Såg att det fanns en sån här tråd på ett annat forum.
Tänkte att man kunde skriva hur många filmer man sett på topplistan och vilka ni vill se snart.
Själv ligger jag på blygsamma 50 filmer. Men ska försöka dubbla det innan året är slut.
De filmerna som ligger på måste se listan: Pulp Fiction, The good the bad and the ugly, Reservoir Dogs och Requiem for a Dream
Hur många har ni sett?
Jag kom ju över 100 filmer för någon vecka sen. Ligger på exakt 105 filmer som jag sett just nu. :)
Jag kommer snart i kapp! ;) haha. Fick själv exakt 100 sedda när "Les Diaboliques" kom in på listan tack vare 25.000 röster för någon dag sen :) Låg på 50 på min tidigare kommentar för 4 månader sen såg jag.
135 rullar är jag nu uppe i :)
180 st kom jag upp till. Av de jag missat är det kanske 14-15 st jag vill se. Resterande är jag inte så intresserad av å se.
200 har jag sett. Ska se alla och sist avsluta med att se gudfadern triilogin :) Har ju inte sett den än :O
Haha, ja, Kevin! Du har sett en del från listan ser jag, för 4 månaders en skiljde det 15 filmer mellan oss, nu 5! Bra gjort ;)
Haha ja det blev rätt mycket från listan just då för att jag ville se klart den i år. Men la inte så mycket fokus på den senare och såg sånt som jag ville se mest först och främst men ibland blev det ju sånt på listan också då. Blivit 3 stycken filmer den här månaden och 5 i juli :) Men för försöka att se lite så jag kommer om dig snart med ;)
Frågan är om man hinner med målet att se alla 250 filmerna. Det är 144 dagar kvar nu och jag har 150 filmer kvar haha.. Allt känns ju inte så tilltalande heller.
Frågan är om man hinner med målet att se alla 250 filmerna. Det är 144 dagar kvar nu och jag har 150 filmer kvar haha.. Allt känns ju inte så tilltalande heller.
om du har 5 stycken tv så kan du ju sätta på en film i varje och titta på alla samtidigt! 5 gånger så snabbare! så smart eller hur? man koncentrerar ju sig mycket lättare! ;) ca 10 filmer på 4 timmar!
212 :)
kommer nog inte bli så många mer, om inte listan förändras:)
kommer nog inte bli så många mer, om inte listan förändras:)
197 ligger jag inne på. Tänkte fan bli färdig med denna listan nu i år. Har tagit alldeles för lång tid på mig nu känns det som!
118 ligger jag på nu. Inte så stor skillnad mot 8 månader sen men har enbart sett sådant som jag vill se nu, dom som varit med på listan har då kommit med. Finns dock en del filmer jag inte vill se på listan som Lagaan t.ex.
Lagaan är ju lite små skön, inte jättebra men ändå helt okej. Skön musik är det ju också!
Haha ja, den skulle nog kanske kunna vara bra. Jag är bara rädd att det är nästan en 4 timmar lång Bollywood-film, jag är inte så bekant med dom. Har inte sett någon snarare. :)
Jag antog att den kommit in på listan då många därifrån röstat och inte många européer/amerikaner hade sett den.
Jag antog att den kommit in på listan då många därifrån röstat och inte många européer/amerikaner hade sett den.
Jo, kan tänka mig att det är många Indier som har röstat på den. Det är ingen konstig film, den har ett väldigt enkelt upplägg dramatiskt sätt och känns lite smått västerländsk förutom då att karaktärerna sjunger betydligt mer.
Kollade min egna kommentar om filmen på filmens sida, där jag skrev sentimental, överdriven och överspel så ja, du kanske kan skippa den. ;)
Kollade min egna kommentar om filmen på filmens sida, där jag skrev sentimental, överdriven och överspel så ja, du kanske kan skippa den. ;)
Det var så längesedan någon skrev i den här tråden så bumpar den lite...
Så, hur många filmer har ni sett av IMDb's Top 250 lista?
Själv är man uppe 142, blir segare och segare att hänga med då det blir färre och färre som tilltalar...
Så, hur många filmer har ni sett av IMDb's Top 250 lista?
Själv är man uppe 142, blir segare och segare att hänga med då det blir färre och färre som tilltalar...
Jag vet faktiskt inte, har aldrig räknat. Det skiftar ju hela tiden också, filmer tillkommer och filmer försvinner. Jag tror att jag har ganska många osedda faktiskt.
http://www.250films.net/lists/imdb-top-250
Här kan man kolla. Jag blev lite förvånad, hade bara sett 160 st. Skall nog försöka se klart alla det här året.
Här kan man kolla. Jag blev lite förvånad, hade bara sett 160 st. Skall nog försöka se klart alla det här året.
Allt jag ser betygsätter jag parallellt på både IMDb och Moviezine, så för mig håller IMDb räkningen själv ;)