En kul grej jag såg i ett annat forum... Gissa vilken film bilden kommer ifrån! Den som gissar rätt och får svaret godkänt, får lägga in nästa bild. Inget fusk nu!
[img:26qh6c3m]http://www.moviezine.se/filmbilder/006/dayafter02.jpg[/img:26qh6c3m]
[b:26qh6c3m][size=150:26qh6c3m=150:26qh6c3m][url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?p=173459#173459:26qh6c3m]Regler[/url:26qh6c3m][/size:26qh6c3m][/b:26qh6c3m]
Jag antar att romanen är [i:2o2nl3h3]Processen[/i:2o2nl3h3], men jag vet inte vad filmens originaltitel är.
Den kanske heter just [i:2o2nl3h3]Processen[/i:2o2nl3h3] på svenska?
Den kanske heter just [i:2o2nl3h3]Processen[/i:2o2nl3h3] på svenska?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="The Joker":1wg9mjbp]Kan det vara the Trial?[/quote:1wg9mjbp]
+1
Orson Welles film med Anthony Perkins som K?
För det liknar verkligen Perkins.
+1
Orson Welles film med Anthony Perkins som K?
För det liknar verkligen Perkins.
Ni har så rätt så. Processen är den svenska titeln, och The Trial är originaltiteln. Nit89ram får fortsätta.
Saknas
för
Inga inlägg
Helt osäker men "I huvudet på john malkovich" kanske(tänkte på den där dockan on håller i)
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Walter Sobchak":38nx9z48]Helt osäker men "I huvudet på john malkovich" kanske(tänkte på den där dockan on håller i)[/quote:38nx9z48]
nein
nein
Saknas
för
Inga inlägg
Ledtråd; ej engelsktalande film med kvinnliga huvudkaraktärens/karaktärernas (!) namn i titeln.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="seven":wur0d4zf]Nikita?[/quote:wur0d4zf]
fel.
fel.
Saknas
för
Inga inlägg
Verkar svårt ja.. kvinnan på bilden spelar de båda (!) huvudrollerna i filmen jag söker och har även huvudrollen i samma majestätiska regissörs sista spelfilm, som har en färg i titeln. Regissören dog i cancer 1996.
Saknas
för
Inga inlägg
The double life of Veronique, och regissören var Krysztof Kieslowski
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Walter Sobchak":fpzxjjoa]The double life of Veronique, och regissören var Krysztof Kieslowski[/quote:fpzxjjoa]
Yes, där satt den!
Yes, där satt den!