Visa första inlägg
870 inlägg
för
870 inlägg
Rykten säger att David Yates ska regisera filmen. Hoppas verkligen att han som regisera fyran (Kommer inte i håg vad han heter) ska regisera femman också. Fåningt om dom ska byta regisör i nästan varenda film.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
enligt moviezine komme den ut sommaren 2007 o dom ska börja spela in februari elle nått det här året
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Japp, och angående det där med att dom byter regissör för varenda film...Det är SÅ dåligt! Alla filmerna bli då inte i samma klass!

Skulle vara jättekul om man gjorde remakes av alla HP filmer om typ 10 år eller nåt, och då får regissören som gjorde den bästa HP filmen NU regissera dom då.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
låter som en super bra idè!
870 inlägg
för
870 inlägg
Ja, det skulle vara bra.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="reed":3c1b8idg]Rykten säger att David Yates ska regisera filmen. Hoppas verkligen att han som regisera fyran (Kommer inte i håg vad han heter) ska regisera femman också. Fåningt om dom ska byta regisör i nästan varenda film.[/quote:3c1b8idg]

inget rykte. han är klar som regissör sedan typ ett år tillbaka. och steve kloves har inte skrivit manuset till femman. utan michael goldenberg.

[quote:3c1b8idg]Skulle vara jättekul om man gjorde remakes av alla HP filmer om typ 10 år eller nåt[/quote:3c1b8idg]

tycker inte jag. inte inom en så snar framtid iallafall. men jag håller med om att dessa regissörsbyten inte borde få hålla på som de gör. jag vill också ha en fast reggisör.
(Peter Jackson, som inte kan göra en enda film under 3h. Det hade varit något för HP de två sista filmerna )
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="movie_lisa":2oatp8w9]Fast i fyran och tvåan var det Geraldine Somerville som spela Lily Potter.[/quote:2oatp8w9]
Och i ettan och trean dessutom.

[quote="FiLmGaLeN":2oatp8w9]Skulle vara jättekul om man gjorde remakes av alla HP filmer om typ 10 år eller nåt, och då får regissören som gjorde den bästa HP filmen NU regissera dom då.[/quote:2oatp8w9]
Det tycker jag inte låter särskilt lockande, i alla fall inte om 10 år, det känns alltför nära inpå. Ska det vara remakes så ska de göras långt efter, det skulle kännas konstigt annars, tycker jag. Vet inte heller om Harry Potter är de sorts filmer som lämpar sig för en remake.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
okej, om 25-30 år då. Bara vi lever.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
harry potter filmerna och böckerna är helt underbara.
det finns inget i hela universum som kan slå dem. för som jag sa är dom helt underbara
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hahaha, okey... Håller med dig!

Vad är det som gör ''Harry Potter'' så bra då?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jag tycker halvblodsprinsen är bäst. ja tycker att böckerna blir bara bättre och bättre. länktar SÅ till den sista!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Turakire":2rqxcflp]jag tycker halvblodsprinsen är bäst. ja tycker att böckerna blir bara bättre och bättre. länktar SÅ till den sista![/quote:2rqxcflp]

Håller med dig! Den senaste är lätt BÄST! Längtar till den sista samtidigt som jag inte gör det, för vad händer när allt är slut?

Och förresten, betyget på HP3 har ändrats IGEN på MZ.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Damnit! Sexan är inte alls bäst. Fyran är bättre för att hon inte blandar in alltför mycket kärlek, den har spänning och en del avslöjanden och överraskningar på slutet. Sexan har sina bra saker, som tillbakablickarna i Lord Voldemort's liv, och den onda plot-twisten. Men den boken skulle kunnat bli dryga 450 sidor, men istället slänger hon in 300 extrasidor med riktigt jävla dåliga konversationer och dåliga kärleks-"draman". Fan vad förbannad jag blir varje gång jag tänker på det. Jävla skit.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Nja, kärlekshistorien är ju rätt bra, men toppenbra är det ju inte. Tycker det var bra med lite kärleksproblem än den vanliga "mysteri-grejen" som finns i alla böcker.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
filmerna blir bättre å bättre och böckerna blir bättre å bättre.fjärde filmen blir svår å toppa men jag hoppas att dom klarar det. jag hoppas inte att dom delar upp den i två delar för det kommer bara att förstöra stämningen. personligen hoppas jag att dom kommer att ha kvar samma skådespelare genom alla sju filmerna men man vet ju aldrig vad dom tänker..
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jag tror inte dom kommer dela upp filmen i två delar eftersom det inte är speciellt mycket som ska visas. Den femte boken handlar mest om Harrys känslor och det blir ganska svårt om dom ska visa det. Däremot tror jag att det lilla som kommer hända kommer vara riktigt bra gjord. Och angående skådespelarna måste dom stanna kvar, annars blir det riktigt dåligt. Och jag fattar inte varför nån av trion skulle tacka nej till rollerna, det är ju inte så att andra regissörer direkt köar för att få arbeta med dom så dom kommer inte ha roller att spela efter hela HP serien. Kanske Emma Watson, men definitivt inte Rupert Grint. Vi får se hur Daniel Radcliffe gör ifrån sig i December Boys...

Alla som vill ha en autograf från Dan eller Emma, skicka ett brev till:

ARG Talent
4 Great Portland Street
London W1W 8PA

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ja nog skulle de vara en katastrof om man bytte skådisar. de skulle vara pinsamt dåligt.
och om femte filmen har ja lite tvivel om den kommer bli lika bra som fyran. de e ju inte samma spänning och de blir inte massa utmaningar för harry. de e ju typ bara umbridge och att alla tror att harry e en knasboll som vill spela hjälte fast de ska nog bli spännande och se slutet
Visa spoiler
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Däremot tror jag att varje film kommer bli bättre än sin föregångare, precis som böckerna. Nu har man ju lika stor budget för den femte filmen som man hade för den fjärde, (om det nu inte ändras), och det mesta av pengarna gick till effekterna för den fjärde filmen. Och nu när man ska göra femte med lika stor budget och mycket mindre effekter, så kommer det bli perfekt, oslagbart.

Visa spoiler

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":16t16376]Däremot tror jag att varje film kommer bli bättre än sin föregångare, precis som böckerna. Nu har man ju lika stor budget för den femte filmen som man hade för den fjärde, (om det nu inte ändras), och det mesta av pengarna gick till effekterna för den fjärde filmen. Och nu när man ska göra femte med lika stor budget och mycket mindre effekter, så kommer det bli perfekt, oslagbart.

Visa spoiler

[/quote:16t16376]

ok, du har en poäng!
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Japp!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden