Trailern kan ses på [url:2xg7s6ns]http://video.aol.co.uk/[/url:2xg7s6ns].
Hittills har det bara kommit en teaser och den kan ses [url=http://www.apple.com/trailers/wb/harrypotterandtheorderofthephoenix/hd/:2xg7s6ns]här[/url:2xg7s6ns].
Så folks, hur blir det med kommande filmer i genren har de delat upp böckerna i två filmer eller???
6342 inlägg
Hursomhelst kom den 2004. Men man försöker se till att storfilmer inte får premiär i samma månad. Se bara hur det går för King Kong.
[quote="FiLmGaLeN":3pcjyn7l]Men man försöker se till att storfilmer inte får premiär i samma månad. Se bara hur det går för King Kong.[/quote:3pcjyn7l]
Men det är ju inte heller så konstigt att det går och kommer gå bättre för filmer som Harry Potter och Narnia. De har ju en mycket bredare bas av fans, de filmerna kanske lockar fler yngre besökare och dessutom tror jag att folk som inte är så insatta i film, om ni förstår vad jag menar, kanske avfärdar en film som King Kong, eftersom att själva handling kan låta lite mystisk!
Men det är ju inte heller så konstigt att det går och kommer gå bättre för filmer som Harry Potter och Narnia. De har ju en mycket bredare bas av fans, de filmerna kanske lockar fler yngre besökare och dessutom tror jag att folk som inte är så insatta i film, om ni förstår vad jag menar, kanske avfärdar en film som King Kong, eftersom att själva handling kan låta lite mystisk!
6342 inlägg
Okej, om sånna som oss kan komma på det att King Kong inte har så bred publik, borde väl Jackson oxå fatta det. Och då borde han inte ha lagt ner så mycket pengar på en film som inte har en så stor publik. Så det är hans fel om filmen inte tjänar in budgeten.
[quote="FiLmGaLeN":3mk9cyuo]Okej, om sånna som oss kan komma på det att King Kong inte har så bred publik, borde väl Jackson oxå fatta det. Och då borde han inte ha lagt ner så mycket pengar på en film som inte har en så stor publik.[/quote:3mk9cyuo]
Att göra King Kong var ju Jacksons dröm, och han kände väl helt enkelt att han behövde lägga ner så mycket pengar för att få filmen så som han ville. Om den den sen inte tjänade in så mycket pengar skulle ju det vara trist, men det är folkets förlust så att säga! Men nu är det lite off-topic känner jag, disskussionen kan fortsätta i King Kong-tråden kanske!
Att göra King Kong var ju Jacksons dröm, och han kände väl helt enkelt att han behövde lägga ner så mycket pengar för att få filmen så som han ville. Om den den sen inte tjänade in så mycket pengar skulle ju det vara trist, men det är folkets förlust så att säga! Men nu är det lite off-topic känner jag, disskussionen kan fortsätta i King Kong-tråden kanske!
6342 inlägg
Hmm...tycker budgeten på 150 miljoner inte känns bra...vet inte varför, men om man kollar så har varje films budget blivit mer o mer, (utom tvåan) och så är femmans lika mycket som fyrans. Konstigt...
6342 inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Officiellt bekräftade skådisar till filmen:
Dan Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
Ralph Finnies
Julie Walters
Kul att Mrs Weasley kommer tillbaka.. Restan var ju ganska väntade
Dan Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
Ralph Finnies
Julie Walters
Kul att Mrs Weasley kommer tillbaka.. Restan var ju ganska väntade
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Madson":1z0lyz8b]Officiellt bekräftade skådisar till filmen:
Dan Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
Ralph Finnies
Julie Walters
Kul att Mrs Weasley kommer tillbaka.. Restan var ju ganska väntade[/quote:1z0lyz8b]
och Jason Isaacs kommer tillbaks... ja de är kul att vi kommer se mer av mrs Weasley!
Dan Radcliffe
Rupert Grint
Emma Watson
Ralph Finnies
Julie Walters
Kul att Mrs Weasley kommer tillbaka.. Restan var ju ganska väntade[/quote:1z0lyz8b]
och Jason Isaacs kommer tillbaks... ja de är kul att vi kommer se mer av mrs Weasley!
mrs weasley is back! där satt den!
6342 inlägg
Härligt o höra...
Dursleys e nog med, eftersom det är då
Dursleys e nog med, eftersom det är då
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":2fhcyemr]Härligt o höra...
Dursleys e nog med, eftersom det är då [/quote:2fhcyemr]
jo nog måste väll Dursleys vara med! annars skulle det bli konstigt ( med tanke på boken)
Dursleys e nog med, eftersom det är då [/quote:2fhcyemr]
jo nog måste väll Dursleys vara med! annars skulle det bli konstigt ( med tanke på boken)
Saknas
för
Inga inlägg
håller me, de e en ganska viktig del i boken,
6342 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
hmmm... Fenixorden är ju faktiskt en väldigt stor bok så vi får nog räkna med många saker som försvinner och lite ändringar.
Ser fram emot resultatet!
Ser fram emot resultatet!
6342 inlägg
Ja, d e sant...men inte för mycke ändringar heller...
det är ju ny manusförfattare den här gången, Michael Goldenberg. Mannen som skrev manuset till den senaste Peter Pan (Allas vår Lucious Malfoy är Kapten Krok). Och han följde boken mycket väl, även om det var en hel del ändringar där med för att liksom passa vår "tidsålder". Och en del var borta, en del nytt, men det är den bästa Peter Pan-filmen som finns, (enligt mig) för att jag kände igen mig trots att det var så längesen jag läste boken. Så även om Goldenberg inte har gjort så mycket så tycker jag att det bådar gott om man ser till hur han skriver manus baserat på böcker.
Men ett manus blir ingen bra film utan en bra regissör. David Yates, precis som Newell en engelsman. Yates har inte gjort så många spelfilmer,
han är så gott som okänd, men har gjort massor av teveserien. Mest drama och "crime". Typ thrillers. men han har alltid haft humor med verkar det som. Mycket blandade genrer, precis som i Potter-filmerna.
Alla hans serier har fått bra betyg och min kusin om bodde i london lite mer än två år, har sett två av hans serier: "The Way We Live Now" & "The Sins". Som är bland de bästa engelskproducerade teveserierna nånsin. Dessa har fått jättefina betyg även på IMDB.
Så jag har mycket höga förhoppningar på femte filmen. Synd att man måste vänta 1 1/5 år bara. Men det kommer nog definitivt bli något bra av det här.
Men ett manus blir ingen bra film utan en bra regissör. David Yates, precis som Newell en engelsman. Yates har inte gjort så många spelfilmer,
han är så gott som okänd, men har gjort massor av teveserien. Mest drama och "crime". Typ thrillers. men han har alltid haft humor med verkar det som. Mycket blandade genrer, precis som i Potter-filmerna.
Alla hans serier har fått bra betyg och min kusin om bodde i london lite mer än två år, har sett två av hans serier: "The Way We Live Now" & "The Sins". Som är bland de bästa engelskproducerade teveserierna nånsin. Dessa har fått jättefina betyg även på IMDB.
Så jag har mycket höga förhoppningar på femte filmen. Synd att man måste vänta 1 1/5 år bara. Men det kommer nog definitivt bli något bra av det här.
6342 inlägg
U make me happy!
Hoppas det blir som du skrev, Hempo!
Hoppas det blir som du skrev, Hempo!
Saknas
för
Inga inlägg
bra att höra!
jag anntar att proffessor Trelawney oxå kommer tillbaka till filmen
jag anntar att proffessor Trelawney oxå kommer tillbaka till filmen
6342 inlägg
Ja, får verkligen hoppas det..annars kommer det bli konstigt...
Saknas
för
Inga inlägg
Förresten, ja nämnde ju tidigare om att dom ska söka nya skådisar till de yngre Marodörerna, plus Snape och Lily. Men jag har ju alltid trott att Radcliffe skulle spela sin karaktärs yngre farsa (för i böckerna så ska dom ju vara toklik varandra) Det hade ju jag sett framemot! Eller vet nån om Radcliffe ska spela den yngre James?