Visa första inlägg
6342 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
6342 inlägg
Hehe ja.

Men hur mycket än nu jag tänker kommer jag inte ihåg vart nattbussen var med. Är den ens med i den femte boken?
3198 inlägg
för
3198 inlägg
I femman eller tredje?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="FiLmGaLeN":1sa1nxnh]Och nattbussen, den är visst helt olik den som var med i trean. Hur har dom gjort då?[/quote:1sa1nxnh]
Nja. Det stod väl att den var [i:1sa1nxnh]"slightly different from the one in Prisoner of Azkaban"[/i:1sa1nxnh], dvs. endast lite annorlunda jämfört med den i PoA

Grymt kul att Thompson kanske ska tillbaka. Detta kommer bli den bästa filmen hittills
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Hoppas det. men jag litar fullt på manusförfattaren och regissören. De är båda mycket skickliga. Mycket kommer att saknas. Det är bara frågan om hur bra de väver samman det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Egentligen så är det väl inte så mycket dom behöver ta bort. Det är ju en ganska rak story rakt igenom, så förhoppningsvis så kan dom få det mesta inom ramarna.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="hempo22":2pp3348o]I femman eller tredje?[/quote:2pp3348o]

I femman.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Om inte jag minns fel är det när Harry och de andra ska åka ifrån Sirius hus.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Aha... Och sen så stannar bussen utanför skolan eller nåt. Nu börjar det komma tillbaka. Hmm... Skummt att dom just ska ha med den delen.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Tycker inte jag. I varje film så har det funnits ngn form av transportsträcka och bussen var ju något som många gillade.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
YES! Emma Thompson KOMMER tillbaka!
[url:c2slxwn0]http://www.the-leaky-cauldron.org/#article:8650[/url:c2slxwn0]
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Yes! Nattbussen är inte med. Den såg jag INTE fram emot.

http://www.pottersajten.com/index.php?s ... om=&ucat=&
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="Turakire":357vicnp]YES! Emma Thompson KOMMER tillbaka!
[url:357vicnp]http://www.the-leaky-cauldron.org/#article:8650[/url:357vicnp][/quote:357vicnp]

som jag länkade till på förra sidan.

synd däremot att nattbussen inte ska vara med. jag gillade den
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tråkigt. Hade sett fram emot bussfärden. Men ju längre det går så känns det som om jag får mer och mer förtroende för HP-skaparna. Är helt övertygad om att detta kommer gå bra oavsett hur dom gör
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Då har WB bekräftat att [url=http://pottersajten.com/index.php?subaction=showfull&id=1147503995&archive=&start_from=&ucat=&:nd0a6ng2]Nicholas Hooper ska komponera OotP[/url:nd0a6ng2]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Var ganska väntat att det skulle bli han. Blir spännande och se vad han kan åstakomma. Jag blev väldigt positivt överraskad av Patrick Doyle, så jag tror att kan komma att bli grymt bra också
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="bursmaklarn":3vfzjo21]Var ganska väntat att det skulle bli han. Blir spännande och se vad han kan åstakomma. Jag blev väldigt positivt överraskad av Patrick Doyle, så jag tror att kan komma att bli grymt bra också [/quote:3vfzjo21]

jag blev också impad av Doyle. Han lade till en sådan härlig skottsk touch till musiken och keltiskt musik är något magiskt så det passar ju till Harry Potters värld. vill se honom göra mer musik till HP.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Hm... Tycker John Williams musik för de tre första filmerna var fantastiskt bra, sen kom Dyle och hm... ändrade stilen på nåt sätt. Teman hörs inte så mycket, och musiken är ojämn, på vissa ställen låter det bara som blubb blubb blubb bara för att driva ut på tiden och komma till scenen där det händer nåt och då sätta in de riktiga tonerna. Men så var det inte John Williams, allt han gjorde var lysande rakt igenom. Men Doyle fick till det på vissa ställen, riktigt bra, och exempel på det är i slutet av Golde Egg med den mäktiga trumpeten. Väldigt snyggt. Men jag hoppas att Hooper sätter in lite mer "riktig" HP tema.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":16fsh20d]Men jag hoppas att Hooper sätter in lite mer "riktig" HP tema.[/quote:16fsh20d]

Menar du använda fler av Williams teman? och inte anpassa dem som doyle gjorde?
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Precis. Williams anpassade inte sina, det smälte ihop som det var, och då blir det riktigt bra.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
Tja, williams behövde ju inte anpassa direkt. Han skrev ju sina teman direkt till bilderna så "anpassningen" kom ju redan när han skrev dem.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden