Själv såg jag Gudfadern part I igår. Den lever verkligen upp till sitt rykte som en av världens bästa filmer Superbra skådespel, spännande handling och jättefina miljöer.
Vilken film såg du senast? skriv gärna också vad du tyckte om den.
[quote="Regler":sa0t1k58]När ni skriver här skriv INTE bara filmens namn och betyg eller kommentar finns i tråden om filmen utan skriv ALLTID varför ni gav den det betyget. Att först skriva i filmens tråd och sen här räknas som spam, att upprepa samma sak 2 gånger är bara onödigt.
Det kan aldrig sägas tillräckligt många gånger, motivera alltid varför ni tycker som ni gör.[/quote:sa0t1k58]
Pocahontas
Kärt återseende. Det är och vackert tecknat och en bra story. Dock så satt vi mest o asgarvade de sista 10 minuterna när vi insåg att Martin Timell gör rösten till kadett Thomas och hur löjlig han låter när han gör den.
Kärt återseende. Det är och vackert tecknat och en bra story. Dock så satt vi mest o asgarvade de sista 10 minuterna när vi insåg att Martin Timell gör rösten till kadett Thomas och hur löjlig han låter när han gör den.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[b:1dtvbpqk]Fantasia[/b:1dtvbpqk]
Klassisk Disney från 1940. Har ingen handlingen utan består av flera fristående delar blandat med klassisk musik. Lyckat men inte min typ av film.
[b:1dtvbpqk]The New World[/b:1dtvbpqk]
John Smith anländer till Amerika och förälskar sig i en tjej. Klassisk berättelse här i regi av Terence Malick. Jag längtar till extended versionen som kommer nästa år.
Klassisk Disney från 1940. Har ingen handlingen utan består av flera fristående delar blandat med klassisk musik. Lyckat men inte min typ av film.
[b:1dtvbpqk]The New World[/b:1dtvbpqk]
John Smith anländer till Amerika och förälskar sig i en tjej. Klassisk berättelse här i regi av Terence Malick. Jag längtar till extended versionen som kommer nästa år.
[b:1pj18o6n]Full Metal Jacket[/b:1pj18o6n]
Bättre än [i:1pj18o6n]The Deer Hunter[/i:1pj18o6n], sämre än [i:1pj18o6n]Apocalypse Now[/i:1pj18o6n]. [i:1pj18o6n]Full Metal Jacket[/i:1pj18o6n] är en omskakande krigsfilm om Vietnamkriget. Filmens styrka ligger främst i dialogen. Fotot är också jäkligt snyggt och Kubricks regi är som vanligt mästerlig. Filmen är liksom uppdelad i två delar, först får vi följa de unga männen på träning inför Vietnam, sen bär det ut i krig. Ingen av dessa delar är svagare än den ena. De balanserar varandra väl.
[b:1pj18o6n]The Silence of the Lambs[/b:1pj18o6n]
En av världens bästa thrillers som är helt i klass med David Finchers [i:1pj18o6n]Se7en[/i:1pj18o6n]. Den är fortfarande lika skrämmande som den var för 17 år sedan. Anthony Hopkins är perfekt i rollen som Hannibal Lecter, han belönades med en mycket välförtjänt guldgubbe.
Bättre än [i:1pj18o6n]The Deer Hunter[/i:1pj18o6n], sämre än [i:1pj18o6n]Apocalypse Now[/i:1pj18o6n]. [i:1pj18o6n]Full Metal Jacket[/i:1pj18o6n] är en omskakande krigsfilm om Vietnamkriget. Filmens styrka ligger främst i dialogen. Fotot är också jäkligt snyggt och Kubricks regi är som vanligt mästerlig. Filmen är liksom uppdelad i två delar, först får vi följa de unga männen på träning inför Vietnam, sen bär det ut i krig. Ingen av dessa delar är svagare än den ena. De balanserar varandra väl.
[b:1pj18o6n]The Silence of the Lambs[/b:1pj18o6n]
En av världens bästa thrillers som är helt i klass med David Finchers [i:1pj18o6n]Se7en[/i:1pj18o6n]. Den är fortfarande lika skrämmande som den var för 17 år sedan. Anthony Hopkins är perfekt i rollen som Hannibal Lecter, han belönades med en mycket välförtjänt guldgubbe.
Saknas
för
Inga inlägg
[b:2e8yas2l]Batman & Robin[/b:2e8yas2l]
[img:2e8yas2l]http://www.discshop.se/shop/img/omslag/front_normal/4/27334.jpg[/img:2e8yas2l]
En av Joel Schumachers lite mindre bra filmer, men det funkar perfekt för mig.
Något bra är den här filmen, men den är inte så bra så den över klassar gamla Batman klassiker som Batman The Movie. Filmen har något bra i sig, men den är också väldigt spännande. Lite överdrivet är med de gröna "skelleten"... Annars tycker jag att Joel Schumacher har gjort ett fint jobb.
Betyg:
[img:2e8yas2l]http://www.discshop.se/shop/img/omslag/front_normal/4/27334.jpg[/img:2e8yas2l]
En av Joel Schumachers lite mindre bra filmer, men det funkar perfekt för mig.
Något bra är den här filmen, men den är inte så bra så den över klassar gamla Batman klassiker som Batman The Movie. Filmen har något bra i sig, men den är också väldigt spännande. Lite överdrivet är med de gröna "skelleten"... Annars tycker jag att Joel Schumacher har gjort ett fint jobb.
Betyg:
Saknas
för
Inga inlägg
Din recension och ditt betyg passar verkligen inte ihop. Om den är en av hans svagaste filmer så måste du verkligen se upp till han?
Ser inte att tråden heter "Anmärka andras recensioner" Bigproof, så va en snäll pojke och sluta gnäll.
Saknas
för
Inga inlägg
Va? Jag gnäller inte, jag säger vad jag tycker. Så gör alla en tjänst och schhhhhh!
Saknas
för
Inga inlägg
Är du seg eller putteH? Klart man ska få fråga folk om deras recensioner här på forumet, det är inget fel med det. Alla trådar är till för diskussioner.
[img:1kk79nlj]http://images.filmtipset.se/posters/2706.jpg[/img:1kk79nlj]
[b:1kk79nlj]Requiem for a Dream[/b:1kk79nlj]
En omskakande upplevelse. Jag har nog aldrig mått så psykiskt dålig efter en film som den här. Filmen skildrar mänsklig dekadens, och beroende i dess olika former, på ett otroligt tragiskt och hemskt sätt.
Bildspråket känns originellt och de surrealistiska, och i viss mån expressionistiska, inslaget bygger upp handlingen och huvudkaraktärernas innersta känslor på ett trovärdigt sätt, som tillför filmens berättelse.
De inblandade skådespelarna presterar på sin högsta nivå, där framförallt Ellen Burstyn är fantastisk. Till och med Marlon Wayans, som jag förknippar med "Scary Movie"-filmerna, är bra.
Darren Aronofsky har med [b:1kk79nlj]Requiem for a Dream[/b:1kk79nlj] skapat en intressant och nyskapande film och jag är sugen på att se resten av hans verk.
[b:1kk79nlj]Requiem for a Dream[/b:1kk79nlj]
En omskakande upplevelse. Jag har nog aldrig mått så psykiskt dålig efter en film som den här. Filmen skildrar mänsklig dekadens, och beroende i dess olika former, på ett otroligt tragiskt och hemskt sätt.
Bildspråket känns originellt och de surrealistiska, och i viss mån expressionistiska, inslaget bygger upp handlingen och huvudkaraktärernas innersta känslor på ett trovärdigt sätt, som tillför filmens berättelse.
De inblandade skådespelarna presterar på sin högsta nivå, där framförallt Ellen Burstyn är fantastisk. Till och med Marlon Wayans, som jag förknippar med "Scary Movie"-filmerna, är bra.
Darren Aronofsky har med [b:1kk79nlj]Requiem for a Dream[/b:1kk79nlj] skapat en intressant och nyskapande film och jag är sugen på att se resten av hans verk.
