Det är meningen att all information ni behöver ska vara i det här inlägget så läs igenom det noggrant och kolla gärna efter uppdateringar.
[b:ll09yqct]Regler[/b:ll09yqct]
Endast registrerade medlemmar får rösta och för att undvika fusk så får det bara vara en röst från samma IP och ni får såklart bara rösta en gång i varje omgång.
I gruppomgång 1 röstar ni på fem filmer, där poängen 5, 4, 3, 2 och 1 ska delas ut. Fem till den ni gillar mest, 4 till den som ni gillar näst mest och så vidare.
I gruppomgång 2 är det likadant, men eftersom bara fyra filmer ska gå vidare röstar ni på fyra, den som är bäst får fyra poäng, nästbäst tre och så vidare.
I gruppomgång 3 ska två stycken gå vidare, men här röstar ni på tre filmer. 3 till den som är bäst, 2 till nästbäst och så vidare.
I kvartsfinalerna, semifinalerna och finalen röstar ni på den ni tycker ska vinna duellen.
Om ni inte röster som man ska göra genom att tillexempel rösta på en film som inte är med i den omgången eller att inte ge poäng från 5 till 1 så kommer inte er röst att räknas, om man skulle ändra sin röst efter att omgången har avslutats så gills inte rösten heller.
I grundomgången räckte det med att ha sett hälften av filmerna för att få rösta men i rond 2 ska ni ha sett minst 7 av 10 filmer.
[i:ll09yqct]Från Omgång 3 och framåt ska ni ha sett alla filmerna för att få rösta.[/i:ll09yqct]
[quote="Exempel Grundomgången":ll09yqct]5 poäng: Heat
4 poäng: American History X
3 poäng: Memento
2 poäng: V For Vendetta
1 poäng: Reservoir Dogs[/quote:ll09yqct]
Om 2 stycken filmer skulle komma på samma poäng så är det först antalet femmor som avgör vilken som går vidare, sedan antalet fyror om det fortfarande är lika och är det fortfarande lika så antalet treor, ni förstår säkert principen.
Ni kan se på bilden härunder hur vi har tänkt att det ska se ut (Klicka på bilden för att se den i naturlig storlek).
[img:ll09yqct]http://img222.imageshack.us/img222/3586/nomineringarmj8.jpg[/img:ll09yqct]
Här kan ni se hur filmerna placeras in till rond 2 och var de hamnar är baserat på deras resultat i grundomgången så att det ska bli så rättvist som möjligt (Klicka på bilden för att se den i naturlig storlek).
[img:ll09yqct]http://img53.imageshack.us/img53/8886/nomineringaromgng2hm3.jpg[/img:ll09yqct]
[i:ll09yqct]Det är efter den här ordningen som jag har placerat in filmerna i de olika grupperna och det är inte helt rättvist eftersom grupp 1 är tuffast och grupp 4 lättast , jag kunde gjort de lite mer jämnt indelade men inte helt rättvist så därför lät jag det vara så här så att man enkelt ska kunna förstå hur jag har delat in grupperna. (Klicka på bilden för naturlig storlek)[/i:ll09yqct]
[img:ll09yqct]http://img84.imageshack.us/img84/4074/namnlsvg4.jpg[/img:ll09yqct]
Varje rond avslutas i grundomgången avslutas på fredag klockan 23.59 och nästa rond läggs upp på lördagen, vilken tidpunkt kan variera lite på grund av jobb mm.
I omgång 2 så är det dessa tider som gäller: från lördag-måndag 23.59 och tisdag-fredag 23.59.
[i:ll09yqct]I omgång 3 och framåt så återgår vi till att ronderna avslutas fredag 23.59 och nästa rond läggs upp på lördagen eftersom vi har mycket att ta hand om i skolan m.m.[/i:ll09yqct]
Vill ni diskutera tävlingen gör INTE det i den här tråden utan använd tråden [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056&start=90:ll09yqct]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:ll09yqct] som tidigare hette nomineringar istället.
Den här tråden kommer att ligga överst i Allmänt så länge som tävlingen pågår eftersom jag har gjort den klistrad.
[b:ll09yqct]De senaste tilläggen är alltid i [i:ll09yqct]kursiv[/i:ll09yqct] stil.[/b:ll09yqct]
Det var inte lätt, måste ändå säga LOTR
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Schindler's List
För att förvarna er, i finalen så ska ni inte rösta här utan skicka ett PM eller kontakta mig via msn om vilken film ni röstar på. Mer information om det kommer på lördag.
För att förvarna er, i finalen så ska ni inte rösta här utan skicka ett PM eller kontakta mig via msn om vilken film ni röstar på. Mer information om det kommer på lördag.
Saknas
för
Inga inlägg
[size=150:3tb5abls=150:3tb5abls][b:3tb5abls]Resultat Semifinal 2[/b:3tb5abls][/size:3tb5abls]
[color=green:3tb5abls=green:3tb5abls]1: Schindler´s List | 19[/color:3tb5abls]
[color=darkred:3tb5abls=darkred:3tb5abls]2: LotR: The Fellowship Of The Ring | 12[/color:3tb5abls]
[b:3tb5abls]Viktig information[/b:3tb5abls]
Finalen avslutas fredag 23.59, vinnaren presenteras dagen efter.
[size=150:3tb5abls=150:3tb5abls][u:3tb5abls]Läs igenom det här inlägget ordentligt så att ni vet vad som gäller.[/u:3tb5abls][/size:3tb5abls]
Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:3tb5abls]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:3tb5abls].
Endast medlemmar får rösta.
Rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.
Ni röstar genom att skicka ett PM till mig med rubriken FILMMÄSTERSKAPET där ni skriver den film ni tycker ska vinna, undantaget är om ni har min msn då ni också kan skriva det där.
Jag gör så här för att ingen ska ha en aning om vilken film som kommer att vinna. Det är inte heller tillåtet att skriva i diskussionstråden vilken film ni tycker ska vinna, gör ni det raderas inlägget omedelbart. Allt för att inte förstöra spänningen...
Jag kommer att uppdatera det här inlägget med de som har röstat och när tävlingen är avslutad kommer jag även att lägga dit vilken film ni har röstat på.
[size=150:3tb5abls=150:3tb5abls][b:3tb5abls]Le Grande Finale[/b:3tb5abls][/size:3tb5abls]
Gladiator vs Schindler´s List
[color=green:3tb5abls=green:3tb5abls]1: Schindler´s List | 19[/color:3tb5abls]
[color=darkred:3tb5abls=darkred:3tb5abls]2: LotR: The Fellowship Of The Ring | 12[/color:3tb5abls]
[b:3tb5abls]Viktig information[/b:3tb5abls]
Finalen avslutas fredag 23.59, vinnaren presenteras dagen efter.
[size=150:3tb5abls=150:3tb5abls][u:3tb5abls]Läs igenom det här inlägget ordentligt så att ni vet vad som gäller.[/u:3tb5abls][/size:3tb5abls]
Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:3tb5abls]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:3tb5abls].
Endast medlemmar får rösta.
Rösta endast om ni har sett båda filmerna som möts.
Ni röstar genom att skicka ett PM till mig med rubriken FILMMÄSTERSKAPET där ni skriver den film ni tycker ska vinna, undantaget är om ni har min msn då ni också kan skriva det där.
Jag gör så här för att ingen ska ha en aning om vilken film som kommer att vinna. Det är inte heller tillåtet att skriva i diskussionstråden vilken film ni tycker ska vinna, gör ni det raderas inlägget omedelbart. Allt för att inte förstöra spänningen...
Jag kommer att uppdatera det här inlägget med de som har röstat och när tävlingen är avslutad kommer jag även att lägga dit vilken film ni har röstat på.
[size=150:3tb5abls=150:3tb5abls][b:3tb5abls]Le Grande Finale[/b:3tb5abls][/size:3tb5abls]
Gladiator vs Schindler´s List
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="sa":60g68v0n]Du ska kanske läsa igenom Thomas senaste meddelande igen Media_Mogul för det står nämligen att du ska skicka ett pm till Thomas med din röst, inte skriva den i tråden. [/quote:60g68v0n]
*Suck* Precis som väntat så finns det dom som inte klarar av att läsa instruktioner...
"Läs igenom det här inlägget ordentligt så att ni vet vad som gäller. "
"Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:60g68v0n]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:60g68v0n]."
[b:60g68v0n]De som har röstat i finalen[/b:60g68v0n]
Hempo22 - Gladiator
Alexander - Schindler´s List
Leaf - Schindler´s List
Filmgalen - Schindler´s List
Thomas - Gladiator
Rilopoz - Gladiator
Spikey - Schindler´s List
Círdan - Gladiator
Pejau - Schindler´s List
Bursmaklaren - Gladiator
Popcornemil - Schindler´s List
Skrump - Schindler´s List
Richie - Schindler´s List
ROTK - Schindler´s List
Flaskan - Schindler´s List
Mejlin - Schindler´s List
Luke - Schindler´s List
Matte_Cool_3 - Gladiator
Jurassic_Boy - Schindler´s List
Andolini - Schindler´s List
Madson - Gladiator
Mats - Gladiator
Waterboij - Schindler´s List
Loveli - Gladiator
*Suck* Precis som väntat så finns det dom som inte klarar av att läsa instruktioner...
"Läs igenom det här inlägget ordentligt så att ni vet vad som gäller. "
"Skriv inga kommentarar här utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056:60g68v0n]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:60g68v0n]."
[b:60g68v0n]De som har röstat i finalen[/b:60g68v0n]
Hempo22 - Gladiator
Alexander - Schindler´s List
Leaf - Schindler´s List
Filmgalen - Schindler´s List
Thomas - Gladiator
Rilopoz - Gladiator
Spikey - Schindler´s List
Círdan - Gladiator
Pejau - Schindler´s List
Bursmaklaren - Gladiator
Popcornemil - Schindler´s List
Skrump - Schindler´s List
Richie - Schindler´s List
ROTK - Schindler´s List
Flaskan - Schindler´s List
Mejlin - Schindler´s List
Luke - Schindler´s List
Matte_Cool_3 - Gladiator
Jurassic_Boy - Schindler´s List
Andolini - Schindler´s List
Madson - Gladiator
Mats - Gladiator
Waterboij - Schindler´s List
Loveli - Gladiator
Saknas
för
Inga inlägg
Bara en påminnelse för er som inte har röstat eller som inte gjort en godkänd röstning så avslutas röstningen ikväll 23.59.
Har ni inte röstat/gjort en godkänd röst, skicka ett pm med rubriken filmmästerskapet till mig och namnet på filmen ni röstar på eller kontakta mig via msn.
Har ni inte röstat/gjort en godkänd röst, skicka ett pm med rubriken filmmästerskapet till mig och namnet på filmen ni röstar på eller kontakta mig via msn.
Saknas
för
Inga inlägg
Och vinnaren av Filmmästerskapet är...
[color=red:pviu1t1f=red:pviu1t1f][size=200:pviu1t1f=200:pviu1t1f]Schindler´s List[/size:pviu1t1f][/color:pviu1t1f]
Resultatet blev 15-9 och de röstande och vilken film de röstade på kan ni se 2 inlägg upp.
Värdig vinnare eller inte? Säg din åsikt i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?p=148985#148985:pviu1t1f]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:pviu1t1f].
[color=red:pviu1t1f=red:pviu1t1f][size=200:pviu1t1f=200:pviu1t1f]Schindler´s List[/size:pviu1t1f][/color:pviu1t1f]
Resultatet blev 15-9 och de röstande och vilken film de röstade på kan ni se 2 inlägg upp.
Värdig vinnare eller inte? Säg din åsikt i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?p=148985#148985:pviu1t1f]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:pviu1t1f].