Visa första inlägg
12243 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
12243 inlägg
Ikväll blir det "Terminator" för min del.

Någon annan som ska se något trevlig under helgen? :)
3296 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3296 inlägg
Såg precis "Paraplyerna i Cherbourg". Mycket vacker film, i synnerhet estetiskt, allt sjungs.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Själv ser jag "Delta Gänget" för första gången, så jäkla rolig. John Belushi är verkligen toppen! :) 
3296 inlägg
för
3296 inlägg
Såg precis om "Under the skin" för andra gången. I princip alla ingredienser som jag värdesätter i en film: atmosfärisk, tematisk, lägger stor vikt vid miljöerna. Så tragiskt hur får filmer som har visioner i denna kaliber egentligen, dom flesta regissörer har ingen uppfattning av världen som dom vill bringa i bild... Nåväl; transcendental film och jävlar vad den fångar in ensamhet...

12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Kul att du gillade den Anton! Synd att den fått ett så tråkigt betyg!

Men jag lägger till den i min "att se-lista" :)

Blir det någon film ikväll?
3296 inlägg
3296 inlägg
Ja det kanske den har (?). Har i vilket fall fått ganska lite uppmärksamhet, detta till trots att Scarlett Johansson innehar huvudrollen. Känns dock som en framtida kultfilm.

Såg Jonathan Glazers, samma regissör som "Under the skin", långfilmsdebut "Sexy beast" för en stund sedan. En del intressanta saker, men den lämnar mer att önska. En regissör som förbättras drastiskt för varje film. Han har även gjort "Birth", om du känner till den? I och med att han bara gjort tre långfilmer på sjutton år lär det väl dröja tills hans nästa.

Tror inte det, har varit vaken på tok för länge så måste slumra tidigt. Själv?
12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Men betyget på IMDb spelar faktiskt inte någon större roll, man kan ju gilla en film ändå liksom :)

Vad tyckte du om "Sexy Beast"? Har själv inte sett den än :).

Ja, sömnen är viktigt! Vad jobbar du med om du inte har tid att sova? :) 
3296 inlägg
3296 inlägg
"Sexy beast" har intressanta inslag, men totalt ganska ointressanta karaktärer och intrig.

Jobbar inte, utan har problem med sömn och dygnsrytm. Men nu är det i sin ordning (för tillfället i alla fall).
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Blev Dunkirk igår. Hade sänkt förväntningarna rejält men blev ändå lite besviken. Kändes knappt som en film alls, snarare en skildring, en filmatiserad dokumentär. Tekniknörden i mig gillade det, men jag var inte riktigt sugen, utan hade gärna sett lite mer känslor i filmen. Så godkänd film, men inte mer än så. Dock har han skapat en ganska unik krigsfilm Nolan eftersom det handlar om något så ovanligt som flykt, ett bakslag för alliansen, och det utspelas nästan inga manskapsstrider i filmen alls, förutom i luften. En intressant vinkel på det långa kriget.
12243 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
12243 inlägg
Jaså, blev du besviken? Ja du kanske har rätt, det kändes lite väl mycket som en skildring av vad som hände i Dunkirk. Personligen tycker jag den är fantastiskt filmad och tekniken de använder är på topp. Dunkirk innehåller väl ingen romantik alls, eller har jag glömt det?

Nolans filmer brukar alltid vara välgjorda och genomtänkta, det jag tyckte var lite tråkigt är att där knappt var någon riktig fight mellan de allierade och tyskarna. Man ser tyskar lite då och då men den innehåller knappt någon direkt närkamp. 

Personligen så gav jag den en 4/5

1678 inlägg
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Ja, tekniken är verkligen på topp. Nolan kan det tekniska, vilket gör filmen sevärd bara pga sin realism. Med känslor menar jag ju emotionell investering, det är så få repliker att jag inte känner mer för huvudpersonerna än övriga namnlösa soldater på stranden. Det är enbart Mark Rylances karaktär som lyckas frambringa någon slags känsla av att jag vill att han ska överleva. Men det kändes som noll risk att han skulle vara i fara.
12243 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
12243 inlägg
Ja, det har du faktiskt rätt i, det är svårt att bli emotionell till karaktärerna när huvudpersonerna inte säger så speciellt mycket. Det är nog en av sakerna till att jag inte gav filmen en femma i betyg. 

Men jag tyckte det saknades lite action mellan tyskarna och de allierade, det kunde ha varit mer av det..
12243 inlägg
för
12243 inlägg
För min del blir det en film som inte alls fått bra betyg nämligen Baltic Storm :) 
1678 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Ikväll blev då äntligen John Wick 2 av. Jag har försökte flera nätter nu, men varit för trött så jag har somnat. Var rädd att filmen var förstörd nu, men det gick bra att fortsätta precis där jag var sist. En av fördelarna med raka actionpangare.

John Wick 2 är på gränsen till att vara för banal. Ettan var förvisso ännu värre, men klarade sig då det var en glad överraskning med sina snygga fighter. Nu vet vi vad John Wick går för och kräver lite mer. Hotellkedjans The Continentals värld utforskas lite närmare och vi får se hur livet i den undra världens över- och medelklass fungerar, vilket är mumma för en älskare av äldre actionfilmer. Det behövs lite världsbyggande i en sån här simpel inramning och jag hoppas att det kommer en trea där man utforskar ännu mer. Så jag blev helnöjd med filmen.
570 inlägg
för
570 inlägg
Såg äntligen Suicide Squad idag, så nu hänger jag med i DCEU igen.

Det är inget större fel på handlingen men sättet regissören filmade det hela gillar jag inte. Det gör bara att jag inte tog filmen på allvar. Betyg? 2 av 5.

Så just nu är Batman: Assault on Arkham fortfarande den bästa Suicide Squad-filmen trots att den är animerad och utspelas i Batman: Arkham-universumet.
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Det kan vara skönt att vara ikapp liksom :D

Jag tyckte inte alls om filmen, tycker handlingen var bara så tråkig. Sen minns jag hur dåligt "The Joke" var.. Nej filmen får bara en 1/5 från mig :) 
570 inlägg
570 inlägg
Filmen delar upp fansen i två läger: Antingen så gillar man Suicide Squad eller så gör man inte det. Men jag förstår att du inte gillar filmen alls.

Zack Snyder har gjort DCEU tillräckligt mörkt och komplicerat med Man of Steel och Batman v Superman, att David Ayer gör en bisarr filmatisering av Suicide Squad (med bl.a. onödiga effekter) gör inte saken bättre. Egentligen var jag redan orolig när jag såg den första trailern. Att man använde Queens "Bohemian Rhapsody" som bakgrundsmusik till trailern gjorde att jag tappade förväntningarna redan då. Nu gav jag filmen en tvåa bara för att jag var extra generös - det var bara en svag tvåa. Det kunde lika gärna vara en stark etta istället.

Jokern här är verkligen annorlunda och är inte ett dugg lik serietidningarna till skillnad från Heath Ledgers version där Nolan åtminstone försökte få honom att bli en "realistisk psykopat". Nu är Jokern istället en "crazy" gangsterboss som sysslar med vapenhandel. Men denna Joker brydde sig i alla fall om Harley. Det gör han inte i serietidningarna - där utnyttjar han istället henne.

Nä, Wonder Woman är den enda film i DCEU som är bäst just nu. Som jag skrivit tidigare ser jag inte fram emot Justice League. De borde inte ha använt Beetles "Come Together" i trailern.
12243 inlägg
för i svar på Stormtroopers inlägg
12243 inlägg
Ja det är helt klart en vattendelare! Jag gillade den inte alls. Det var ju många fler än jag som tyckte filmen var medelmåttig. 

Jaså, du visste kanske redan innan du såg den att den inte skulle bli lyckad.När jag hörde Queens låt "Bohemian Rhapsody" så tänkte jag, Wow något nytt och spännande. Men jag fick verkligen fel för mig..

Men jag tyckte att du gav ett ganska generöst betyg faktiskt :). 

Ja det är precis som du säger att Jokern i Suicide Squad var mer crazy och inte direkt någon psykopat som Nolan målar upp Jokern, jag föredrar verkligen Nolans version!  Okey, jag trodde att han brydde sig om Harley, men jag har dock inte läst serietidningarna.

Jag har faktiskt inte sett "Wonder Woman", kanske får ta och göra det :)  
1525 inlägg
för
1525 inlägg
Idag har jag sett: Allegiant, Hunter Gatherer, Sausage Party och Risen. Ingen av dem var något att hänga i julgran tyvärr...
12243 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
12243 inlägg
Jäklar vilken filmdag du haft! :) 

Själv har jag sett slutet på Sicario, råkade somna igår när jag såg den :D 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden