102 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
102 inlägg
Då var programmet släppt! En hel del intressanta titlar tycker jag ändå. Vilka är folk mest sugna på? Första biljettköpen? 
12 Years a Slave blir första (av många) köpet för min del. Dels är det roligt med invigningsfilmen, och dels verkar filmen löjligt bra. Shame var enligt mig fullkomligt fantastisk så det ska bli mycket intressant vad McQueen/Fassbender lyckas åstadkomma här.
Nebraska är också given då jag är mycket förtjust i flera av Payne's tidigare filmer. 
Jag ska gå igenom programmet ordentligt nu och leta efter några mindre kända guldkorn :)
1770 inlägg
för
1770 inlägg
Jag är besviken på årets lineup, på pappret ser det ju tragiskt ut. Vart fan är Inside Llewyn Davis, Her, Dallas Buyers Club och Enemy!? Trodde verkligen att de var givna på årets gala, men det kanske bara var jag? Man blir ju lite kräsen då vi förra året fick The Master, Killing Them Softly, End of Watch, The Paperboy, Rust and Bone, Flight och Call Girl.
Tur som fan att vi fick 12 Years a Slave, annars skulle jag nog bojkotta festivalen i år. Hur som helst ska jag ju DEFINITIVT se 12 Years då det egentligen är den enda filmen på festivalen som jag är väldigt peppad på. McQueen + Fassbender är MAGI. Ska bli mycket intressant och lite läskigt att se hur kraftfull och ärlig filmen blir.
Följande filmer ska ses - NebraskaBlue is the Warmest Color, Fruitvale Station, Charlie Countryman, Cold Comes The Night, Afternoon Delight, The Fifth Estate och Kill Your Darlings. Sen blir det förmodligen inge mer för mig i år. 
Juste, härligt att de visar surprisefilmen samtidigt som invigningsfilmen (12 Years), smart där. Kul...
11101 inlägg
för
11101 inlägg
håller med om att det, på ytan, ser lite tunt ut i år och det saknas många stora titlar, å andra sidan kommer ju dom flesta stora filmer ganska snart komma upp på bio i sverige ändå så det är ju bara ett slöseri att se dom under en filmfestival. istället gör detta att man "tvingas" gräva lite djupare i programmet och förhoppnings hitta en hel del guldkorn som man annars inte skulle upptäckt.
[size=1=1]12 year slave intresserar mig inte det minsta, däremot kan det mkt möjligt bli ett besök på nebraska.[/size]
102 inlägg
för
102 inlägg
Jag håller på och finkammar programmet nu, och nog verkar det finnas mängder av intressant film även i år! Har bara kommit till bokstaven H och mitt schema är redan fullspäckat. Detta blir knepigt :(
102 inlägg
för
102 inlägg
Dessa tog sig förbi första gallringen:
[list]
[*]

[*]12 Yers a Slave
[*]Afternoon Delight
[*]American Dreams In China
[*]Ana Arabia
[*]Apaches
[*]Autumn Blood
[*]Bad Hair
[*]Blue is the Warmest Color
[*]Brazilian Western
[*]The Boy Who Smells Like Fish
[*]The Broken Circle Breakdown
[*]Canopy
[*]Cold Eyes
[*]Computer Chess
[*]Crystal Fairy
[*]Främling Vid Vatten (L'inconnu du lac)A
[*]Hardcore Comedy
[*]Hide Your Smiling Faces
[*]Jimi: All Is By My Side
[*]Kill Your Darlings
[*]Last Stop Fruitvale Station
[*]The Lifeguard
[*]The Lunchbox
[*]Nebraska
[*]On the Job
[*]Our Sunhi
[*]The Referee
[*]Sex, Drugs & Taxation
[*]So Young
[*]Stray Dogs
[*]Tom At The Farm
[*]Trap Street
[*]Will You Still Love Me Tomorrow?
[*]You and the Night
[/list]
Nu måste man börja pussla ihop schemat. Fy vad jobbigt.

11101 inlägg
för
11101 inlägg
jag gallrar på mitt eget lilla sätt: måste gå på rätt bio (filmhuset och victoria går bort), helst inte över 2 timmar lång, åtminstone över 6 i medelbetyg på imdb... försöker undvika att se trailers till filmer men i dom här fallen kan det vara nödvändigt för det finns så väldigt lite information ibland tillgängligt när man ska fatta beslut...
av dom filmer du nämner ovan så har jag lagt brazilian western, trap street, lunch box och nebraska på minnet, får kolla upp dom lite närmare.
102 inlägg
för
102 inlägg
Bonk: Hehe, förstår att du vill undvika Filmhuset, men vad är det för fel på Victoria? Rätt trevlig liten biograf tycker jag :)
Jag är klar med schemat nu! Preliminärt iaf. Om jag lyckas komma ifrån jobbet tidigare någon dag så kanske det blir någon mer. Ganska lugnt schema i år ändå. Bara vid ett par tillfällen jag kommer behöva kuta mellan city-söder-östermalm, hehe.
Onsdag 6 nov:
12 Years A Slave 18:00 Skandia
Jimi: All Is By My Side 21:00 Skandia
Fredag 8 nov:
The Lunchbox 19:00 Grand
Lördag 9 nov:
The Broken Circle Breakdown 10:00 Zita
The Boy Who Smells Like Fish 12:00 Zita
Bad Hair 14:00 Victoria
Måndag 11 nov:
Främling vid vatten 21:30 Victoria
Tisdag 12 nov:
A Texas Love Story 18:00 Skandia
You and the Night 20:30 Victoria
Onsdag 13 nov:
Nebraska 18:30 Sture
Apaches 20:30 Zita
Torsdag 14 nov:
Autumn Blood 16:30 Victoria
Blå är den varmaste färgen - kapitel 1&2 21:00 Sture
Fredag 15 nov:
Kill Your Darlings 21:00 Park
Lördag 16 nov:
Hide Your Smiling Faces 21:00 Zita
Söndag 17 nov:
Trap Street 11:30 Klara
Will You Still Love Me Tomorrow 14:00 Zita
11101 inlägg
för
11101 inlägg
victoria ligger lite fel till och har väl ett par  mindre salonger som jag gärna undviker om jag kan.
nyfiken på klarabiografen har inte varit där men ser rätt modernt ut på den bild jag sett även om salongen är liten så verkar det vara ganska stor duk och läget är ju bra :)

