Nu är det inte långt kvar på året men det finns fortfarande en del filmer som måste ses innan det är slut. Vad tycker ni om året än så länge, vilken film har varit bäst, sämst osv? Motivera gärna ert svar..
Hoppas det inte redan finns en tråd om samma sak, hittade ingen iaf.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
jodå det här filmåret har bjudit på en hel del bra filmer, klart bättre än förra året. det fanns såklart en hel del som var dåliga precis som man förväntat sig. här är de filmer jag har sett som haft svensk biopremiär i år.
[b:3fbpwyex]ray[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]familjen är värre[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]closer[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]constantine[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]In Good Company[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Million Dollar Baby[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]be cool[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Hostage[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Star Wars Episod III[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Kung Fu Hustle[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]War of the Worlds[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Sin City[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Fantastic Four[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Wedding Crashers[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Batman Begins[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Liftarens guide till galaxen[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Monster till svärmor[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Madagaskar[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Crash[/b:3fbpwyex] ,5
[b:3fbpwyex]Cinderella Man[/b:3fbpwyex]
vad många nya filmer jag har sett, jag trodde inte alls det var så många. fast ungefär hälften av dom har jag sett på förhandsvisningar eller inte behövt betala.
[b:3fbpwyex]ray[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]familjen är värre[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]closer[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]constantine[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]In Good Company[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Million Dollar Baby[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]be cool[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Hostage[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Star Wars Episod III[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Kung Fu Hustle[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]War of the Worlds[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Sin City[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Fantastic Four[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Wedding Crashers[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Batman Begins[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Liftarens guide till galaxen[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Monster till svärmor[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Madagaskar[/b:3fbpwyex]
[b:3fbpwyex]Crash[/b:3fbpwyex] ,5
[b:3fbpwyex]Cinderella Man[/b:3fbpwyex]
vad många nya filmer jag har sett, jag trodde inte alls det var så många. fast ungefär hälften av dom har jag sett på förhandsvisningar eller inte behövt betala.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="thopet410"]jodå det här filmåret har bjudit på en hel del bra filmer, klart bättre än förra året. det fanns såklart en hel del som var dåliga precis som man förväntat sig. här är de filmer jag har sett som haft svensk biopremiär i år.
[b:34er54ag]Million Dollar Baby[/b:34er54ag]
Million Dollar Baby är från 2004.
[b:34er54ag]Million Dollar Baby[/b:34er54ag]
Million Dollar Baby är från 2004.
Saknas
för
Inga inlägg
jag bara väntade på att någon inte skulle läsa ordentligt! "här är de filmer jag har sett som haft svensk biopremiär i år. "
Hehe... Bra betyg, håller med om det mesta förutom Begins som jag tycker iaf är värd en trea och Constantine som trots det mest onaturliga manuset var värd 2,5... annars bra...
Saknas
för
Inga inlägg
tack så mycket!
hoppas filmåret får en bra avslutning, just nu kan jag bara komma på a history of violence som jag vet att jag ska se. de flesta andra jag vet att jag ska se har premiär i början av nästa år.
hoppas filmåret får en bra avslutning, just nu kan jag bara komma på a history of violence som jag vet att jag ska se. de flesta andra jag vet att jag ska se har premiär i början av nästa år.
jaså... siktar på att få se Munich, Jarhead och King Kong... A History of Violence är förstås ett annat alternativ...
Saknas
för
Inga inlägg
munich har väl inte svensk premiär förrens i januari och likadant med jarhead har jag för mig, annars skulle jag tagit med dom.
ja visst... men jag snackar inte om bio här... hrm...
Saknas
för
Inga inlägg
01. Batman Begins 4.5/5
02. Constantine - 3.5/5
03. Million Dollar Baby 3.5/5
04. Liftarens guide till galaxen 3.5/5
05. The Island 3.5/5
06. War of the Worlds 3/5
07. Sin City - 3/5
08. Kung Fu Hustle - 3/5
09. Ray - 3/5
10. Crash - 3/5
11. Kingdom Of Heaven - 3/5
12. Fantastic Four - 3/5
13. Coach Carter - 2.5/5
14. Land Of The Dead - 2.5/5
15. The Ring Two - 2.5/5
16. Hostage - 2/5
17. Star Wars Episod III - 2/5
18. Meet The Fockers- 2/5
19. Stealth - 2/5
02. Constantine - 3.5/5
03. Million Dollar Baby 3.5/5
04. Liftarens guide till galaxen 3.5/5
05. The Island 3.5/5
06. War of the Worlds 3/5
07. Sin City - 3/5
08. Kung Fu Hustle - 3/5
09. Ray - 3/5
10. Crash - 3/5
11. Kingdom Of Heaven - 3/5
12. Fantastic Four - 3/5
13. Coach Carter - 2.5/5
14. Land Of The Dead - 2.5/5
15. The Ring Two - 2.5/5
16. Hostage - 2/5
17. Star Wars Episod III - 2/5
18. Meet The Fockers- 2/5
19. Stealth - 2/5
Jag vill inte vara sämre heller:
Constantine: ,5
Familjen är Värre:
Världarnas Krig: ,5
Star Wars EP III:
Kalle och Chockladfabriken:
Fantastiska Fyran:
Sin City: ,5
Batman Begins:
Liftarens Guide Till Galaxen: ,5
The Island:
Sideways:
Tolken:
Gisslan:
Kingdom of Heaven:
Coach Carter:
osv. osv.
Constantine: ,5
Familjen är Värre:
Världarnas Krig: ,5
Star Wars EP III:
Kalle och Chockladfabriken:
Fantastiska Fyran:
Sin City: ,5
Batman Begins:
Liftarens Guide Till Galaxen: ,5
The Island:
Sideways:
Tolken:
Gisslan:
Kingdom of Heaven:
Coach Carter:
osv. osv.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":27ln59f5]ja visst... men jag snackar inte om bio här... hrm...[/quote:27ln59f5]
okej, då förstår jag.
okej, då förstår jag.
Saknas
för
Inga inlägg
Ger du Charlie and the Chocolate Factory en 2:a i betyg? Motivera gärna det. Själv anser jag att det är en av årets bästa filmer. Nåväl, smaken är givetvis olika.
Saknas
för
Inga inlägg
Tack för listan Marcus, uppdaterade med The Island, Coach Carter, Stealth och Kingdom Of Heaven. Sett en del från i år faktiskt!, tyvärr väldigt många besvikelser...
[quote="Dobbs":2tjmi6kw]Ger du Charlie and the Chocolate Factory en 2:a i betyg? Motivera gärna det. Själv anser jag att det är en av årets bästa filmer. Nåväl, smaken är givetvis olika.[/quote:2tjmi6kw]
Ja av två anledningar:
- Dialogerna är stumtals skrattretande, såklart för att jag är en vuxen person och filmen för dom mindre... vad vet jag
- Depp når inte alls upp till sin normala kapacitet, den där imellan Fear and Loathing och Edward Siccsorhand... typ...
Vart lite besviken om jag ska vara ärlig
Ja av två anledningar:
- Dialogerna är stumtals skrattretande, såklart för att jag är en vuxen person och filmen för dom mindre... vad vet jag
- Depp når inte alls upp till sin normala kapacitet, den där imellan Fear and Loathing och Edward Siccsorhand... typ...
Vart lite besviken om jag ska vara ärlig
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker att Kingdom of Heaven var väldigt bra. Inte lika bra som Gladiator, men nästan. Jag tror att de skulle haft bättre och mer ljud i filmen när de stora slagen börjar. Det känns för tamt, men annars så gillar jag verkligen ideen. 4.5/5
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":8hlkjoin][quote="Dobbs":8hlkjoin]Ger du Charlie and the Chocolate Factory en 2:a i betyg? Motivera gärna det. Själv anser jag att det är en av årets bästa filmer. Nåväl, smaken är givetvis olika.[/quote:8hlkjoin]
Ja av två anledningar:
Vart lite besviken om jag ska vara ärlig [/quote:8hlkjoin]
Aha, ok.
Jag tycker nästan tvärtom. Hade absolut inga problem med dialogerna. Och jag ser definitivt inte Charlie and the Chocolate Factory som en film endast för barn. Jag älskade filmen. Och Depp är fantastisk som Willey Wonka. Jag tycker det är en av hans bästa roller någonsin.
Ja av två anledningar:
Vart lite besviken om jag ska vara ärlig [/quote:8hlkjoin]
Aha, ok.
Jag tycker nästan tvärtom. Hade absolut inga problem med dialogerna. Och jag ser definitivt inte Charlie and the Chocolate Factory som en film endast för barn. Jag älskade filmen. Och Depp är fantastisk som Willey Wonka. Jag tycker det är en av hans bästa roller någonsin.
Ja smaken är olika... och man behöver inte tycka om samma sak...
Personligen så tycker jag inte att det är bland det bästa han har gjort... karaktären är inte så svår att leva sig in i, Depp fick dom flesta inspirationer från Amerikanska barnprogramledare som han själv såg när han var mindre
Tykte han var mycket bättre i Fear and Loathing då hans karakäter var rätt svår att imitera... krävs så mycket mer av en skådespelare då.
Personligen så tycker jag inte att det är bland det bästa han har gjort... karaktären är inte så svår att leva sig in i, Depp fick dom flesta inspirationer från Amerikanska barnprogramledare som han själv såg när han var mindre
Tykte han var mycket bättre i Fear and Loathing då hans karakäter var rätt svår att imitera... krävs så mycket mer av en skådespelare då.
Star Wars Episode 3 -
Batman Begins -
Closer -
Constantine -
The Aviator -
Green Street Hooligans - ,5
Assault on Precinct 13 -
Madagaskar -
Meet the Fockers -
House of Wax -
The Forgotten -
Team America -
Sin City -
The Island - ,5
The Ring 2 -
The Machinist - ,5
War of the Worlds - ,5
The Grudge -
Hitch -
Saw - ,5
"Closer" är alltså den enda femman än så länge, rekommenderar den varmt till alla.
Batman Begins -
Closer -
Constantine -
The Aviator -
Green Street Hooligans - ,5
Assault on Precinct 13 -
Madagaskar -
Meet the Fockers -
House of Wax -
The Forgotten -
Team America -
Sin City -
The Island - ,5
The Ring 2 -
The Machinist - ,5
War of the Worlds - ,5
The Grudge -
Hitch -
Saw - ,5
"Closer" är alltså den enda femman än så länge, rekommenderar den varmt till alla.
Saknas
för
Inga inlägg
Nu ska jag försöka mig på att betygsätta filmerna iår...
Sin City 3/5
Kingdom of Heaven 4.5/5
Charlie and the Chocolate Factory 5/5
War of the Worlds 5/5
The Aviator 4.5/5
Star Wars EP III 4.5/5
Som ni ser har jag nästan bara sett väldigt bra filmer från iår. Kan inte minnas ifall jag har sett någon mer (vilket jag antagligen har gjort)
Sin City 3/5
Kingdom of Heaven 4.5/5
Charlie and the Chocolate Factory 5/5
War of the Worlds 5/5
The Aviator 4.5/5
Star Wars EP III 4.5/5
Som ni ser har jag nästan bara sett väldigt bra filmer från iår. Kan inte minnas ifall jag har sett någon mer (vilket jag antagligen har gjort)
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kommer aldrig ihåg sånt här och jag sparar inte heller biljetterna, men här är de jag kommer på för tillfället.
Mr. & Mrs. Smith, 2,5 av 5
Hitch, 3 av 5.
War of the Worlds, 4 av 5
Järn 3:an, 4 av 5
Charlie and the Chocolate Factory, 5 av 5
Robotar, 3 av 5
Som ni ser har jag inte alls sett många filmer på bio i år, men de kommer dock bli fler nu under hösten och vintern. Har dock säkert sett några fler än de här. Sen så har mitt filmintresse tagit ett stort lyft nu under sommaren också.
Mr. & Mrs. Smith, 2,5 av 5
Hitch, 3 av 5.
War of the Worlds, 4 av 5
Järn 3:an, 4 av 5
Charlie and the Chocolate Factory, 5 av 5
Robotar, 3 av 5
Som ni ser har jag inte alls sett många filmer på bio i år, men de kommer dock bli fler nu under hösten och vintern. Har dock säkert sett några fler än de här. Sen så har mitt filmintresse tagit ett stort lyft nu under sommaren också.