Hittade inte denna när jag sökte på MZ
yepp då var ju inte det över för nu ska tydligen Jason gå och döda igen och handlingen är ju inte mycket att gå på heller så det kommer säkert bli lika dålig som dem andra Jason filmerna. (har ändå varit ett fan av Halloween )
så vad tror ni om filmen då??? kommer den lyckas? kommer den att bli lika bra som 1 & 2an va? nja det är ju bara vänta och se. men vad tror ni?
Directed by
Jonathan Liebesman
Writing credits
Mark Wheaton (screenplay)
Jason Voorhees returns to Crystal Lake just in time for three events; the Homecoming Dance which is being held at a newly renovated Crystal Lake, the return of his one time victim Chris Higgins to help deal with her memories, and his father who holds the key to Jason's past... and future
Källa: IMDB
officiella hemsidan har uppdaterats nu, http://www.fridaythe13thmovie.com/
Saknas
för
Inga inlägg
Blir så irrirterad. Skräck är min absoluta favorit genre, men sf envisas med att ha stora reklamskyltar och trailers på sin hemsida och därefter svika oss skräckälskare med att endast visa filmerna på ett fåtal biografer i stockholm.
Hade verkligen sett fram emot friday the 13th men närmaste biograf är skövde som inte visar den. inte heller göteborg kommer visa filmen. Vad håller sf på med?! (Undra varför folk laddar ner filmer)
Hade verkligen sett fram emot friday the 13th men närmaste biograf är skövde som inte visar den. inte heller göteborg kommer visa filmen. Vad håller sf på med?! (Undra varför folk laddar ner filmer)
TROTF teasern kommer ju att visas i USA under fredagen den 13 premiären men gäller det även här i Sverige ?
[quote="cleanerbot":1pcyqom2]Blir så irrirterad. Skräck är min absoluta favorit genre, men sf envisas med att ha stora reklamskyltar och trailers på sin hemsida och därefter svika oss skräckälskare med att endast visa filmerna på ett fåtal biografer i stockholm.
Hade verkligen sett fram emot friday the 13th men närmaste biograf är skövde som inte visar den. inte heller göteborg kommer visa filmen. Vad håller sf på med?! (Undra varför folk laddar ner filmer)[/quote:1pcyqom2]
Är sjukt förbannad! Ända sedan de la ut bannern har jag väntat på att kunna köpa biljetter för en visning i Göteborg! Ingenstans stod det att de endast ska visas i stockholm! Får hoppas det kommer ut en dvdscr omgående så man kan se den innan den tillslut kommer ut på bluray! Men kommer absolut inte köpa den från Sverige.
Hade verkligen sett fram emot friday the 13th men närmaste biograf är skövde som inte visar den. inte heller göteborg kommer visa filmen. Vad håller sf på med?! (Undra varför folk laddar ner filmer)[/quote:1pcyqom2]
Är sjukt förbannad! Ända sedan de la ut bannern har jag väntat på att kunna köpa biljetter för en visning i Göteborg! Ingenstans stod det att de endast ska visas i stockholm! Får hoppas det kommer ut en dvdscr omgående så man kan se den innan den tillslut kommer ut på bluray! Men kommer absolut inte köpa den från Sverige.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="taha":1hrxbdoa]TROTF teasern kommer ju att visas i USA under fredagen den 13 premiären men gäller det även här i Sverige ?[/quote:1hrxbdoa]
Även Inglourious Basterds teasern. Men som sagt, gäller detta i sverige också?
Även Inglourious Basterds teasern. Men som sagt, gäller detta i sverige också?
3462 inlägg
Antagligen inte. Det är sällan de visar samma trailers här som i USA. Men osvuret är ligst.
Fick svar från SF på mitt mail, och de ska visa filmen på flera ställen än Stockholm, hon preciserade inte vilka städer men den går att boka i Göteborg nu. Så nu är jag glad igen
Saknas
för
Inga inlägg
Har en känsla av att Oskar inte gillar skräck... har du inte sett en enda F13 film innan? Hur fan fick du jobbet att recensera denna film isåfall?
Fick 8/10 på JoBlo.com. Det är kanske en sån film du antingen älskar eller hatar.
Fick 8/10 på JoBlo.com. Det är kanske en sån film du antingen älskar eller hatar.
Jag var och såg filmen tidigare idag och jag måste säga att jag gick ut ur biografen nöjd, filmen e klart godkänd som en Friday the 13th film, den innehåller en lagom dos gore och naket, Handlingen är bra man får veta mer om Jason och följa vissa saker ur hans synvinkel men tyvärr så är det så många att döda och så lite tid så att man känner ingen direkt sympati för karaktärerna för att vissa av dom t.ex har 10 minuters screentime innan dom möter macheten. Ifall man nu går och ser filmen tycker jag att man inte ska förvänta nåt så bra å läskigt så man skiter ner sig, utan förvänta er bara en härlig Friday-film med död och naket! + en halv
jag kom precis hem från filmen och jag kan säga att den här filmen är riktigt riktigt bra. Jason tämjer inte på gränserna så att det blir en gore splatter film utan avrättar sina offer med lagom mått så man blir mätt. Jag fick ett positivt intryck som Jag la märke till på den här filmen var att "öppnings scenen" eller "introt" eller vad man nu vill kalla det var långt och verkligen igenomtänkt. sen slutar den delen med att det står i röda stora bokstäver "friday the 13th" då fick Jag en känsla av att : Det är nu det börjar
Men hursomhelst så är det en bra fredagsrulle + lite till kan jag säga och i min värld så får den här filmen en klar :
Men hursomhelst så är det en bra fredagsrulle + lite till kan jag säga och i min värld så får den här filmen en klar :
3462 inlägg
[quote="Andreas":22qledvz]Har en känsla av att Oskar inte gillar skräck... har du inte sett en enda F13 film innan? Hur fan fick du jobbet att recensera denna film isåfall?
Fick 8/10 på JoBlo.com. Det är kanske en sån film du antingen älskar eller hatar.[/quote:22qledvz]
Skräck är en av Oskars favoritgenrer och det märks väl om man läser recensionerna av The Mist, Instängd och även Funny Games som allihopa fick fyror.
När det gäller den här filmserien anser jag den vara väldigt uttjatad och enahanda. Jag har sett samtliga filmer i serien och såg även denna. Kort och gott var det en upprepning/hyllning till de tidigare filmerna och en fyra i betyg är helt otänkbart för mig. Det är nog bara de mest inbitna fanatikerna som kan ge toppbetyg till något vi redan har sett tio gånger innan.
Efter ett antal filmer längtade jag efter något nytt och fräscht om Jason, men icke sa nicke. Jag kan bara rekommendera filmen till ubernördarna, eftersom den är varken bättre eller sämre än föregångarna. Det kan vara både en fördel och nackdel att ha superkoll på en filmserie, men just med denna ansåg jag att det var definitivt inget krav att hårdköra med ett filmmaraton innan pressvisningen. Det hade knappast förbättrat den här filmens chanser.
Fick 8/10 på JoBlo.com. Det är kanske en sån film du antingen älskar eller hatar.[/quote:22qledvz]
Skräck är en av Oskars favoritgenrer och det märks väl om man läser recensionerna av The Mist, Instängd och även Funny Games som allihopa fick fyror.
När det gäller den här filmserien anser jag den vara väldigt uttjatad och enahanda. Jag har sett samtliga filmer i serien och såg även denna. Kort och gott var det en upprepning/hyllning till de tidigare filmerna och en fyra i betyg är helt otänkbart för mig. Det är nog bara de mest inbitna fanatikerna som kan ge toppbetyg till något vi redan har sett tio gånger innan.
Efter ett antal filmer längtade jag efter något nytt och fräscht om Jason, men icke sa nicke. Jag kan bara rekommendera filmen till ubernördarna, eftersom den är varken bättre eller sämre än föregångarna. Det kan vara både en fördel och nackdel att ha superkoll på en filmserie, men just med denna ansåg jag att det var definitivt inget krav att hårdköra med ett filmmaraton innan pressvisningen. Det hade knappast förbättrat den här filmens chanser.
Såg denna film på bio för inte så längesedan och jag blev grymt överraskad av filmen plus jag tyckte om att Sam..förlåt Jared Padelecki var med i filmen då jag är ett stort fan till tv-serien Supernatural.
ger filmen
ger filmen
Jag såg den här filmen för inte så länge sedan heller.
Jag tyckte att det var en bra remake från dom gamla Friday the 13th filmerna. Jag tycker det alltid är kul med en nya skräck filmer, även om dom är en remake
Är det bara jag som känner att det är en massa remakes på gång just nu?
Jag tyckte att det var en bra remake från dom gamla Friday the 13th filmerna. Jag tycker det alltid är kul med en nya skräck filmer, även om dom är en remake
Är det bara jag som känner att det är en massa remakes på gång just nu?
Det har överdrivet många sånna dem senaste årent helt klart.
nån som vet var man kan hitta alla gamla jason filmerna i en box? hittade en box med alla på Discshop.se men nu hittar jag den inte längre!