och Jurassic parks boxen.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Eh... ja precis du behöver inte betala extra (frakten förmodar jag) bara för att du köper fler filmer... fraktkostnaden är den samma
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":3mqg40zg]Eh... ja precis du behöver inte betala extra (frakten förmodar jag) bara för att du köper fler filmer... fraktkostnaden är den samma[/quote:3mqg40zg]

ok det var fraktkostnaden som oroade mig mest för.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden