Som de flesta nog har hört så blev det äntligen bekräftat för några veckor sedan att en femte Indiana Jones film kommer till biograferna 2019. Indiana Jones har alltid varit en av mina favorithjältar på filmer och jag tokälskar både Ford och Spielberg även om jag inte är nått jättefan av den fjärde filmen som många dissar men jag tror att de lärt sig av misstagen som gjordes då och även om Ford kommer vara 75 eller 76 när inspelningarna sätter igång tror jag att han kan klara av det. Han var fortfarande lika cool och karismatisk som Han Solo i force awakens och visade att han fortfarande hade vad som krävdes. Den rebooten som snackades om verkar just nu vara död men det finns ju också chansen att det introduceras en ny karaktär i 5:e filmen som tar över huvudrollen i framtida filmer. Även om Harrison börjar bli till åren så vill jag aldrig se nån annan spela Indiana Jones än Ford, han har gjort den rollen såpass odödlig och legendarisk att jag tror faktiskt att den dag som någon ny tar över kommer folk nästan sluta kolla helt. Tror inte att någon annan skådespelare än Ford gett mig sådana rysningar av glädje som han gjort med Han Solo och Indiana Jones när jag var liten och det sitter fortfarande kvar och det är bara ren kärlek alltså. Så vad tycker folk? ska detta bli den sista i serien (jag hoppas det för Indy ska ha en riktigt bra final) eller är det dags att lämna över hatten och piskan till en yngre talang?
Ser mycket fram emot Indy 5, men det oroar mig att manusförfattaren från film 4 ska skriva den. Detta kan bli fantastiskt och jag hoppas verkligen det, men det skulle också kunna bli ganska så dålig. Visst, de lär ju inte ha några aliens i den här, men det var inte direkt det enda problemet med fyran. Jag tror det finns en chans att den ändå blir i nivå med fyran. Tyvärr. Men jag hoppas verkligen den blir bra, och jag tror ändå att det finns en chans. Och jag hoppas att det blir Indys sista äventyr, alternativt att Harrison Ford skulle ställa upp igen. Jag håller med om att Harrison är den enda som kan spela Indiana Jones.
förlåt, ner, lägg ner. menade jag så klart. Lägg ned. ut? jaja min ni fattar va? lägg ner. ned. Enough.
Spontant så får de väldigt gärna slänga in Lawrence Kasdan i gryten igen.
Man blir lite nervös när samma manusförfattare som skrev Indy 4 ska skriva denna nya.
Fast i dagsläget är det ju faktiskt tre skådisar som spelat rollen som Indiana Jones. Förvisso bara Harrison Ford som vuxen, men både River Phoenix och Sean Patrick Flanery har ju gestaltat honom som unga. Så varför skulle inte någon annan kunna gestalta honom som ung igen? Jag har inga problem med det. Kan dock tycka att 5 filmer är i mesta laget om samma karaktär.
Så fantastisk är inte Indiana Jones tjurskalliga professor, det hade lika gärna kunnat vara någon annan i samma universum. Varför inte en av hans elever?
Så fantastisk är inte Indiana Jones tjurskalliga professor, det hade lika gärna kunnat vara någon annan i samma universum. Varför inte en av hans elever?
Minns att jag gillade böckerna om "Young Indiana Jones" som ung så någon sådan historia skulle säkert funka. Risken finns ju dock att det blir mer ungdomsfilm över det hela om så är fallet. Det viktigaste är dock att Spielberg regisserar, även om det inte funkade fullt ut sist.
Nej, Harrison ska spela Indy och Spielberg ska regissera. Det bästa hade varit om också George Lucas skulle vara med och skriva storyn som vanligt.
Var George med och skrev storyn till den senaste Indy filmen?
Att Lucas inte är med och skriver femman är ju det ENDA som talar för att det här kan bli bra.
Då fick jag svar på min fråga :)
Ja, så kanske det är..
Ja, så kanske det är..
Jag tycker det är synd att George inte är inblandad. Visst, Indy 4 blev inte bra, Star Wars 1-3 blev inte så fantastiska heller, men jag tror ändå att han har lärt sig av det. Och det skulle vara skönt om han kunde bevisa för alla att han fortfarande kan göra bra saker.
Jag tror att han är skaparen som gjort filmerna så framgångsrika trots Idy 4 som inte blev så bra.
Ja, det är han verkligen. Han borde dyrkas snarare än att hatas.
Är han hatad bara för att förra Indy-filmen inte blev så bra som man hade förväntat sig?
Ja, för det och för allt han har gjort med Star Wars på senare tid, dvs prequeltrilogin och special editions.