[quote="Tyler":3txad0wl]Är du seg eller putteH? Klart man ska få fråga folk om deras recensioner här på forumet, det är inget fel med det. Alla trådar är till för diskussioner.[/quote:3txad0wl]
Ja tack för att nån klargjorde det, tur att du vet allt Tyler.
När jag inte vet nått, så blir du den förste jag frågar, du är grym tack.
Ja tack för att nån klargjorde det, tur att du vet allt Tyler.
När jag inte vet nått, så blir du den förste jag frågar, du är grym tack.
Saknas
för
Inga inlägg
Om du vet det, varför agerar du som att du inte visste då?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Bigproof":3syiur9m]Din recension och ditt betyg passar verkligen inte ihop. Om den är en av hans svagaste filmer så måste du verkligen se upp till han?[/quote:3syiur9m] Näe, jag ser inte driekt upp till han, men jag är ett stort Batman fan, och gillar den här filmen
Ska vi tar det hära privat Tyler, känner du för det?
[quote="putteH":87h6k3aq]Ska vi tar det hära privat Tyler, känner du för det?[/quote:87h6k3aq]
Lite one on one on the fucking curb!
[b:87h6k3aq]V för vendetta[/b:87h6k3aq]
Allah ackbar va bra den är asså! Det är sjukt men jag bölar fan varje gång då man får se hon i fängelsets flashbacks! Helt sjukt vad bra det är med musiken och allt. Böla.. mor like "blöta ögon"
Lite one on one on the fucking curb!
[b:87h6k3aq]V för vendetta[/b:87h6k3aq]
Allah ackbar va bra den är asså! Det är sjukt men jag bölar fan varje gång då man får se hon i fängelsets flashbacks! Helt sjukt vad bra det är med musiken och allt. Böla.. mor like "blöta ögon"
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Nate96":3qmpewze][quote="Bigproof":3qmpewze]Din recension och ditt betyg passar verkligen inte ihop. Om den är en av hans svagaste filmer så måste du verkligen se upp till han?[/quote:3qmpewze] Näe, jag ser inte driekt upp till han, men jag är ett stort Batman fan, och gillar den här filmen [/quote:3qmpewze]
Okej, då vet jag. Förlåt om jag gjorde dig upprörd.
Se putteh, om man hanterar saker civiliserat så ordnar det alltid sig.
Okej, då vet jag. Förlåt om jag gjorde dig upprörd.
Se putteh, om man hanterar saker civiliserat så ordnar det alltid sig.
3462 inlägg
Det är inget förbud om att fråga eller diskutera om andras recensioner. Det är ju precis det som är tanken med det här. Det är ju inget klotterplank med frågeförbud. Är det något man undrar över måste man väl kunna fråga. PM är alltid bra, men en fråga om någon film kan ju vara intressant för andra också.
Bring it on
helt okej på en måndagkväll, dock så tar man det hela inte på särskilt stort allvar när kompisarna sitter och ropar "bröst!" så fort en cheerleader var i bild.
helt okej på en måndagkväll, dock så tar man det hela inte på särskilt stort allvar när kompisarna sitter och ropar "bröst!" så fort en cheerleader var i bild.
var lite skeptisk när mina polare drog med mig för o se Get Smart med Steve Carrell men fy fan va rolig den filmen är!!!
Carrell e fanemej ett geni. Han behöver bara stå still utan att röra en min så skrattar man åt honom.
Carrell e fanemej ett geni. Han behöver bara stå still utan att röra en min så skrattar man åt honom.
[quote="Mats":6bx68q7i]Det är inget förbud om att fråga eller diskutera om andras recensioner. Det är ju precis det som är tanken med det här. Det är ju inget klotterplank med frågeförbud. Är det något man undrar över måste man väl kunna fråga. PM är alltid bra, men en fråga om någon film kan ju vara intressant för andra också.[/quote:6bx68q7i]
Mitt fel, ber om ursäkt.
Mitt fel, ber om ursäkt.