Vilket Djungelbok-projekt verkar mest intressant?

12 Röster
29 Röster
Rösta
(29%)
Walt Disney Pictures. The Jungle Book (2015), regi Jon Favreau
Rösta
(71%)
Warner Bros. The Jungle Book: Origins (2016) , regi Andy Serkis
Visa första inlägg
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ja, det var verkligen ett bra beslut att flytta fram datumet. 
2549 inlägg
för
2549 inlägg
Hur kommer det sig att Kaa röstskådespelas av en kvinna i båda versionerna? I boken och Disneyfilmen är väl Kaa en manlig orm? Inte för jag har någonting emot det. Intressant om båda filmerna valt att casta om den karaktären till en kvinna.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag tror helt enkelt det är för att testa något nytt.
2549 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2549 inlägg
Men intressant att båda filmerna castade om samma karaktär. Antar att det var för att få in lite kvinnliga karaktärer och Kaa är väl mest passande då. Folk hade väl blivit förbannade om någon av de allra viktigaste karaktärerna fick byta kön.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ja, det hade ju varit konstigt om tillexempel Baloo skulle bytas ut till kvinna.
870 inlägg
för
870 inlägg
Den har 95 % på Rotten tomatoes för tillfället, så det bådar ju gott. Peppen är fortsatt stor från min sida i alla fall :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag måste bara se den på bio!
406 inlägg
för
406 inlägg
Såg den igår på bio, blev inte alls så imponerad som jag trott men den har sin lilla charm och humor. Den är godkänd i mitt tycke men ingen höjdare. Tycker dock att barnskådisen var rätt så hyfsad. Idris Elba's röst var dock lysande till Shere Kahn. 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Synd att inte du gillade den så värst mycket.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden