Såg ingen tråd om den kommande filmen Funny Games. Förlåt om det nu finns det.
[i:3gbcixni]
"En semestrande familj får oväntat besök av två gravt störda unga män som tar familjen som gisslan och terroriserar dem genom hela natten. De slår vad om familjen kommer att överleva till kl 09.00 nästa morgon eller inte."[/i:3gbcixni]
[b:3gbcixni]Regi[/b:3gbcixni]: Michael Haneke
[b:3gbcixni]Skådespelare[/b:3gbcixni]: Naomi Watts, Tim Roth, Michael Pitt, Brady Corbet, Devon Gearhart
[b:3gbcixni]Genre[/b:3gbcixni]: Thriller
[b:3gbcixni]Biopremiär[/b:3gbcixni]: 18 April 2008
Jag har hämtat ut gratisbiljetterna som Moviezine bjöd på. Har någon annan gjort det här kanske?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Du kan ju även nämna att filmen är en remake av Hanekes egna film Funny Games från 1997 och titeln är egentligen Funny Games US. Jag antar att han har spelat in den här filmen för att nå ut till en bredare publik.
Jag tänkte gå och glo på den här med SkruMp men den krockar med bajen - AIK så det känns ju rätt otroligt att den här skulle gå före.
Sist men inte minst har jag läst en hel del recensioner om hans filmer, framförallt Pianisten, och de flesta verkar helt jävla störda.
Jag tänkte gå och glo på den här med SkruMp men den krockar med bajen - AIK så det känns ju rätt otroligt att den här skulle gå före.
Sist men inte minst har jag läst en hel del recensioner om hans filmer, framförallt Pianisten, och de flesta verkar helt jävla störda.
6342 inlägg
Jag tänker se den, har velat se den skitlänge. Jag tänkte också hämta ut gratisbiljetterna, men på pappret står det att man kan hämta de fr.o.m. torsdagen den 7 april, så jag trodde det var från nu på torsdag, annars skulle jag hämtat de idag, var ju fan ledig till och med. De är nog slut nu, men ska se den på bio ändå.
3462 inlägg
Ja, det stod fel veckodag nån dag innan jag rättade till det misstaget. Tråkigt att en del blev lurade av det, men trodde faktiskt att man litade mer på datumet än på veckodagen.
Saknas
för
Inga inlägg
Ok. Jag vill bara säga att detta var en stor besvikelse! Hela filmen var seg och så otroligt dåligt. De psykiskt störda killarna var ingen fröjd att se och man ville bara försvinna från biosalongen. Ett par personer gjorde faktiskt det, men jag är en sådan måste se klart en film.
Betyg: [/code]
Betyg: [/code]
Saknas
för
Inga inlägg
Får se om jag ser den... hatade originalet ärligt talat, orkade inte ens se hela utan skippade en del av filmen när det blev för segt (vilket jag nästan aldrig gör även om filmen är dålig). Ogillade den inte för att den var för grym eller för sjuk utan för att den var långsam och irriterande. När snubben går in och börjar tjata om äggen känner jag redan då att jag vill hoppa in i tvn och spöa honom ordentligt. Sen var fjärrkontroll scenen så lam med.. jag menar kom igen. Regissören måste ha några skruvar lösa alltså.
6342 inlägg
Härligt recension! Är riktigt taggad inför söndag och har ganska vanliga förväntningar. Är beredd på att bli riktigt psykad dock.
Saknas
för
Inga inlägg
Ha inga stora förväntningar som jag hade innan jag såg filmen...
Extremt seg film med fantasilösa lekar. I början blir det ju extremt spännande men sen går det bara över gränsen.
Alla dessa lekar är ju helt idiotiska och tråkiga. Det är också mer snack än själva sadistiska scener.
Scenerna där de två idioter försvinner i ett tag var ju helt värdelösa och sega.
MEN skådespelarna dominerar, Naomi Watts var ju otrolig bra.
Filmen i helhet var ändå rätt seg lågbudgetsfilm
Extremt seg film med fantasilösa lekar. I början blir det ju extremt spännande men sen går det bara över gränsen.
Alla dessa lekar är ju helt idiotiska och tråkiga. Det är också mer snack än själva sadistiska scener.
Scenerna där de två idioter försvinner i ett tag var ju helt värdelösa och sega.
MEN skådespelarna dominerar, Naomi Watts var ju otrolig bra.
Filmen i helhet var ändå rätt seg lågbudgetsfilm
6342 inlägg
Detta var en riktigt annorlunda bioupplevelse. Jag är nöjd med filmen, men den nådde inte riktigt upp till mina förväntningar. Den är snygg, stilren och mycket välspelad, men även entonig, enformig och monoton på sina håll. Att de störda killarna kollar in och pratar med publiken är underbart, slutet likaså. Vissa scener är rentav chockerande medan andra scener inte alls har den effekten som filmskaparna trott. Michael Pitt från The Village imponerade, för att inte tala om Watts och Roths prestationer. Jag hade gärna sett filmen med kortare speltid, lite mer "lekar" och lite mer händelser. Annars en bra film.
[b:3p013iaa]B-
6/10[/b:3p013iaa]
[b:3p013iaa]B-
6/10[/b:3p013iaa]
Hela filmen är ju ett sorts svar på alla nya skräckfilmer där folk plågas och dödas stup i kvarten.
Paul riktar sig till kameran och hånar oss filmtittare för att vi vill se en större upplösning med mer våld, mord och blod.
Därför är det inga fler lekar eller händelser. Visst, det blir tråkigare. Visst, jag hade gärna sett fler händelser, men när man tänker efter så blir det bättre såhär. Mer trovärdigt dessutom.
Paul riktar sig till kameran och hånar oss filmtittare för att vi vill se en större upplösning med mer våld, mord och blod.
Därför är det inga fler lekar eller händelser. Visst, det blir tråkigare. Visst, jag hade gärna sett fler händelser, men när man tänker efter så blir det bättre såhär. Mer trovärdigt dessutom.
Saknas
för
Inga inlägg
Hur kan den vara ett svar på alla nya skräckfilmer när originalet som ska vara precis likadant kom för elva år sen?
Man kan väl alltid anpassa filmer?
Men som du säger så ska den vara grymt lik orginalet, därför vill jag gärna se den också.
Filmen kunde ha varit mycket värre, med mer blod (syntes en enda bloddroppe?) och våld osv, men väljer istället att vara verklighetstrogen. Huvudrollen hånar tittaren för att vilja se mer av det hårda, något som gör den lite långtråkig.
Något som verkligen visar äckliga och overkliga saker är massproducerade skräckfilmer som Hostel, Saw osv. Därför är denna film raka motsatsen, enligt mig.
Den kanske inte är tänkt som ett "vsar på dagens skräckfilmer", utan bara en kontrast mot dom.
Men som du säger så ska den vara grymt lik orginalet, därför vill jag gärna se den också.
Filmen kunde ha varit mycket värre, med mer blod (syntes en enda bloddroppe?) och våld osv, men väljer istället att vara verklighetstrogen. Huvudrollen hånar tittaren för att vilja se mer av det hårda, något som gör den lite långtråkig.
Något som verkligen visar äckliga och overkliga saker är massproducerade skräckfilmer som Hostel, Saw osv. Därför är denna film raka motsatsen, enligt mig.
Den kanske inte är tänkt som ett "vsar på dagens skräckfilmer", utan bara en kontrast mot dom.
Originalfilmen var väl menad som ett svar eller kommentar på det stiliserade och underhållande våldet i Hollywood-filmer. Haneke ville väldigt gärna att amerikanerna skulle se filmen också (så klart), därför blev han besviken när han fick reda på att filmen bara hade visats i art house-biografer i USA. Därför gjorde han en i princip "shot-for-shot remake". Och den kom ju som sagt väldigt lägligt eftersom tortyrporren har varit på tapeten ett tag nu.
Hade tänkt att gå och se den nu i helgen.
Men icke. Inte ska den gå upp i min lilla stad inte.
Här ska det visas massa film för kidsen istället.
Men icke. Inte ska den gå upp i min lilla stad inte.
Här ska det visas massa film för kidsen istället.
6342 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Grymt bra film, gillade den skarpt verkligen. Kändes jävligt fräsch på något sätt. Trevligt när de sparar på blodet i skräcfilmer/thrillers och kör lite mer på det psykologiska istället. Härliga skådespelarinsatser och bra flyt. Inget att klaga på, plus att som nämnts tidigare, kläderna känns så otroligt "rätt", höjer filmen ett steg.
Nja, blev inget vidare det här. Karaktärerna introduceras på ett bra sätt och filmen inleder ganska starkt, men därefter går det utför. Vissa delar av dialogen är rent av geniala, men tyvärr inget som kan bära upp resten av filmen.
Har svårt för filmer som använder hela sin speltid till att försöka vara så originella som möjligt. Funny Games känns som en sådan film. Att karaktärerna talar till publiken kändes visserligen ganska fräscht och nyskapande, men ändå väldigt felplacerat och till viss del larvigt. Historien blir aldrig riktigt spännande utan går väldigt långsamt framåt tills den mot slutet istället spårar ur. Vissa scener blir bara dryga och frustrerande att se på, mest för att de är fruktansvärt långa och intetsägande.
Watts och Roth gör båda stabila prestationer, likaså resten av skådespelarna. Något utöver det vanliga blir det dock aldrig.
Har svårt att tyda vad det egentligen är för budskap som ska framgå, men även om jag visste så tvivlar jag på att det skulle förändrat min syn på filmen.
Blir nästan ett godkänt betyg till Funny Games, mest p.g.a. bra skådespelare och fint skrivna dialoger, men nackdelarna är så många fler och filmen får nöja sig med en stark etta.
Har svårt för filmer som använder hela sin speltid till att försöka vara så originella som möjligt. Funny Games känns som en sådan film. Att karaktärerna talar till publiken kändes visserligen ganska fräscht och nyskapande, men ändå väldigt felplacerat och till viss del larvigt. Historien blir aldrig riktigt spännande utan går väldigt långsamt framåt tills den mot slutet istället spårar ur. Vissa scener blir bara dryga och frustrerande att se på, mest för att de är fruktansvärt långa och intetsägande.
Watts och Roth gör båda stabila prestationer, likaså resten av skådespelarna. Något utöver det vanliga blir det dock aldrig.
Har svårt att tyda vad det egentligen är för budskap som ska framgå, men även om jag visste så tvivlar jag på att det skulle förändrat min syn på filmen.
Blir nästan ett godkänt betyg till Funny Games, mest p.g.a. bra skådespelare och fint skrivna dialoger, men nackdelarna är så många fler och filmen får nöja sig med en stark etta.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror jag skulle vilja se originalet först. Men blir lite sugen på att se denna redan nu efter allt bra man läst om den.
Jag tycker filmen verkar vara riktigt bra och vill se den så fort som möjligt.
Allt bra man har läst om dem gör mig bara mer sugen på att se den.
Jag vet ej varför men jag sugs lätt till våldfilmer och brukar gilla dom.
Verkar ha valt rätt skådespelare också, det blir mer intressant med tonåringar och dom två tycker jag passar rätt till den här filmen.
Det enda dåliga är att filmidén kan värka lite dyster med"en familj på semeser får besök av tonåringar":
Men jag vill värkligen se den
Hoppas den lever upp till förväntnigar.
Allt bra man har läst om dem gör mig bara mer sugen på att se den.
Jag vet ej varför men jag sugs lätt till våldfilmer och brukar gilla dom.
Verkar ha valt rätt skådespelare också, det blir mer intressant med tonåringar och dom två tycker jag passar rätt till den här filmen.
Det enda dåliga är att filmidén kan värka lite dyster med"en familj på semeser får besök av tonåringar":
Men jag vill värkligen se den
Hoppas den lever upp till förväntnigar.
Saknas
för
Inga inlägg
Det var ett tag sen jag såg den, men jag tycker den är grym!
Har inte sett orginalet än men det lär jag nog göra. Den finns i en grymt snygg edition såg den på rocks
Men Funny Games US är grym! älskar psycho filmer
Det fanns en del sega scener men det gör inget
Har inte sett orginalet än men det lär jag nog göra. Den finns i en grymt snygg edition såg den på rocks
Men Funny Games US är grym! älskar psycho filmer
Det fanns en del sega scener men det gör inget