Oki! Det ska bli intressant att se, gillar verkligen Eddie Redmayne i det lilla jag sett han i. :) The Imitation Game är en svag 4:a för mig.
Nej jag köpte den via Ginza eftersom jag hade ett presentkort därifrån :). Har du beställt dina filmer från Homeenter än?
Men en svag fyra är inte heller så pjåkigt! :). Själv tycker jag att den är värd en stark fyra.
Du borde verkligen se The Theory of Everything, den är riktigt toppen!
Du borde verkligen se The Theory of Everything, den är riktigt toppen!
Nä inte alls dåligt! Ja det är på gräsen till en 3:a verkligen! Det är Benedict Cumberbatch som lyfter hela filmen på sina axlar, med någon annan i huvudrollen hade det lätt kunnat bli en 3:a eller 2:a.
Ja Benedict Cumberbatch gör verkligen ett fantastiskt jobb, jag tycker dock handlingen är ganska intressant eftersom jag är väldigt historia intresserad :)
Japp , alla framstår som lättviktare i filmen med undantag av Keira Knightley då kanske. Är också intresserad av historia och älskar verkligen Based on a true story men emellanåt blev historien lite tråkig och lite väl förutsägbar.
Såg You're Next och diggade den som fan. En skön twist på de gamla home invasion/slasher-filmerna, gjord med mycket hjärta och hjärna... Nåväl, hjärta i alla fall. Den sista akten för upp betyget på en fyra.
EDIT: Skrev i fel tråd ser jag nu. Whatevah
EDIT: Skrev i fel tråd ser jag nu. Whatevah
Ja du kanske har rätt! Jag måste se om den för att fräscha upp minnet, så jag kan debattera kring den :)
Det kanske är en film man ska se i dagarna, den har fått ett väldigt bra betyg här på MZ samt att du gillade den :)
Benedict Cumberbatch är verkligen strålande! Gick på filmen enbart för hans skull. Klart den fokuserar på knäckandet av Enigma men skulle vara mer intressant om den fokuserade mer på att han var homosexuell. Gillar filmer som är långa bara den har en anledning, och skulle inte alls ha några problem om den var över två timmar!
I vad har du sett Redmayne i innan?
I vad har du sett Redmayne i innan?
Aha, huvudsaken är att du får filmen :)
Inte beställt än men det blir: Birdman, Whiplash, Mad Max: Fury Road, Quantom of Solace och In Her Majesty's Secret Service.
Inte beställt än men det blir: Birdman, Whiplash, Mad Max: Fury Road, Quantom of Solace och In Her Majesty's Secret Service.
Ja det är han verkligen! Jag tycker det är bra att dem fokuserar mycket på turingtestet och tungingmaskinen. Men det hade som du säger varit intressant att få reda på mer om att han 1952 blev arresterad för att vara homosexuell vilket var kriminellt i Storbritannien under denna tid. Ganska sjukt att en krigshjälte som knäcker Enigmachiffert blir arresterad och tvingas göra en kemisk kastrering för att undvika fängelse. Tragiskt nog tog han sitt eget liv 1954. Ganska kul är att regeringen ber om ursäkt för vad dem gjort mot honom 2013..
Ja det är ju huvudsaken :).
Du har ju bara beställt bra filmer Marcus! själv har jag inte sett Her Majesty´s Secret Service :)
Du har ju bara beställt bra filmer Marcus! själv har jag inte sett Her Majesty´s Secret Service :)
Ja, inte vill man ha dåliga filmer ;)
Har inte heller sett den men hört mycket gott om den och tänkte att det kan vara kul att se någon klassisk Bond-rulle förutom Goldfinger innan jag ser alla Craigs filmer följt av... SPECTRE!
Har inte heller sett den men hört mycket gott om den och tänkte att det kan vara kul att se någon klassisk Bond-rulle förutom Goldfinger innan jag ser alla Craigs filmer följt av... SPECTRE!
Ja det kan ju vara kul att ha sett lite äldre rullar innan man påbörjar de nyare :)
Just nu har jag sett 16 av 23 av filmerna men många gånger var det när de visades på TV4. Samlar på mig de jag är sugen på, kändes så onödigt att köpa kompletta boxen när man sett så många och/eller att de är rätt mediokra. T.ex. känner jag inget större behov av att äga kalkonen Die Another Day på blu-ray.
Det är sant, då är det bättre att lägga pengarna på filmer som man verkligen vill ha :).
1197 inlägg
Fick hem lite filmer idag från Discshop.
Blu-ray: The Wolfman (2010)
28 Days Later
28 Weeks Later
DVD: (Alla från Njutafilms)
Faces of Death (1977)
Antiviral (2012)
Barberian Sound Studio
Theatre Bizarre
The Guardian (Djävulens barnvakt) (1990)
Intruder (1989)
Der Samurai (2014)
Spider Baby (1968)
Alltid nice med lite påökning i samlingen och ja, jag samlar bland annat på Njutafilms utgåvor.
Blu-ray: The Wolfman (2010)
28 Days Later
28 Weeks Later
DVD: (Alla från Njutafilms)
Faces of Death (1977)
Antiviral (2012)
Barberian Sound Studio
Theatre Bizarre
The Guardian (Djävulens barnvakt) (1990)
Intruder (1989)
Der Samurai (2014)
Spider Baby (1968)
Alltid nice med lite påökning i samlingen och ja, jag samlar bland annat på Njutafilms utgåvor.
The Guardian köpte jag också från Discshop för inte så längesen. Mest för att det var Friedkin bakom regin. Såg den tidigare idag faktiskt. Tyvärr en riktig skitfilm :(
1197 inlägg
Har faktiskt aldrig sett den, men tyvärr har Friedkin varit på dekis i många år. Ska ändå bli intressant att se den.