Det var fina fynd för en så liten peng. Mina senast köpta filmer är "Lawrence of Arabia" och "Close Encounters of the Third Kind" tror jag. Två rätt fina utgåvor. Annars köper jag oftast bara standardutgåvor, jag är typen som inte bryr mig så mycket om sånt, jag vill ha filmen bara :)
Hur är det med er andra? Tycker ni att det är kul/viktigt med fina utgåvor?
Hur är det med er andra? Tycker ni att det är kul/viktigt med fina utgåvor?
Fyndade Den engelske patienten igår för 39 kr på ICA MAXI. Köper väldigt mycket mindre film numer med Netflix, Viaplay och dess hyrbutik och sen är Plejmo riktigt bra som har ny film att hyra billigt.
Håller med dig. Har nästan bara standardutgåvor då man bara vill ha filmen. Är inte så mycket för att samla på annat material som små gubbar och grejer man får ibland.
Nej exakt, känner likadant. Jag har inte plats för massa prylar och stora utgåvor heller, men tror att jag hade köpt mest standardutgåvor även om jag hade haft plats också.
Har inte speciellt många special utgåvor i min samling, är filmen som är det viktiga och blir mycket netflix, som ni också säger. Är också roligast att köpa film när man fyndar och slippa betala massa extra.
Köpte några essential back catalog blu-rays idag.
Gökboet
Heat
Gudfadern
Gudfadern II
Sagan om Ringen-trilogin
Once upon a time in America
Apocalypse Now
Once upon a time in the West
Tunna röda linjen
Taxi Driver
Jackie Brown
Vertigo
Raiders of the lost Ark
Samt Stanley Kubrick's masterpiece collection (Lolita, Strangelove, 2001, Barry Lyndon, The Shining, Full Metal Jacket, Eyes Wide Shut och en dokumentär om gubben.)
Gökboet
Heat
Gudfadern
Gudfadern II
Sagan om Ringen-trilogin
Once upon a time in America
Apocalypse Now
Once upon a time in the West
Tunna röda linjen
Taxi Driver
Jackie Brown
Vertigo
Raiders of the lost Ark
Samt Stanley Kubrick's masterpiece collection (Lolita, Strangelove, 2001, Barry Lyndon, The Shining, Full Metal Jacket, Eyes Wide Shut och en dokumentär om gubben.)
Vad heter dokumentären om Kubrick? Tycker han är en väldigt intressant man, skulle vara kul att veta mer om honom!
Det är ett gäng olika med i boxen... Stanley Kubrick: A life in pictures, O' lucky Malcolm, Kubrick Remembered, Stanley Kubrick in Focus och Once upon a time... A clockwork orange
Idag ute och försökte hitta några secondhand fynd blev Toy Story 3 (Bluray) och Den siste mohikanen (Dvd), få se hur den sist nämnde är gillar Daniel Day-Lewis skarpt både i Gangs of New York och There will be blood. Antar också det går bra att se 3an även om man ej sett 2an av Toy story.
Fyndade blu-ray filmer idag på CDON!
3 för 200:
49 kr/st
3 för 200:
- Interstellar
- The Hunger Games: Mockingjay part 1
- Nightcrawler
- American Beauty
- Schindler's List
- Django Unchained
49 kr/st
- The Grand Budapest Hotel
- Terminator: Judgement Day
- Inception
- Se7en
- Life of Pi (79 kr-50 %)
Sett Interstellar, Life of Pi och Hunger Games. Resten blir det första gången att se.
Ja det var verkligen en riktigt bra blandning! Har du inte sett Inception? :) Blir det någon av filmerna nu ikväll? :)
Nej, har inte gjort det.. Filmerna beställde jag tidigare idag så dom kommer väl om några dagar. Bör man se Taxi Driver innan Nightcrawler? Och hur brutal är den?
Btw, räknar med att pappa gör Tarantino-samlingen komplett 13 september :)
Btw, räknar med att pappa gör Tarantino-samlingen komplett 13 september :)
Se den så fort du får den då! Sjukt häftig, vacker och spännande film! :D Taxi Driver finns på min top 10-lista så jag rekommenderar att se den först! Måste vara Robert De Niros mest ikoniska roll! Han briljerar verkligen och filmen är sanslöst bra, atmosfären i filmen liknar inte mycket annat! Taxi Driver är inte alls farlig, inte så farlig som man kan tro.
Idag blev det 4 dvds, Gone Girl. Her och Fury för 100 kr + att jag fick Battle of the ardennes fury gratis, dock ingen höjdare enligt säljaren.
Jag har precis varit och köpt Chappie och District 9
Goodfellas och No Country for Old Men är verkligen toppen :)
Köpte Bobby samt två dokumentärer på dvd för 5 kr st på den lokala marknaden.