Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Tyckte inte att det var så svårt. The Fellowship of the Ring är en grymt bra film och helt kalrt den bästa i trilogin, men enligt mig så är Pulp Fiction snäppet bättre.

Pulp Fiction.
551 inlägg
för
551 inlägg
Detta var ett ganska lätt val för mig eftersom jag tycker att pulp fiction är ganska överskattad.
Det blir altså Fellowship of the ring.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Pulp Fiction.
264 inlägg
för
264 inlägg
Pulp
870 inlägg
för
870 inlägg
The Fellowship Of The Ring.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Pulp Fiction är den mest självklara vinnaren i denna omgång så den får min röst.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[size=150:28mbk7lk=150:28mbk7lk][b:28mbk7lk]Resultat Kvartsfinal 4[/b:28mbk7lk][/size:28mbk7lk]
[color=green:28mbk7lk=green:28mbk7lk]1: The Fellowship Of The Ring | 20[/color:28mbk7lk]
[color=darkred:28mbk7lk=darkred:28mbk7lk]2: Pulp Fiction | 10[/color:28mbk7lk]

[b:28mbk7lk]Viktig information[/b:28mbk7lk]
Ronden avslutas fredag 23.59, nästa rond läggs troligtvis upp dagen efter.

[u:28mbk7lk]Läs igenom första inlägget och det här ordentligt.[/u:28mbk7lk]

Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:28mbk7lk]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:28mbk7lk].

Endast medlemmar får rösta.

Det är nu dags för den första kvartsfinalerna, [u:28mbk7lk]rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.[/u:28mbk7lk]

Rösta genom att skriva den/de filmerna nu tycker ska vinna fajten mot den andra genom att skriva filmens namn och gärna en kommentar till varför ni röstar på den.

Resultatet presenteras på lördag och till skillnad mot de andra utslagstrådarna så kommer jag inte att presentera resultatet efter några dagar. Jag gör så för att spänningen inte ska förstöras. (Räkna inte ihop rösterna själva och skriv den aktuella ställningen i tråden.)

[size=150:28mbk7lk=150:28mbk7lk][b:28mbk7lk]Semifinal 1[/b:28mbk7lk][/size:28mbk7lk]
Kommer upp senare ikväll.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[size=150:1js1cj8l=150:1js1cj8l][b:1js1cj8l]Semifinal 1[/b:1js1cj8l][/size:1js1cj8l]
[b:1js1cj8l]Viktig information[/b:1js1cj8l]
Ronden avslutas fredag 23.59, nästa rond läggs troligtvis upp dagen efter.

[u:1js1cj8l]Läs igenom första inlägget och det här ordentligt.[/u:1js1cj8l]

Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:1js1cj8l]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:1js1cj8l].

Endast medlemmar får rösta.

Det är nu dags för den första kvartsfinalerna, [u:1js1cj8l]rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.[/u:1js1cj8l]

Rösta genom att skriva den/de filmerna nu tycker ska vinna fajten mot den andra genom att skriva filmens namn och gärna en kommentar till varför ni röstar på den.

Resultatet presenteras på lördag och till skillnad mot de andra utslagstrådarna så kommer jag inte att presentera resultatet efter några dagar. Jag gör så för att spänningen inte ska förstöras. (Räkna inte ihop rösterna själva och skriv den aktuella ställningen i tråden.)

[size=125:1js1cj8l=125:1js1cj8l][b:1js1cj8l]Kuriosa från kvartsfinalerna[/b:1js1cj8l][/size:1js1cj8l]
[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 1: LotR: Return Of The King vs Gladiator[/b:1js1cj8l]
Trots konungens återkomst så räckte det inte långt mot Maximus Decimus Meridius i kampen mellan de 2 mastodontfilmerna. But you can be calm PJ, because what you do in life... echoes in eternity.

[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 2: The Godfather: Part I vs The Shawshank Redemption[/b:1js1cj8l]
När resultatet var klart så utbröt ett stort NEJ på redaktionen men vi ska få vår hämnd, antingen i denna omgång eller nästa...

[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 3: Schindler´s List vs Goodfellas[/b:1js1cj8l]
Att list besegrar våld visade den här omgången när Schindler & Stern överlistade maffian istället för nazisterna, och det verkar som att kejsaren hade rätt när han sa att "Power is when we have every justification to kill, and we don't" vilket märktes när man såg vilken film som åkte ut.

[b:1js1cj8l]Kvartsfinal 4: Pulp Fiction vs LotR: The Fellowship Of The Ring[/b:1js1cj8l]
Nu när Tarantinos sista film åkt ut så fortsätter ryktena om att han och Thurman har en plan på en ny hämnd (-film) trots det stora missnöjet bland fansen. Peter Jackson behöver inte vara så missnöjd med resultaten trots att den stora favoriten så har han ändå en bra chans att vinna.

[size=125:1js1cj8l=125:1js1cj8l][b:1js1cj8l]Semifinal 1[/b:1js1cj8l][/size:1js1cj8l]
Gladiator vs The Godfather: Part I
781 inlägg
för
781 inlägg
Hmm...Hard One Again.

Gudfadern är ju hemskt bra, men jag lägger nog ändå min röst på[b:1hb3zhqh] Gladiator[/b:1hb3zhqh].
Varför det blev så här nu är nog mestadels för att Gladiator är en sådan film man kan se om och om igen utan att bli less. Nu har jag inte testat det med förstnämnda filmen, men jag tror inte jag hade haft tid eller orken till det.
684 inlägg
för
684 inlägg
Gladiator helt klart!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Två mästerverk men [b:qmya59uv]Gladiator[/b:qmya59uv] är den bättre filmen.
1161 inlägg
för
1161 inlägg
Svårt....Men jag lägger min röst på Gladiator.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Gladiator
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Behöver inte fundera. Gudfadern är ingen favorit i mitt hem. Min röst går till Maximus!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Gladiator utan tvekan...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det här var den enklaste duellern i hela världen. Det är bara att kolla på min avatar.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Oj, den här var tuff. Två fruktansvärt bra filmer, men min röst går till Gladiator.
1203 inlägg
för
1203 inlägg
Riktigt jävla svårt båda är full poängare.. Men det får nog bli Gudfadern.
412 inlägg
för
412 inlägg
Känns som Corleone behöver lite stöd här!

The godfather får min röst!

Inte speciellt svårt val...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Gladiator eller Gudfadern? det är som att välja pest eller kolera, om både pest och kolera skulle vara fruktansvärt bra och underbart...

Känner visst förakt mot Gudfadern för att den slog ut vad jag anser är världens bästa film, The Shawshank Redemption, men det ska ju inte påverka min röstning för Gudfadern är trots allt en ruggigt bra film även den..

Gladiator är mästerverk på alla håll och kanter och när den har varit med i forna omgångar har det inte varit svårt att ge poäng till den.. men denna omgång är det mycket svårare..

jag tycker till och med att det är så svårt att jag faktiskt inte kan välja.. vilket leder till att jag nu ska singla slant...
Krona: Gladiator
Klave: Gudfadern

....

Det blev krona och min röst faller på [b:1tk6m321]Gladiator[/b:1tk6m321]
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden