Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[b:8fkh25hr]Catwoman[/b:8fkh25hr]

Det här måste vara en av de sämsta filmerna jag någonsin sätt. Allt är kass i denna film och jag ångrar att jag spendera min tid åt en sån här värdelös film.

Catwoman handlar om en kvinnan som heter Patience Phillips (Halle Berry) som allt velat bli en konstnär men jobbar på ett sminkförtetag där hon desingar reklam. Sminkföretager ska lansera sin nya produkt "Beauline?" som Patience av misstag får reda på har drastiska bi-effekter. Efter en tragisk händelse och lite katter så vaknar hon dagen efter utan något minne av gårdagen och med katt-krafter, och det är härifrån det bara går neråt. Klyschor efter klyschor blandat med taffliga one-liners blir Halle Berry's nya repliker.

Skådespeleriet är också ovanligt dåligt då man hade förväntat sig med från en Oscar vinnare som Halle Berry och Sharon Stone.
Men om man tänker efter så finns det bara så mycket man kan göra med ett sånt kasst manus med så kassa repliker.

Specieleffekterna är också usla. Visst man kan skylla på att filmen är 4år gammal men tänk på att första Spider-Man kom ut för 6 år sen och hade mycket mycket bättre effekter.

Som sagt så tror jag att jag aldrig sett en sämre film än denna och ångrar varje minut av mitt liv som gick åt den. Det enda som räddar denna film från att få 0 av 5 är att Halle Berry är otroligt het i sin Catsuit.

699 inlägg
för
699 inlägg
att skylla det dåliga skådespeleriet på Halle är bara fel. Det är lika mycket regissörens uppgift som hennes

ta o se Live Feed som finns i videobutikerna. Köpte den innan den kom till hyllan o fy fan vilken skitfilm. Skådespeleriet ska vi inte prata om
3198 inlägg
för
3198 inlägg
La Belle et la Bête
IMDB: #190

Riktigt bra version av "SKönheten och odjuret", dock toppar jag disneys film framför denna. versionerna skiljer mest vid karaktärerna: i den här filmen har belle även elaka två systrar och en bror (som precis som jag, gärna jäklas med sina syskon). och den karaktär som heter gaston i disneys version är inte alls genomrutten här utom vill bara det bästa för belle och rosen i disney's version ser vi knappt röken av här då slutet är mycket annorlunda, men dock väldigt originellt. dock så var det för snabbt och man hann inte fatta vad som hände.

det börjar bra med välskriven dialog, fint agerande och enkla men grymma effekter. det som gör att den här filmen fortfarande håller. dock så tappar filmen för mycket efter att odjuret introducerats då allt plötsligt blev mycket mer teatraliskt.

men det är i längden en bra film som alla som gillar den här historien borde ta sig en titt på.
802 inlägg
för
802 inlägg
[img:2hwagbje]http://images.filmtipset.se/posters/4645.gif[/img:2hwagbje]
[b:2hwagbje]Vertigo[/b:2hwagbje]

Hitchcock är en mästare på thrillers och detta är inget undantag.
Han leker med kameravinklar och perspektiv, vilket skapar expressionistiska uttryck som förhöjer huvudkaraktärens psykologiska problem.
Inte den bästa filmen av Hitchcock, men ändock en man måste ha sett.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:3cmezhyj]Sunset Boulevard[/b:3cmezhyj]

Billy Wilders mästerverk som är en av dem bästa filmerna från 50-talet. En arbetslös manusförfattare som heter Joe Gillis kommer i kontakt med en äldre kvinna vid namn Norma Desmond som var en av dem största stjärnorna innan ljudfilmen introducerades. Numera är hon glömd och vill helst inte lämna sitt stora hus på Sunset Boulevard.

Hon erbjuder Gillis ett jobb, han ska hjälpa henne med ett manus som ska föra henne tillbaka till toppen. Gillis, arbetslös som han är, tar gärna jobbet men måste också bo i huset. Dynamiken i deras relation förändras. Gillis inser att Desmond inte riktigt är "med" i verkligheten men han klagar inte, hans tillvaro har ju trots allt aldrig varit bättre.

Detta är verkligen en bra drama/film noir om Hollywood och jag är bombsäker på att det här var en av filmerna som inspirerade David Lynch när han skrev Mulholland Drive. Hur som helst så rekommenderar jag den till alla.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="bman":1b9snf2n]att skylla det dåliga skådespeleriet på Halle är bara fel. Det är lika mycket regissörens uppgift som hennes[/quote:1b9snf2n]

Om du läste hela recensionen lite nogrannare så skulle du se att jag inte skyllde hela det dåliga skådespeleriet på Halle.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
[b:2es1aka3]Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street[/b:2es1aka3]
Jag älskar den här filmen. Det är andra gången jag ser den och den är minst lika bra som när jag såg den på bioduken. Tim Burton har i mina ögon gjort sin näst bästa film efter [i:2es1aka3]Big Fish[/i:2es1aka3]. Till skillnad från den så är [i:2es1aka3]Sweeney Todd[/i:2es1aka3] verkligen ingen feel good-film. Det är en mörk och tragisk historia med våldsamheter och enorma mängder blod. Burtons speciella stil känner man igen, den är bara ovanligt mörk den här gången.

Sångerna gillar jag starkt och det blir aldrig för mycket sjungande. Det snackas när det ska snackas och det sjungs när det ska sjungas. Filmen har ett jämnt tempo och det blir aldrig segt. Alla skådespelarna i den lysande ensemblen är helt perfekta. Johnny Depp gör som vanligt ett starkt porträtt på Oscarnivå. Om Daniel Day-Lewis inte hade varit nominerad så hade Depp säkerligen vunnit statyetten. Helena Bonham Carter är fantastisk och en Oscarnominering åt henne hade inte varit helt fel. Birollsinnehavarna är också utmärka, Alan Rickman som Turpin är ett klockrent val. Sasha Baron Cohen är rolig i den lilla roll han har och Timothy Spall är sådär slug och sliskig som bara han kan vara.

[i:2es1aka3]Sweeney Todd[/i:2es1aka3] är nära inpå ett mästerverk. Det jag saknar i filmen är lite svart humor och längden kunde ha varit ytterligare 15 minuter. Ett väldigt högt betyg ska filmen ha.

[b:2es1aka3]Little Miss Sunshine[/b:2es1aka3]
Bra, men väldigt överskattad. Jag förstår inte varför den finns med på IMDB's topplista överhuvudtaget . Det är en smårolig film som underhåller för stunden. Ganska klyschigt och förutsägbart blir det ibland. Skådespelarna är sevärda allihop, men jag förstår inte hur det kan komma sig att Alan Arkin fick en Oscar när hans konkurrenter Mark Wahlberg i [i:2es1aka3]The Departed[/i:2es1aka3] och Djimon Hounsou i [i:2es1aka3]Blood Diamond[/i:2es1aka3] var klart bättre. Hounsou borde ha vunnit. Ett medelbetyg passar bra i detta fall.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler":1zoyo5dh][b:1zoyo5dh]Back to the Future[/b:1zoyo5dh] (1985)
[img:1zoyo5dh]http://www.filmtipset.se/posters/3220.jpg[/img:1zoyo5dh]
Har känt ett sug efter komedier och äventyrsfilmer på senare tiden och eftersom den här faller in under båda kategorierna var den ett ganska lätt val att se. En riktigt bra film med klockren handling och rakt igenom bra prestationer. Dessutom behandlas tidsresor på ett smart sätt och inte lika uselt som i t.ex. den animerade filmen Meet the Robinsons som kom förra året som var patetisk på det området. En klassisk äventyrsfilm ur alla aspekter.
[/quote:1zoyo5dh]Håller fortfarande med mig själv om den här filmen efter att återigen har sett den på Canal+ igår, bortsett från att jag störde mig lite mer på tidsresandet den här gången. Visst, det görs bra, men tycker fortfarande att man lämnar en hel del plot holes.

Idag bestämde jag mig för att fortsätta på trilogin och se den till slutet.

[b:1zoyo5dh]Back to the Future II[/b:1zoyo5dh]
[img:1zoyo5dh]http://images.filmtipset.se/posters/3221.jpg[/img:1zoyo5dh]
En helt ok uppföljare på en riktigt bra film. Tycker dock att det blir lite för mycket tidshopp och handlingen känns väldigt splittrad. Gillar inte riktigt att man är och tafsar så mycket på första filmen heller, för det förstör bara första. Nästa gång man ser den kommer man bara tänka "ah, nu smyger han omkring där i tvåan" och så vidare. Riktigt tråkigt. Den klarar en trea för att den fortfarande har skön humor och är en duglig äventyrsrulle.

[b:1zoyo5dh]Back to the Future III[/b:1zoyo5dh]
[img:1zoyo5dh]http://images.filmtipset.se/posters/3222.jpg[/img:1zoyo5dh]
Den här är väl ungefär lika bra som tvåan. Återigen tafsar man lite på första men det är inte så mycket. Sen utspelar sig i alla fall handlingen i en och samma tid och hoppar inte så mycket som tvåan gör. Däremot så blir den lite småseg emellanåt. Slutet är också lite larvigt, men återigen är det en rätt bra äventyrsrulle med rätt skön humor även om "great scott!" överanvänds till tusen i den här delen (gillade dock deras lilla switch på uttryck en gång, fick mig att skratta). Den slutar på en ungefär lika stark trea som tvåan.

Följde det med Pocahontas, för att fortsätta på mitt Disney-tema från ett par veckor sen.

[b:1zoyo5dh]Pocahontas[/b:1zoyo5dh] (1995)
[img:1zoyo5dh]http://images.filmtipset.se/posters/3400.jpg[/img:1zoyo5dh]
Ingen höjdarrulle. Får inte in en tillräckligt intressant handling på sin korta speltid och blir rätt seg. Humorn är verkligen inte på topp och faller platt väldigt många gånger. Ämnet känns dessutom som att det är lite för allvarligt för att verkligen passa in i en barnfilm, även om vissa adaptationer som Disney har gjort förr i tiden är från lite vuxnare berättelser så kan inte en sån här berättelse få rättvisa som barnfilm. Dessutom är sångnumrena sådär.

[url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?p=237277#237277:1zoyo5dh][b:1zoyo5dh]The Happening[/b:1zoyo5dh] (2008)[/url:1zoyo5dh]
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Lejonkungen

Ett kärt återseende med en av disneys bästa. klockren handling med sköna karaktärer och bra sånger. lite för kort bara för min del.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
såg You Don't Mess with the ZOHAN igår.
den var rätt rolig men väldigt överdriven.. Sandler pratar så sjukt roligt hehe alla karaktärer är roliga speciellt Schneider i filmen haha.
Det var en helt okej film faktiskt. som sagt överdriven, och några scener var onödiga. Den får en 2,5 i betyg.

3198 inlägg
för
3198 inlägg
Kill Bill - The Whole Bloody Affair

Senaste laddningen från FanEdits. Jag förväntade mig mycket mer av det här, men snubben hade bara klippt ihop de två volymerna efter varandra. tagit bort eftertexterna på volym 1 och förtexterna på volym 2. övrigt hade en borttagen scen med bill och bride tagits med, samt färgversionen av house of blue leaves och en förlängd anime-sekvensen.

på det här sättet funkar det inte som en film. jag längtar mer till QTs TWBA där det ska vara ouvertyr och intermission och scener som aldrig setts. plus att den ska klippas om helt och hållet. bara han nu kan få tummen ur röven.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:nswn8ypd]Captain Blood[/b:nswn8ypd]

Klassiker från 1935 med Errol Flynn i huvudrollen. Det är slutet på 1600-talet och Flynn spelar en läkare vid namn Peter Blood. Han blir fången en dag efter att ha hjälpt en rebell som stred mot engelska trupper och blir skickad till en ö i Karibien som slav. Väl i Port Royal blir han guvenörens personliga läkare samtidigt som han planerar att fly.

Dessutom hinner han bli förälskad i Arabella Bishop (Olivia de Havilland) som är släkt med den elake Colonel Bishop som vill inget annat än hänga Peter Blood. En dag attackeras hamnstaden av spanjorerna och fångarna flyr ön genom att stjäla ett skepp. Nu förvandlas Dr Blood till Captain Blood - den mest ökända piraten i Karibien.

Flynn är perfekt i rollen som en mycket sympatisk pirat. Och för att vara en film från 1935 så har den oväntat bra action scener. Jag behöver knappast nämna det men flimen måste ha varit en inspirationskälla när dem gjorde Pirates of the Caribbean. Så om du gillar dem flimerna försök hitta denna.

802 inlägg
för
802 inlägg
[quote="hempo22":1ezklxty]
på det här sättet funkar det inte som en film. jag längtar mer till QTs TWBA där det ska vara ouvertyr och intermission och scener som aldrig setts. plus att den ska klippas om helt och hållet. bara han nu kan få tummen ur röven.[/quote:1ezklxty]

Nu blev jag intresserad. Kan du berätta lite mer eller eventuellt länka till någon trevlig sida?
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="Nit89ram":1hpjfqtn][quote="hempo22":1hpjfqtn]
på det här sättet funkar det inte som en film. jag längtar mer till QTs TWBA där det ska vara ouvertyr och intermission och scener som aldrig setts. plus att den ska klippas om helt och hållet. bara han nu kan få tummen ur röven.[/quote:1hpjfqtn]

Nu blev jag intresserad. Kan du berätta lite mer eller eventuellt länka till någon trevlig sida?[/quote:1hpjfqtn]

kommer dessvärre inte ihåg mina källor. det är sånt man fått nys om under åren från forum och diverse sidor.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
[b:15j3tryb]A Fish Called Wanda[/b:15j3tryb]
En rolig komedi med en knivskarp dialog. John Cleese och Michael Palin från Monthy Python-gänget är klockrena i sina roller. Samma sak med Kevin Kline som vann en Oscar för sin insats.

[b:15j3tryb]Edward Scissorhands[/b:15j3tryb]
En av Tim Burtons bästa filmer. Det finns ingen filmskapare som kan berätta sagor så fantastiskt som Burton kan. Historien är originell, magisk och helt underbar. Det var [i:15j3tryb]Edward Scissorhands[/i:15j3tryb] som får många år sedan gjorde så att Burton blev en av mina favoritregissörer och Johnny Depp blev en av mina favoritskådespelare. Som vanligt är Depp strålande, han fixar kroppsspråket och minspelet galant. Med sig har han många bra skådisar, bl.a. en ursnygg Winona Ryder och Vincent Price i en liten roll som även blev han sista filmroll.

3198 inlägg
för
3198 inlägg
The Lost Weekend
IMDB:197

Otroligt gripande film om alkolism. Wilder har gjort många fantastiska filmer och detta är en av hans bästa. Det hela är fruktansvärt snyggt uppbyggt och hur huvudpersonen känner och hallucinerar har nog inspirerat "Trainspotting" en aning.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:52yo30mu]The Dark Knight[/b:52yo30mu]
[img:52yo30mu]http://www.discshop.se/shop/img/filmer_bild/51260.jpg[/img:52yo30mu]

En film i världs klass! Såg filmen i förr går på bio, och blev inte besviken! Filmen hade allt som Burtons Batman VS Joker film skulle ha haft... Allt var bra, ljudet när allt sprängdes, skådespeleriet, och mest av allt: handlingen! Handlingen var så bra, inte ett piss om hur THe Joker blev som han blev, bortsett från ärren... Filmen som var så efterlängted av mej har nu blivit sedd, och filmen får en brilljnat

Och frågan som ni tänker fråga kommer nu att besvarar: Jag kom helt enkelt in på bion, det bara vart så, jag gjorde som jag brukar göra och kom bara in!

Nu tror ni nog att jag ljuger men jag har lite saker,
Visa spoiler

Läs inte min spolier om ni inte ha sett filmen!!!!
821 inlägg
för
821 inlägg
Jag tror på dig Nate96, men man behöver inte ha sett filmen på bio för att veta det du skrev. Finns ju flera olika releaser ute på nätet redan.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Nate96":3j4esmea]

Nu tror ni nog att jag ljuger men jag har lite saker,
Visa spoiler

Läs inte min spolier om ni inte ha sett filmen!!!![/quote:3j4esmea]

Och varför var det nödvändigt att skriva? Alla som har sett filmen vet ju redan allt det där.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[b:2dv19hh8]Van Helsing[/b:2dv19hh8] Det finns så mycket dåligt med den här filmen att det är helt otroligt. Kate Beckingsale's accent, överanvändningen av CGI, Van Helsing som inte är engelsk och gammal av någon okänd anledning utan han är ung, stor och bär en läderrock. Nja, den kunde ha gjorts mycket bättre. Den får en svag

[b:2dv19hh8]Enemy At The Gates[/b:2dv19hh8] Det har gjorts mycket bättre liknande filmer. Det som suger så mycket med den är att det är så långsamt tempo och det löjliga slutet. Den får en
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden