8 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
8 inlägg

Nu (eller 11-03-02) har Edgar Wrights senaste film kommit ut på Blu-ray och DVD. Hyrde den så snabbt som möjligt och har snöat in i Scott Pilgrims värld de senaste veckorna. Det blev en djupdykning i serierna direkt efter filmen och jag måste säga att de kompletterar varandra rätt bra.
Filmen målar upp en lite 2-dimensionell bild av karaktärerna, i jämförelse med böckerna, men är otroooligt rapp och underhållande. Kände även en gnutta sorg över att min lokala SF inte visade den på bio. Från första gången Scott härjar loss på guran så är jag fast, men tyvärr sackar den ner lite i det röriga slutet, som jag tycker borde ha haft med Invaders Must Die i den sista fajten (låt från trailern nedan).
http://www.youtube.com/watch?v=8NUBVcit5VM
Tyvärr verkar den ha floppat ganska stort i biograferna, vilket känns lite tråkigt när det gäller en såhär annorlunda, underhållande och kreativ film.
(Ber om ursäkt ifall  det redan fanns en tråd i denna forumkategori, hittade ingen sökfunktion) 
106 inlägg
för
106 inlägg
Fullkomligt älskar den här filmen. Den är inte bara den bästa filmen från 2010, utan också en av mina absoluta favoritfilmer. Perfekt filmad och klippt. Alla i rollistan är perfekt castade, speciellt om man har läst serierna. Edgar Wright är den bästa regissören som kommit ut på 2000-talet, hans stil är alltid snyggt och väldigt roligt att titta på.
Som jag har sagt förut, är det en skam att den här filmen inte blev oscarnominerad, fast det blev ju inte The Big Lebowski heller, så det är väl ok.
Även om filmen bygger ganska mycket på referenser till 80-tals spel, så tycker jag att den här filmen(och serierna förstås), visar vår tids kultur på ett utmärkt sätt, som man kommer kunna titta tillbaks på om 30 år och minnas hur det var, kanske till och med mer än vad The Social Network gör.
142 inlägg
för
142 inlägg
Älskar också filmen. Speciellt karaktärerna Young Niel och Wallece tycker jag gör filmen
5248 inlägg
för
5248 inlägg
och jag avskyr den av hela mitt hjärta :)
138 inlägg
för
138 inlägg
Härlig film!
106 inlägg
för
106 inlägg
Det är ok patrik, du behöver inte skämmas, I still like you :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hehe det var väl bra det då, I feel the same towards you :)
871 inlägg
för
871 inlägg
Hehe, jag ser inte heller det stora med "filmen". Var bara ett enda stort slöseri med tid ;)
403 inlägg
för
403 inlägg
Är på Patriks sida, nog bland det värsta jag har sett det här. Men kul att några kan uppskatta det i alla fall. :)
229 inlägg
för
229 inlägg
Såg halva filmen, hatade den så mkt att jag stängde av. Har inte satt något betyg men gillade inte en enda sak med filmen, inte min grej alls tyvärr...
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Är inte heller det minsta imponerad av filmen tyvärr, men smaken är ju olika.
8 inlägg
för
8 inlägg

Fullkomligt älskar den här filmen. Den är inte bara den bästa filmen från 2010, utan också en av mina absoluta favoritfilmer. Perfekt filmad och klippt. Alla i rollistan är perfekt castade, speciellt om man har läst serierna. Edgar Wright är den bästa regissören som kommit ut på 2000-talet, hans stil är alltid snyggt och väldigt roligt att titta på. - Jonatan Elfving

Jag måste ta och se om filmen snart för att bestämma mig om hur mycket den egentligen knäcker. Men just nu så hör den även till min privata topplista, mer specifikt till den lista av filmupplevelser som jag mest njutit av (med bla. Garden State, Science of Sleep, Life Aquatic).
Och jag diggar också castingen ruggigt mycket, alla var klockrena i sina specifika roller. Var tvungen att spola tillbaka scenerna när Scott förföljer Ramona på festen, då Ceras stirrande blickar slog knockout på min skrattnerv. Väldigt säker klippning från Wright!
Jo, kommentarerna i denna tråd visar vilken vattendelare Scott pilgrim vs. the World verkar vara. Upplevt samma gej på olika forum. Antingen så gillar man den skarpt, eller så är den lika lockande som ett glas ljummet vatten med en bananfluga i.
871 inlägg
för
871 inlägg

[color=#333333=#333333]Antingen så gillar man den skarpt, eller så är den lika lockande som ett glas ljummet vatten med en bananfluga i.[/color]

Nu har du kommit med fel jämförelse här. Ett glas ljummet vatten med en dränkt bananfluga i är faktiskt riktigt lockande ;)
133 inlägg
för
133 inlägg
Jag är nörd = Älskar filmen!
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Jag är totalnörd, men tyckte bara den var helt ok, en stabil trea. 
133 inlägg
för
133 inlägg
Viktor: Det är klart att man inte måste älska filmen för att man är nörd. Dock tror jag det krävs att man är nörd för att älska filmen!
8 inlägg
för
8 inlägg

Nu har du kommit med fel jämförelse här. Ett glas ljummet vatten med en dränkt bananfluga i är faktiskt riktigt lockande ;)

*Zissou raderade sitt konto, och höll sig borta från moviezone resten av livet.*
:O
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden