1753 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1753 inlägg
Sista dagarna i december är listornas tid. Medan ni röstar fram 2005 års bästa filmer, satte vi i redaktionen igång att fundera på vilka filmer vi mest ser fram emot under året som komma skall... Resultatet finns på länken nedan:

http://www.moviezine.se/sidor/0512/2006_previews.shtml

Nu är frågan: Vilka filmer ser DU mest fram emot år 2006? Vilka klarar du dig utan? Och hur tror du filmåret blir i jämförelse med 2005, bättre eller sämre?
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Ska jag vara riktigt ärlig så är det nog alla på den listan däremot ska det bli mycket, mycket intressant och se hur Vendetta och Poseidon kommer att se ut... Da Vinci koden känns också intressant med tanke på dess press och ämne den tar upp...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag ser nog mest fram emot Da Vinci koden, eftersom boken var så bra och att man nyligen sett den första riktiga trailern. Ska bli väldigt spännande att se den filmen, tycker jag.
V for Vendetta verkar också ganska intressant...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kan bara inte sluta tänka på Da Vinci-koden. Jag tror...vet att det kommer vara den bästa filmen 2006 (och jag hade ju rätt till 2005, WOTW...det är i alla fall min åsikt) Det är alltid roligt att se Tom Hanks i film och när han spelar i den bästa boken jag har läst är det ju en ren självklarhet att jag kommer att älska filmen. Kan knappt vänta.

Sen ser jag också jättemycket fram emot V for Vendetta och München...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ja håller me dig, Return of the King, ja tror den kommer att bli ett mästerverk, de e asgrymma skådisar o en bra regissör, men som du sa, man får ju inte glömma bort just Munich o V for vendetta, med mera, faan va ja längtar till 2006 (fyller 18 bland annat)

PS: Ser verkligen fram emot Posidon,
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Jag saknar en film på den listan som skrevs: [i:2u27iiu3]Miami Vice[/i:2u27iiu3]! En ny film av Michael Mann borde alltid vara med på såna listor. Jag menar: Hanteringen av odöda, Djävulen bär Prada, Silent Hill! Kom igen! Njaaa, jag vet inte riktigt!

Men om jag ska välja en film av dom man kan rösta på så väljer jag nog Da Vinci-koden, eftersom jag gillade boken så pass mycket och trailern visade att filmen nog kan bli väldigt bra!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
helt klart munich, steven spielbergfilmer ser jag nästan jämt fram emot att se så att munich toppar min lista är väl inte så lustigt. sedan kommer pirates of the carribbean 2 och da vinci-koden.

de filmer jag gärna klarar mig utan är de som är baserade på serietidningar för de gillar jag nästan ändå aldrig kolla bara på fantastc four som kom förra året.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Da Vinci-koden, helt klart! Det är en grym bok och en mycket intressanrt casting!

Pirates of the caribbean 2 ska också bli intressant, liksom München...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, 2006 ser bra ut! Hoppas det inte blir för många besvikelser.

Gör min egen lilla lista på filmerna!

01. POTC 2
02. V For Vendetta
03. Jarhead
04. München
05. Miami Vice
06. Underworld 2
07. X3
08. Brokeback Mountain
09. Poseidon
10. Da Vinci Code
11. Sin City 2
12. Lady In The Water
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hmm...ser fram emot:

Underworld: Evolution
Final Destination 3
Cars
Ice Age 2: The Meltdown
Scary Movie 4
Silent Hill
The Hills Have Eyes
Pirates Of The Caribbean 2: Dead Man's Chest
Lady In The Water

Och kanske:

Chicken Little
Mission Impossible 3
781 inlägg
för
781 inlägg
Alltså jag tycker Jarhead skulle varit med på listan. Men nu eftersom den inte är det och jag vill rösta på någon av dom så blir det antingen Da Vinci-koden eller Munich,frågan är vilken:P
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Miami Vice känns väll inte sådär frestande lika som Vendetta, Poseidon, Da Vinci Koden och X-Men 3... Men det är ju olika från person till person...

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Javisst ja. Glömde Miami Vice, och Lady In The Water
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Någon helt annan...

Visserligen, "da Vinci-koden" och "Superman returns" ser jag V-E-R-K-L-I-G-E-N fram emot. Men det finns ändå en speciell film som får mig att hoppa av glädje bara jag tänker på den. Om ni kollar ngnstans ganska tidigt i tråden "Vilka böcker vill du se som film?" som inte är så aktiv tråd längre, kommer ni stöta på ett av mina första inlägg här på MovieZine, som löd ngt i den här stilen: "Jag vill se Anthony Hotowitz's böcker om Alex Rider som film!" Och nu mina damer och herrar, nu kommer den äntligen... "Stormbreaker" är först ut och kommer i Oktober/November (antagligen till Jul här i Sverige). Yes. Yes! YEEES!!!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
finns väl inga på listan som jag direkt ser fram emot , Da vinci koden ska jag väl se men har aldrig sett nån film som vart bättre än boken, och jag vet redan hela handlingen så då kan den knappast vara bra , retar sig bara på alla utelämnade scener.

münchen vet jag inte vad det är för film men handlar den om andra världskrigstiden så ser jag nog den med,

scary movie 4 kanske kunde bli något , david zucker har ju inte gjort en dålig film som jag sett iallafall.

nä finns nog mycke bra och se i lågbudgetfilmväg i år ,brukar vara gott om dom , och inga malliga överskattade hollywoodskådisar som tror de är bäst bara för de visar sig på film
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
munich handlar inte om andra världskrigstiden utan om tiden efter att några nazister tagit flera judiska idrottare som gisslan i OS i munchen 1974, det är Mossad (israels underrättelsetjänst) man får följa i jakten på de som legat bakom kidnappningen.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har nyss läst ut Da Vinci koden som bok, men V for Vendetta lockar nog mest ändå. Visst var Da Vinci koden bra, men lite av spänningen försvinner när man läst boken..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Kadhammar":1267jxd0] Om ni kollar ngnstans ganska tidigt i tråden "Vilka böcker vill du se som film?" som inte är så aktiv tråd längre, kommer ni stöta på ett av mina första inlägg här på MovieZine, som löd ngt i den här stilen: "Jag vill se Anthony Hotowitz's böcker om Alex Rider som film!" Och nu mina damer och herrar, nu kommer den äntligen... "Stormbreaker" är först ut och kommer i Oktober/November (antagligen till Jul här i Sverige). Yes. Yes! YEEES!!![/quote:1267jxd0]
Ja! Jag hade ingen koll på när den kommer. Ska bli mycket intressant att se hur bra det blir
Han heter förresten Horowitz...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hmm. Scary Movie 4 kan ju inte bli bra på något sätt. Filmen man SKA se under 2006 är ju "V for Vendetta". Wachowski-brothers har visat tidigare att de kan skapa spänning främst sett från första Matrix och Bound.
Natalie Portman höjer ju samtliga filmer hon deltar i, så en solklart val.

Skulle jag mer än gärna se vilja se under våren, sorterad efter sv. biopremiär:

JANUARI:
Pingvinresan - storsucce i USA, dokumentär från Franrike
Storm - bästa svenska på väldigt länge?

FEBRUARI:
Brokeback Mountain - Golden globe nominerad och en kandidat till Oscar för bästa film om man får tro vissa kritiker i USA
Munchen - Spielberg-film, dock inte lika kommericiell som många andra, intressant.

MARS:
V for Vendetta - Natalie Portman + Wachowski = min absoluta favoritfilm från 2006?

APRIL:
Da vinci koden - Best of the best. Audrey Tautou som underbart söta Sophie Neavue ser jag mest fram emot. Men vad sägs om Jean Reno och Tom Hanks. Dessutom en erfaren regissör i Ron Howard som lyckades oerhört bra med "A beautiful mind".
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Círdan":2vnal1wd][quote="Kadhammar":2vnal1wd] Om ni kollar ngnstans ganska tidigt i tråden "Vilka böcker vill du se som film?" som inte är så aktiv tråd längre, kommer ni stöta på ett av mina första inlägg här på MovieZine, som löd ngt i den här stilen: "Jag vill se Anthony Hotowitz's böcker om Alex Rider som film!" Och nu mina damer och herrar, nu kommer den äntligen... "Stormbreaker" är först ut och kommer i Oktober/November (antagligen till Jul här i Sverige). Yes. Yes! YEEES!!![/quote:2vnal1wd]
Ja! Jag hade ingen koll på när den kommer. Ska bli mycket intressant att se hur bra det blir
Han heter förresten Horowitz...[/quote:2vnal1wd]
Allihopa: Jag har ännu en glad nyhet angående "Stormbreaker"-filmen.
TA EN TITT HÄÄÄÄÄÄR:
http://www.stormbreakerthemovie.com
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden