Dem senaste filmerna jag har fått hem är:
The Graduate med Dustin Hoffman från 1967
Gone Girl av David Fincher från häromåret med b.l.a Ben Affleck och Rosamund Pike.
Awakenings med Robin Williams och Robert De Niro från 1990
Jag har änsålänge bara sett Gone Girl vilken var, sådär... Hade lite svårt att sympatisera med huvudkaraktärerna i början vilket gjorde det svårt att bry sig om vad som hände med karaktärerna överhuvudtaget, och andra halvan blev bara helt enkelt för mycket. Men den får ändå 3/5 eftersom att den var väldigt skickligt gjord och att jag absolut inte hade tråkigt när jag såg filmen!
The Graduate med Dustin Hoffman från 1967
Gone Girl av David Fincher från häromåret med b.l.a Ben Affleck och Rosamund Pike.
Awakenings med Robin Williams och Robert De Niro från 1990
Jag har änsålänge bara sett Gone Girl vilken var, sådär... Hade lite svårt att sympatisera med huvudkaraktärerna i början vilket gjorde det svårt att bry sig om vad som hände med karaktärerna överhuvudtaget, och andra halvan blev bara helt enkelt för mycket. Men den får ändå 3/5 eftersom att den var väldigt skickligt gjord och att jag absolut inte hade tråkigt när jag såg filmen!
Äntligen beställa lite film igen efter 6 månader sen senaste köpet. Denna gång blev det Gone Girl, Do the right thing och Garden of Words :D
Fick hem dessa tre steelbooks från MoC-serien igår:
The Lost Weekend, Dr Mabuse, der spieler & Serpico. Har bara sett Serpico innan, men är sugen på att se om den - definitivt även på att se de andra två!
The Lost Weekend, Dr Mabuse, der spieler & Serpico. Har bara sett Serpico innan, men är sugen på att se om den - definitivt även på att se de andra två!
Ja, håller med! Gillar verkligen Masters of Cinema-serien. Har du någon film från dem?
På senaste har de haft såna flash-reor där de säljer ut sin katalog hos Amazon till riktigt bra priser. Synd bara att pundet är så dyrt nu, och även frakten. Så blir inte riktigt lika billigt, men bra pris ändå.
På senaste har de haft såna flash-reor där de säljer ut sin katalog hos Amazon till riktigt bra priser. Synd bara att pundet är så dyrt nu, och även frakten. Så blir inte riktigt lika billigt, men bra pris ändå.
Nej, har ingen i den serien, har egentligen aldrig samlat på snygga utgåvor. Har länge varit sugen på att se The Lost Weekend, Billy Wilder levererar ofta och gillar hans cynism som man kan hitta i hans filmer.
Inte jag heller, men tänkte börja vara mer selektiv med vilka filmer man faktiskt köper, och då mest hålla sig till mer specialutgåvor. The Lost Weekend var fantastisk för övrigt!
Härligt, den måste jag ju se, har också Witness for the Prosecution som väntar av de filmer jag känner att jag verkligen vill se av honom, har för mig jag såg att den fanns på Netflix. Vad tycker du om Billy Wilder annars då?
Ja den filmen vill jag också se! Ursäkta för sent svar, såg ditt inlägg innan men visste inte riktigt hur jag skulle svara. Vet fortfarande inte riktigt hur jag ska svara, men jag gillar honom skarpt, helt klart! Cynismen som du nämner gillar jag: jag gillar humorn, hans sex appeal, jag tycker hans manus är skitbra - jag gillar hur han tacklar komplicerade ämnen med dessa komponenter, men hur trots det, att den färdiga filmen blir som en mjuk och elegant cocktail (i brist på bättre formulering).
Blivit en hel del rullar på bluray på sista tiden som både jag och sambon handlat ihop.
Bl.a :
Skönheten och Odjuret
The Big Lebowski
Wanted
Man On The Moon
The Mummy
Det brukar regna in filmer här :P
Bl.a :
Skönheten och Odjuret
The Big Lebowski
Wanted
Man On The Moon
The Mummy
Det brukar regna in filmer här :P
Senaste filmen jag köpte var Hobbit: Femhäraslaget..
Blev lite anime. Har bara sett första halvan av Cowboy Bebop. Blev sugen när jag kollade lite klipp från Akira och köpte då Ghost in Shell och The Girl Who Leapt Through Time.
Är inte alltför insatt i anime men Cowboy Bebop älskar jag (tv-serien, filmen är OK) och likaså Ghost in the Shell (sugen på att kolla in tv-serien). The Girl Who Leapt Through Time hade jag inte hört talas om, verkar mycket intressant. Tack för tipset :)
Hehe, varsågod. Är inte heller så insatt i anime egentligen, men känns som det finns ganska många gömda pärlor, det är ju också kul att se anime som inte är Ghibli.
vandrade runt på ICA MAXI och vips så blev det Edge of Tomorrow och Captain Philips på Blu-ray 2 för 99kr :D
Beställde på Hemmakväl, Mission Impossible serien på blu-ray för 199 kr, så det blir att titta på dem för första gången innan femman går upp på bio!
Senast blev det Hugo, The Thing och J.Edgar från secondhand för 50 kr och The Grand Budapest Hotel för 29 kr på Åhléns.