Det är meningen att all information ni behöver ska vara i det här inlägget så läs igenom det noggrant och kolla gärna efter uppdateringar.
[b:ll09yqct]Regler[/b:ll09yqct]
Endast registrerade medlemmar får rösta och för att undvika fusk så får det bara vara en röst från samma IP och ni får såklart bara rösta en gång i varje omgång.
I gruppomgång 1 röstar ni på fem filmer, där poängen 5, 4, 3, 2 och 1 ska delas ut. Fem till den ni gillar mest, 4 till den som ni gillar näst mest och så vidare.
I gruppomgång 2 är det likadant, men eftersom bara fyra filmer ska gå vidare röstar ni på fyra, den som är bäst får fyra poäng, nästbäst tre och så vidare.
I gruppomgång 3 ska två stycken gå vidare, men här röstar ni på tre filmer. 3 till den som är bäst, 2 till nästbäst och så vidare.
I kvartsfinalerna, semifinalerna och finalen röstar ni på den ni tycker ska vinna duellen.
Om ni inte röster som man ska göra genom att tillexempel rösta på en film som inte är med i den omgången eller att inte ge poäng från 5 till 1 så kommer inte er röst att räknas, om man skulle ändra sin röst efter att omgången har avslutats så gills inte rösten heller.
I grundomgången räckte det med att ha sett hälften av filmerna för att få rösta men i rond 2 ska ni ha sett minst 7 av 10 filmer.
[i:ll09yqct]Från Omgång 3 och framåt ska ni ha sett alla filmerna för att få rösta.[/i:ll09yqct]
[quote="Exempel Grundomgången":ll09yqct]5 poäng: Heat
4 poäng: American History X
3 poäng: Memento
2 poäng: V For Vendetta
1 poäng: Reservoir Dogs[/quote:ll09yqct]
Om 2 stycken filmer skulle komma på samma poäng så är det först antalet femmor som avgör vilken som går vidare, sedan antalet fyror om det fortfarande är lika och är det fortfarande lika så antalet treor, ni förstår säkert principen.
Ni kan se på bilden härunder hur vi har tänkt att det ska se ut (Klicka på bilden för att se den i naturlig storlek).
[img:ll09yqct]http://img222.imageshack.us/img222/3586/nomineringarmj8.jpg[/img:ll09yqct]
Här kan ni se hur filmerna placeras in till rond 2 och var de hamnar är baserat på deras resultat i grundomgången så att det ska bli så rättvist som möjligt (Klicka på bilden för att se den i naturlig storlek).
[img:ll09yqct]http://img53.imageshack.us/img53/8886/nomineringaromgng2hm3.jpg[/img:ll09yqct]
[i:ll09yqct]Det är efter den här ordningen som jag har placerat in filmerna i de olika grupperna och det är inte helt rättvist eftersom grupp 1 är tuffast och grupp 4 lättast , jag kunde gjort de lite mer jämnt indelade men inte helt rättvist så därför lät jag det vara så här så att man enkelt ska kunna förstå hur jag har delat in grupperna. (Klicka på bilden för naturlig storlek)[/i:ll09yqct]
[img:ll09yqct]http://img84.imageshack.us/img84/4074/namnlsvg4.jpg[/img:ll09yqct]
Varje rond avslutas i grundomgången avslutas på fredag klockan 23.59 och nästa rond läggs upp på lördagen, vilken tidpunkt kan variera lite på grund av jobb mm.
I omgång 2 så är det dessa tider som gäller: från lördag-måndag 23.59 och tisdag-fredag 23.59.
[i:ll09yqct]I omgång 3 och framåt så återgår vi till att ronderna avslutas fredag 23.59 och nästa rond läggs upp på lördagen eftersom vi har mycket att ta hand om i skolan m.m.[/i:ll09yqct]
Vill ni diskutera tävlingen gör INTE det i den här tråden utan använd tråden [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056&start=90:ll09yqct]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:ll09yqct] som tidigare hette nomineringar istället.
Den här tråden kommer att ligga överst i Allmänt så länge som tävlingen pågår eftersom jag har gjort den klistrad.
[b:ll09yqct]De senaste tilläggen är alltid i [i:ll09yqct]kursiv[/i:ll09yqct] stil.[/b:ll09yqct]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Tyckte inte att det var så svårt. The Fellowship of the Ring är en grymt bra film och helt kalrt den bästa i trilogin, men enligt mig så är Pulp Fiction snäppet bättre.
Pulp Fiction.
Pulp Fiction.
Detta var ett ganska lätt val för mig eftersom jag tycker att pulp fiction är ganska överskattad.
Det blir altså Fellowship of the ring.
Det blir altså Fellowship of the ring.
Saknas
för
Inga inlägg
Pulp Fiction är den mest självklara vinnaren i denna omgång så den får min röst.
Saknas
för
Inga inlägg
[size=150:28mbk7lk=150:28mbk7lk][b:28mbk7lk]Resultat Kvartsfinal 4[/b:28mbk7lk][/size:28mbk7lk]
[color=green:28mbk7lk=green:28mbk7lk]1: The Fellowship Of The Ring | 20[/color:28mbk7lk]
[color=darkred:28mbk7lk=darkred:28mbk7lk]2: Pulp Fiction | 10[/color:28mbk7lk]
[b:28mbk7lk]Viktig information[/b:28mbk7lk]
Ronden avslutas fredag 23.59, nästa rond läggs troligtvis upp dagen efter.
[u:28mbk7lk]Läs igenom första inlägget och det här ordentligt.[/u:28mbk7lk]
Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:28mbk7lk]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:28mbk7lk].
Endast medlemmar får rösta.
Det är nu dags för den första kvartsfinalerna, [u:28mbk7lk]rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.[/u:28mbk7lk]
Rösta genom att skriva den/de filmerna nu tycker ska vinna fajten mot den andra genom att skriva filmens namn och gärna en kommentar till varför ni röstar på den.
Resultatet presenteras på lördag och till skillnad mot de andra utslagstrådarna så kommer jag inte att presentera resultatet efter några dagar. Jag gör så för att spänningen inte ska förstöras. (Räkna inte ihop rösterna själva och skriv den aktuella ställningen i tråden.)
[size=150:28mbk7lk=150:28mbk7lk][b:28mbk7lk]Semifinal 1[/b:28mbk7lk][/size:28mbk7lk]
Kommer upp senare ikväll.
[color=green:28mbk7lk=green:28mbk7lk]1: The Fellowship Of The Ring | 20[/color:28mbk7lk]
[color=darkred:28mbk7lk=darkred:28mbk7lk]2: Pulp Fiction | 10[/color:28mbk7lk]
[b:28mbk7lk]Viktig information[/b:28mbk7lk]
[u:28mbk7lk]Läs igenom första inlägget och det här ordentligt.[/u:28mbk7lk]
Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:28mbk7lk]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:28mbk7lk].
Det är nu dags för den första kvartsfinalerna, [u:28mbk7lk]rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.[/u:28mbk7lk]
Rösta genom att skriva den/de filmerna nu tycker ska vinna fajten mot den andra genom att skriva filmens namn och gärna en kommentar till varför ni röstar på den.
Resultatet presenteras på lördag och till skillnad mot de andra utslagstrådarna så kommer jag inte att presentera resultatet efter några dagar. Jag gör så för att spänningen inte ska förstöras. (Räkna inte ihop rösterna själva och skriv den aktuella ställningen i tråden.)
[size=150:28mbk7lk=150:28mbk7lk][b:28mbk7lk]Semifinal 1[/b:28mbk7lk][/size:28mbk7lk]
Kommer upp senare ikväll.
Saknas
för
Inga inlägg
[size=150:1js1cj8l=150:1js1cj8l][b:1js1cj8l]Semifinal 1[/b:1js1cj8l][/size:1js1cj8l]
[b:1js1cj8l]Viktig information[/b:1js1cj8l]
[u:1js1cj8l]Läs igenom första inlägget och det här ordentligt.[/u:1js1cj8l]
Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:1js1cj8l]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:1js1cj8l].
Det är nu dags för den första kvartsfinalerna, [u:1js1cj8l]rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.[/u:1js1cj8l]
[size=125:1js1cj8l=125:1js1cj8l][b:1js1cj8l]Kuriosa från kvartsfinalerna[/b:1js1cj8l][/size:1js1cj8l]
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 1: LotR: Return Of The King vs Gladiator[/b:1js1cj8l]
Trots konungens återkomst så räckte det inte långt mot Maximus Decimus Meridius i kampen mellan de 2 mastodontfilmerna. But you can be calm PJ, because what you do in life... echoes in eternity.
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 2: The Godfather: Part I vs The Shawshank Redemption[/b:1js1cj8l]
När resultatet var klart så utbröt ett stort NEJ på redaktionen men vi ska få vår hämnd, antingen i denna omgång eller nästa...
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 3: Schindler´s List vs Goodfellas[/b:1js1cj8l]
Att list besegrar våld visade den här omgången när Schindler & Stern överlistade maffian istället för nazisterna, och det verkar som att kejsaren hade rätt när han sa att "Power is when we have every justification to kill, and we don't" vilket märktes när man såg vilken film som åkte ut.
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 4: Pulp Fiction vs LotR: The Fellowship Of The Ring[/b:1js1cj8l]
Nu när Tarantinos sista film åkt ut så fortsätter ryktena om att han och Thurman har en plan på en ny hämnd (-film) trots det stora missnöjet bland fansen. Peter Jackson behöver inte vara så missnöjd med resultaten trots att den stora favoriten så har han ändå en bra chans att vinna.
[size=125:1js1cj8l=125:1js1cj8l][b:1js1cj8l]Semifinal 1[/b:1js1cj8l][/size:1js1cj8l]
Gladiator vs The Godfather: Part I
[b:1js1cj8l]Viktig information[/b:1js1cj8l]
[u:1js1cj8l]Läs igenom första inlägget och det här ordentligt.[/u:1js1cj8l]
Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:1js1cj8l]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:1js1cj8l].
Det är nu dags för den första kvartsfinalerna, [u:1js1cj8l]rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.[/u:1js1cj8l]
[size=125:1js1cj8l=125:1js1cj8l][b:1js1cj8l]Kuriosa från kvartsfinalerna[/b:1js1cj8l][/size:1js1cj8l]
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 1: LotR: Return Of The King vs Gladiator[/b:1js1cj8l]
Trots konungens återkomst så räckte det inte långt mot Maximus Decimus Meridius i kampen mellan de 2 mastodontfilmerna. But you can be calm PJ, because what you do in life... echoes in eternity.
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 2: The Godfather: Part I vs The Shawshank Redemption[/b:1js1cj8l]
När resultatet var klart så utbröt ett stort NEJ på redaktionen men vi ska få vår hämnd, antingen i denna omgång eller nästa...
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 3: Schindler´s List vs Goodfellas[/b:1js1cj8l]
Att list besegrar våld visade den här omgången när Schindler & Stern överlistade maffian istället för nazisterna, och det verkar som att kejsaren hade rätt när han sa att "Power is when we have every justification to kill, and we don't" vilket märktes när man såg vilken film som åkte ut.
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 4: Pulp Fiction vs LotR: The Fellowship Of The Ring[/b:1js1cj8l]
Nu när Tarantinos sista film åkt ut så fortsätter ryktena om att han och Thurman har en plan på en ny hämnd (-film) trots det stora missnöjet bland fansen. Peter Jackson behöver inte vara så missnöjd med resultaten trots att den stora favoriten så har han ändå en bra chans att vinna.
[size=125:1js1cj8l=125:1js1cj8l][b:1js1cj8l]Semifinal 1[/b:1js1cj8l][/size:1js1cj8l]
Gladiator vs The Godfather: Part I
Hmm...Hard One Again.
Gudfadern är ju hemskt bra, men jag lägger nog ändå min röst på[b:1hb3zhqh] Gladiator[/b:1hb3zhqh].
Varför det blev så här nu är nog mestadels för att Gladiator är en sådan film man kan se om och om igen utan att bli less. Nu har jag inte testat det med förstnämnda filmen, men jag tror inte jag hade haft tid eller orken till det.
Gudfadern är ju hemskt bra, men jag lägger nog ändå min röst på[b:1hb3zhqh] Gladiator[/b:1hb3zhqh].
Varför det blev så här nu är nog mestadels för att Gladiator är en sådan film man kan se om och om igen utan att bli less. Nu har jag inte testat det med förstnämnda filmen, men jag tror inte jag hade haft tid eller orken till det.
Saknas
för
Inga inlägg
Två mästerverk men [b:qmya59uv]Gladiator[/b:qmya59uv] är den bättre filmen.
Behöver inte fundera. Gudfadern är ingen favorit i mitt hem. Min röst går till Maximus!
Saknas
för
Inga inlägg
Det här var den enklaste duellern i hela världen. Det är bara att kolla på min avatar.
Oj, den här var tuff. Två fruktansvärt bra filmer, men min röst går till Gladiator.
Riktigt jävla svårt båda är full poängare.. Men det får nog bli Gudfadern.
Känns som Corleone behöver lite stöd här!
The godfather får min röst!
Inte speciellt svårt val...
The godfather får min röst!
Inte speciellt svårt val...
Saknas
för
Inga inlägg
Gladiator eller Gudfadern? det är som att välja pest eller kolera, om både pest och kolera skulle vara fruktansvärt bra och underbart...
Känner visst förakt mot Gudfadern för att den slog ut vad jag anser är världens bästa film, The Shawshank Redemption, men det ska ju inte påverka min röstning för Gudfadern är trots allt en ruggigt bra film även den..
Gladiator är mästerverk på alla håll och kanter och när den har varit med i forna omgångar har det inte varit svårt att ge poäng till den.. men denna omgång är det mycket svårare..
jag tycker till och med att det är så svårt att jag faktiskt inte kan välja.. vilket leder till att jag nu ska singla slant...
Krona: Gladiator
Klave: Gudfadern
....
Det blev krona och min röst faller på [b:1tk6m321]Gladiator[/b:1tk6m321]
Känner visst förakt mot Gudfadern för att den slog ut vad jag anser är världens bästa film, The Shawshank Redemption, men det ska ju inte påverka min röstning för Gudfadern är trots allt en ruggigt bra film även den..
Gladiator är mästerverk på alla håll och kanter och när den har varit med i forna omgångar har det inte varit svårt att ge poäng till den.. men denna omgång är det mycket svårare..
jag tycker till och med att det är så svårt att jag faktiskt inte kan välja.. vilket leder till att jag nu ska singla slant...
Krona: Gladiator
Klave: Gudfadern
....
Det blev krona och min röst faller på [b:1tk6m321]Gladiator[/b:1tk6m321]