102 inlägg
för
102 inlägg
Ah, mycket bra öppningsdag! Både 12 Years a Slave och Jimi: All Is By My Side infriade mina förväntningar. Den sistnämnda överträffade till och med mina förhoppningar med råge. Extremt läcker skildring av Jimi Hendrix's pre-fame-years. Snubben bredvid mig i salongen satt dock och snarkade så det kanske bara var jag som föll pladask för den, hehe.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Fo Those in peril hittills. En trea
102 inlägg
för
102 inlägg
Hittills:
[list]
[*][size=1=1]12 years: 4/5[/size]
[*][size=1=1]Jimi: All Is By My Side: 4/5[/size]
[*][size=1=1]The Lunchbox: 3/5[/size]
[*][size=1=1]The Broken Circle Breakdown: 3.5/5[/size]
[*][size=1=1]The Boy Who Smells Like Fish: 3/5[/size]
[*][size=1=1]Bad Hair: 3/5[/size]
[/list]
Imorgon blir det Främling Vid Vatten!
1 inlägg
för
1 inlägg
Sett hittills
BlueBird 3,5/5 höll inte ända fram men viktigt budskap
[size=1=1]Enough Said 4/5 lättsam film men bra budskap om att vara lojal
[/size][size=1=1]Drinking Buddies 2/5 Små trevlig men inget särskilt
Återträffen 3/5 formen intressant men tempofattig
Afternoon Delight 2/5
Mig Äger ingen 5/5 Persbrandt enormt stark och jag saknar arbetarklassskildringar på bio
Miele 3/5 lite seg men intressant tema
The Nun 2/5 känns inte så angelägen
Blackfish 1/5 borde gått på Discovery Channel
A Texas Love Story 5/5 Sevärd enkel historia som görs intressant hela tiden
For Those in Peril 4/5 berör och en jobbig historia bra berättad
Fruitvale Station 4/5 viktig berättelse om polisövergrepp[/size]

102 inlägg
för
102 inlägg
Bra krigat än så länge! Kul med två femmor redan. Jag ska se A Texas Love Story imorgon kväll :), blev riktigt taggad nu!
1361 inlägg
för
1361 inlägg
På grund av ett enligt mig glest program blir det bara en långhelg på SFF i år. Kör från torsdag till söndag och ser följande:
Torsdag:
- Enemy
- Blue is the Warmest Color
Fredag:
- Salvo
- Gloria
- As I Lay Dying
Lördag:
- Traitors
- Canopy
- The Necessary Death of Charlie Countryman
- 12 Years a Slave
Söndag:
- The Fifth Estate
- The Armstrong Lie
- Jimi: All is by my side
- Philomena
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Nebraska senast
102 inlägg
för
102 inlägg
Aaah, fan också, gick på en liten aw igår och råkade bli lite packad och glömde bort tiden så jag missade A Texas Love Story. Bitter. Gick dock och såg You And The Night igår kväll istället. Ja, vad ska man säga om den? Psykadelisk och överkonstnärlig skildring av en orgie med karaktärsstarka deltagare. Jag gillade den :)
Ikväll blir det Nebraska (GRÄNSLÖST höga förväntaningar) & Apaches.

102 inlägg
för
102 inlägg
Juste ja, i förrgår såg jag L'inconnu du La[color=#333333=#333333]c (Stranger by the Lake). Det var utan tvekan det grövsta jag någonsin sett. En del scener var ren och skär bögporr, haha. Det var många som strömmade ut ur salongen en halvtimme in i filmen då det blivit lite väl grovt. Själv är jag inte så känslig så det rörde mig inte så mycket, men nog kändes det lite surrealistiskt att sitta och se en sån grej i en biograf. Riktigt bra film för övrigt, en stark 3/5.[/color]
1770 inlägg
för
1770 inlägg
Blue Is The Warmest Color - Bästa filmen på festivalen hittills och första fullpoängaren! Satan vilken magnifik film. 5/5
Nebraska - Payne's humor är spot on, riktigt fin liten film. Kul med en till roadmovie från hans sida, för tankar till hans magiska pärla "Sideways". 3/5
Idag ser jag fram emot Fruitvale Station!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Unbeatable, s
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden