Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
På bara en vecka så har jag lyckats höja mina sedda där med fem filmer, utan att för den delen se så mycket film. Bara det att en massa filmer jag har sett förr har tagit sig in, som t.ex. Rocky! Pwn att den är med på listan nu.

Annars så borde väl det hetaste ämnet angående top 250 vara att Wall-E ligger på en stabil sjätteplats med drygt 9k röster.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Jag är uppe i 126 filmer nu. Har ökat enormt mycket på sistone.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
99 stycken, så jag har många filmer att se fram emot.
821 inlägg
för
821 inlägg
Nu har jag sett alla filmer från listan, för tillfället iaf.

Det har tagit mig drygt ett år att se de resterande 130 filmer jag inte hade sett. De flesta var filmer från 20-60-talet som jag knappt hade hört talas om innan.

Tack vare listan har jag fått många nya favorit-filmer som jag nog inte hade sett annars. Några av dem är: [b:ygx0pv92]Cinema Paradiso[/b:ygx0pv92], [b:ygx0pv92]Wages of Fear[/b:ygx0pv92], [b:ygx0pv92]Sunrise: A Song of Two Humans[/b:ygx0pv92], [b:ygx0pv92]Judgement at Nuremberg[/b:ygx0pv92], [b:ygx0pv92]Ikiru[/b:ygx0pv92] och [b:ygx0pv92]The Lost Weekend[/b:ygx0pv92].

Sen finns det andra som jag inte alls tycker hör hemma där: [b:ygx0pv92]8½[/b:ygx0pv92], [b:ygx0pv92]Gone With the Wind[/b:ygx0pv92], [b:ygx0pv92]Duck Soup[/b:ygx0pv92], [b:ygx0pv92]La Dolce Vita[/b:ygx0pv92] och [b:ygx0pv92]The Night of the Hunter[/b:ygx0pv92].
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="shitstorm":rrugtj1b]Nu har jag sett alla filmer från listan, för tillfället iaf.

Det har tagit mig drygt ett år att se de resterande 130 filmer jag inte hade sett. De flesta var filmer från 20-60-talet som jag knappt hade hört talas om innan.

Tack vare listan har jag fått många nya favorit-filmer som jag nog inte hade sett annars. Några av dem är: [b:rrugtj1b]Cinema Paradiso[/b:rrugtj1b], [b:rrugtj1b]Wages of Fear[/b:rrugtj1b], [b:rrugtj1b]Sunrise: A Song of Two Humans[/b:rrugtj1b], [b:rrugtj1b]Judgement at Nuremberg[/b:rrugtj1b], [b:rrugtj1b]Ikiru[/b:rrugtj1b] och [b:rrugtj1b]The Lost Weekend[/b:rrugtj1b].

Sen finns det andra som jag inte alls tycker hör hemma där: [b:rrugtj1b]8½[/b:rrugtj1b], [b:rrugtj1b]Gone With the Wind[/b:rrugtj1b], [b:rrugtj1b]Duck Soup[/b:rrugtj1b], [b:rrugtj1b]La Dolce Vita[/b:rrugtj1b] och [b:rrugtj1b]The Night of the Hunter[/b:rrugtj1b].[/quote:rrugtj1b]

Jag siktar också på att se hela Topp 250 - nån dag. Just nu på fjuttiga 137.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
har drygt 15 kvar, men de åker ju upp och ner på listan hel tiden. om det inte hade varit så så hade jag haft en kvar.
802 inlägg
för
802 inlägg
[quote="shitstorm":2o6tk5h7]Nu har jag sett alla filmer från listan, för tillfället iaf.

Tack vare listan har jag fått många nya favorit-filmer som jag nog inte hade sett annars. Några av dem är: [b:2o6tk5h7]Cinema Paradiso[/b:2o6tk5h7], [b:2o6tk5h7]Wages of Fear[/b:2o6tk5h7], [b:2o6tk5h7]Sunrise: A Song of Two Humans[/b:2o6tk5h7], [b:2o6tk5h7]Judgement at Nuremberg[/b:2o6tk5h7], [b:2o6tk5h7]Ikiru[/b:2o6tk5h7] och [b:2o6tk5h7]The Lost Weekend[/b:2o6tk5h7].

Sen finns det andra som jag inte alls tycker hör hemma där: [b:2o6tk5h7]8½[/b:2o6tk5h7], [b:2o6tk5h7]Gone With the Wind[/b:2o6tk5h7], [b:2o6tk5h7]Duck Soup[/b:2o6tk5h7], [b:2o6tk5h7]La Dolce Vita[/b:2o6tk5h7] och [b:2o6tk5h7]The Night of the Hunter[/b:2o6tk5h7].[/quote:2o6tk5h7]

Man får väl ta och gratulera. Bra jobbat.

Själv ligger jag just nu strax över mitten. Känns skönt att man har lite kvar att se fram emot
821 inlägg
för
821 inlägg
Jag får tacka.

Det känns lite tråkigt att jag sett alla nu. Men det tillkommer ju nya filmer hela tiden. Sen har ju filmtipset en himla massa rekommendationer jag ska titta närmare på.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Just nu är det 140, 110 kvar att se.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag är just nu uppe på 160 st sedda så det är än bit kvar till 250 men samtidigt det är inget mål jag har.
430 inlägg
för
430 inlägg
Har sett 192 stycken, har slagit ner på imdb top250 farten på sista tiden, men suget kommer väl om ett tag. Kan lite hemligt berätta att jag även är en av dom få som inte har sett The Dark Night.
507 inlägg
för
507 inlägg
Några kompisar säger att jag borde skämmas. Några säger "så många".
143 st hitills tycker jag är bra. Då finns det vissa som jag inte vill se...

Jaja... vi får se ...
821 inlägg
för
821 inlägg
[quote="Figge":cqxdkjzz]
143 st hitills tycker jag är bra. Då finns det vissa som jag inte vill se...[/quote:cqxdkjzz]

Vilka kan det vara? De jag kände att jag inte ville se var Fellini's filmer. Några var bra, andra inte. Och Stalker var jag tveksam till men den var helt klart sevärd.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tråkigt att Grindhouse gled av listan. Jag har visserligen bara sett dom två förlängda versionerna och alla fake-trailers på youtube, men det är ändå trist att den åkte av.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
För tillfället har jag sett 133 st. filmer på listan, inte mycket att skryta med här antar jag. Att se alla 250 st. är dock inte ett mål jag strävar efter att uppnå, jag ser helt enkelt de filmer som intresserar mig mest.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tror jag är upp i 50 st förtillfället Och mer skall det bli.
430 inlägg
för
430 inlägg
Ny månad och en ny sparad lista.

Kom äntligen över 200 sträcket då jag hade sett 201 filmer. Har suttit fast på runt 194 ett tag då de klassiska filmsuget försvann, men efter att nyligen har sett [i:74n745zm]It Happened One Night[/i:74n745zm] och [i:74n745zm]Witness for the Prosecution[/i:74n745zm] så är det svårt att hålla sig borta från 30-60 tals filmerna, får se hur länge suget håller i sig, förhoppningsvis fram till början av Oscarssäsongen.
11 inlägg
för
11 inlägg
Uppdateras alltså listan varje månad, något speciellt datum??
225 inlägg
för
225 inlägg
Nu har Danny Boyles nya film [i:37ecyi81]Slumdog Millionaire[/i:37ecyi81] hoppat in på listan.
Plats 222 för närvarande.
430 inlägg
för
430 inlägg
Nej Raasmus, har inte fattat exakt när rösterna uppdateras men vi snackar runt en gång per dag alt. varannan dag.

När jag skrev "Ny månad och en ny sparad lista." så har det inget med någon speciell uppdatering.

In Bruges 2008 #234
Låt den rätte komma in (2008) #192
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden