Såg att det fanns en sån här tråd på ett annat forum.
Tänkte att man kunde skriva hur många filmer man sett på topplistan och vilka ni vill se snart.
Själv ligger jag på blygsamma 50 filmer. Men ska försöka dubbla det innan året är slut.
De filmerna som ligger på måste se listan: Pulp Fiction, The good the bad and the ugly, Reservoir Dogs och Requiem for a Dream
Hur många har ni sett?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Att en asiatisk "Internal Affair" skulle vara bättre än "Depareted" !Eller ånnu hellre den med Richard Gere och Andy Garcia som kickar den asiatiska i arslet!
mycket möjligt att inte the dark night förtjänade förstaplatsen, förmodligen därför den tappade den också, jag tror dock att dryg 3% som röstat på den är under 18 år.
desutom så har the departed 8,5 i betyg och den asiatiska [color=#333333=#333333]"Internal Affair[/color] 8,1.
desutom så har the departed 8,5 i betyg och den asiatiska [color=#333333=#333333]"Internal Affair[/color] 8,1.
Har sett Sound of Music av klassikerna i musikalväg. Fruktansvärd tyckte jag. Den enda jag tyckte var ok var Chicago som kom för några år sedan. Annars så kryper det i mig när de ska brista ut i sång var femte minut. Har ni något att säga så säg det då för bövelen :) Har samma problem med många av Disneys animerade. Måste snabbspola när de ska sjunga för att inte förlora förståndet...
Saknas
för
Inga inlägg
Musikalerna jag nämnde var bara exempel på klassiker!Gillar ingen av dom själv!Hatar musikaler!
Grease är ju riktigt bra!
Grease är ju bland det löjligaste som någonsin producerats.
Nej Grease är underbar! :)
Jag har sett 83 filmer på deras lista. Inte så mycket men om något år har jag nog ganska så trolikt sett alla.
På senaste uppdateringen av 250-listan landar jag på 129 sedda.
Har sett 185 av alla på listan, ganska stolt. Känner mig så jävla finkulturell just nu.
Har sett 239 på den nuvarande listan. Men listan är ju jävligt märklig. Har sett en massa klassiker som har runt 8 eller lite högre på senaste tiden, men som ändå ligger efter filmer som har 7.9. Ja, listan tycker jag inte är så speciell längre som den kanske var förr.
Nej, det är ju svårt att ta den på allvar när "Draktränaren" finns med men "Blue Valentine" lämnas ute. Ett bevis på att tolvåringar står för en stor del av betygsättningen.
Ljuger dessa 12-åringar om sin ålder i profilerna då tror du? Personer under 18 utgör nämligen en väldigt liten del av IMDB's röstare enligt statistiken.
Draktränaren har dessutom blivit starkt hyllad av kritiker så jag själv är inte förvånad över att den finns på listan.
Draktränaren har dessutom blivit starkt hyllad av kritiker så jag själv är inte förvånad över att den finns på listan.
Generaliserande påstående nu när jag tänker efter, ber om ursäkt. Men att många av de yngre användarna ljuger om sin ålder kan jag absolut tänka mig. Det är ju universalt accepterat att ju yngre man är på internet desto mer skit får man ta.
Jag bestämde mig för att försöka se alla filmer på imdblistan för ett tag sen, men det går lite trögt just nu, ser mest bara en massa tvserier istället. Men 190 stycken har jag iallafall sett, och det blir fler, även om det går långsamt :)
Saknas
för
Inga inlägg
Nu hör ju inte Blue Valentine hemma på någon topplista enlig mig iallafall!Såvida man inte gillar ångest,depression,jobbiga kvinnor!Det går ju under tycke och smak!Det man kan säga om man är någorlunda seriös i stt filmtittand,så suger IMDB`s topplistor!Efter första 50 läser iallafall inte jag vidare!
Nu när jag tittade hade jag sett 105 filmer.
1197 inlägg
Kan hålla med om att deras lista har blivit sämre med åren, men jag anledningen kan ju vara att småglinen inte ser dom stora klassikerna och sätter hög user rating på dom senaste och coolaste filmerna. Tycker fortfarande att det är kul att då och då gå in och kolla på listan.