Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Hade faktiskt inte förväntat mig att man skulle få se Venom i den här trailern heller. Efter allt hemlighetsmakeri som det har varit kring Venom så kändes det som att det var lite för tidigt för Sony att släppa material med Venom i det. det lär väll komma en tredje trailer någon månad före filmens premiär skulle jag gissa, då lär vi nog få se Venom, hoppas jag...

Tror också faktiskt att Sandman inte är uncle Bens mördare, jag hoppas iallafall verkligen inte det. Sam Raimi är ju ett gammalt Spider-Man fan och Sandman är ju en av hans favorit karaktärer så jag hoppas att han förstår att man inte ska hålla på och ändra med seriehjältars förflutna, då förstör man ju grunden för serierna enligt mig och man gör också hängivna fans som mig besvikna. Men det verkar än så länge som att man har lyckats med Sandman, Church verkar ha gjort och ett bra jobb och CGI:n såg grymt bra ut.

Jag tror på den här filmen, trailern var extremt bra och bådade gott. Jag litar på Raimi och hoppas att han har lyckats med att knyta ihop alla dom historier som finns att berätta i Spider-Man 3. Det här kan utan tvekan bli den bästa Spider-man filmen hittils.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Mr V":1ugl0oo9]Ja Venom... återigen blir vi blåsta på Venom...

Men som jag ser det eller som det känns efter att ha kollat på trailern är som jag just sa innan, att Sandman inte är Uncle Bens mördare.
Hade han varit det så hade det varit ett smart drag att inte avslöja det så fort o klumpigt i en trailer (fast det har gått rykten om det sedan länge tillbaks), så jag tror blint på att han inte är det. Dessutom om ni kollar på Sandman i trailern så får man en känsla av att killen är en förföljd och missförstådd stackare. (Deta pekas extremt mycket i den tidigare bilden vi sett, där han står o skyddar en liten unge). Varför måla upp Sandman som värsta svinet som dödar Uncle Ben när han i en annan bild målas upp som värsta beskyddaren av en liten unge?
[/quote:1ugl0oo9]

Håller helt med. För i serien så är han också väldigt missförstådd och han får till och med en omvändning och blir god. Vilket leder mig till att tro att inte alls har något med Bens död att göra.

[quote="Mr V":1ugl0oo9]För det andra är det Venom, andra trailern och dom visar inte honom. Spänningen byggs upp med mening, att inte visa Venom är ett smart drag och, för mig, ett bevis på att han kommer att vara en STOR karaktär i filmen som inte kommer att försvinna i första taget. Venom/symbioten kommer att vara den som håller ihop hela filmen och han kommer ganska garanterat inte att vara en bifigur eller sidekick som många har påstått. Jag skulle nästan vilja påstå att Venom kommer, som det ser ut nu, att vara huvud fiende rent psykiskt medans Sandman kommer att vara den fysiska fienden. (till slutet där man får se Venom i sin fulla glans). Smile[/quote:1ugl0oo9]

Sedan Venom.. som nisäger var det nog smart att inte visa honom för att bygga upp stämningen.. och sedan tror jag nu också fullt ut på att Venom komemr att vara en huvudfiende.. för trots att Spindeln komemr slåss med Sandman tror jag att Sandman till sist kommer bli omvänd precis som i serien och bli god, då kommer Venom trädas in i bilden.. eller något sådant iaf..
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="waterboij":33qmedz9]
Sedan Venom.. som nisäger var det nog smart att inte visa honom för att bygga upp stämningen.. och sedan tror jag nu också fullt ut på att Venom komemr att vara en huvudfiende.. för trots att Spindeln komemr slåss med Sandman tror jag att Sandman till sist kommer bli omvänd precis som i serien och bli god, då kommer Venom trädas in i bilden.. eller något sådant iaf..[/quote:33qmedz9]

Japp, det är min tro också, som sagt. I serien så blir Sandman god (eller han är ganska god hela tiden, elak mot sin vilja oftast) men sen blir han helgod och vid nåt tillfälle så slåss Spider-Man och Sandman tillsammans.
När det gäller Venom så "dödade" han faktiskt Sandman i serien (Sandman kom självklart tillbaks efter många om o men, som typ ALLA karaktärerna i Marvels Universe som dör) Venom bet av en stor bit av Sandmans kropp som gjorde att Sandman sakta men säkert dog.
Så där har vi nog lite bevis på hur denna film kommer att arta sig.

Jag tycker mig se hela filmen framför mig redan, hehe.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det som jag kände under hela trailern var att någonting saknades, jag kan inte komma på något som var direkt dåligt utan det är bara en stark känsla jag hade hela tiden. Men filmen ser ändå lovande ut, Spider-Man känns inte heller lika inklippt i rutan som tidigare och det är väldigt positivt. Jag ser ändå fram emot filmen och kommer antagligen att se den på bio.
470 inlägg
för
470 inlägg
Ja, vad kul att fler har sett trailern! Det här ville jag när jag satt i natt och såg den, kunna diskutera den med fler.

Jag kom också att tänka på det [b:30txpll8]Mr. V[/b:30txpll8] skrev innan. Att Sandman kanske trots allt inte är Bens mördare. Det kändes liksom för uppenbart med tanke på hur det lades fram i trailern. Om det är han som begått mordet, så är det ett bra sätt att knyta ihop trilogin och så kan man förstå varför Peter verkligen låter sig tas över av symbioten.

Men även om det inte är han, så uppnår man exakt samma resultat. Jag började fundera över om det kan vara så att Harry vill sätta dit Sandman av nån anledning, och ser till att Peter får en anledning att jaga honom. Men det är kanske lite väl konspiratoriskt... Men att det finns nån annan anledning till varför Peter skulle jaga honom, så vore det ju ganska smart faktiskt.

Bilden jag la upp på förra sidan, med en svart Spider-Man och Sandman är också ett tecken på att det kanske trots allt är så att Sandman inte är så ond. Där är det helt plötsligt vår hjälte som är bad guy, och det vore otroligt symboliskt och bra om det är så. Att alla människor är inte rakt igenom goda eller onda, utan alla har båda sidor.

Jag vill givetvis också se Venom, men är glad att de väntar. Av samma anledning som de hemlighåller Transformers, så gör de så med Venom här. De vill inte avslöja nåt så coolt än helt enkelt. Samtidigt sparar de en hel del av storyn.

Trailern är inte bara snygg och bra, den är smart också. Det känns som att de visar ganska mycket, men samtidgt sparar de nog enorma mängder också. Som jag nämnde tidigare, så visar de inget av storyn med Gwen Stacy. De sparar på Venom. Och så kommer det nog bli så att det finns en twist i storyn med Harry och även den med Sandman.

Så jag är övertygad om att det finns mycket vi inte får veta förrän vi sätter oss i biografen i maj nästa år.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Jag håller med Thomas. Det såg bra ut, men en del effekter såg dåliga ut, speciellt scener där Sandman var med. Och så saknades själva Spidey-känslan.

Det ska väl vara 4 skurkar, men man fick bara se tre, eller har jag fel?
470 inlägg
för
470 inlägg
[quote="FiLmGaLeN":mn6lcfyi]Det ska väl vara 4 skurkar, men man fick bara se tre, eller har jag fel?[/quote:mn6lcfyi]

Jag vet inte hur många gånger vi diskuterat det här i tråden, men jag kan väl upprepa det ytterligare en gång eftersom man inte kan kolla bak lite...

Det är med största säkerhet så att skurkarna är Sandman, Green Goblin 2, Venom och Symbioten. Alltså Peter själv när han är svart.

Men du har ju rätt i att man bara såg tre i trailern, eftersom man inte fick se Venom än.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Okej, tänkte på just det att antingen fick man inte se en skurk eller så hade dom ändrat det till 3 skurkar. Känns som om Parker kommer få kämpa riktigt mycket i filmen.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
På vilket sätt såg effekterna dåliga ut? Det känns som att det alltid är någon som klagar på effekter i trailers till effektfyllda filmer...en del verkar ha orealistiska krav på hur dataanimerade efter ska se ut. Sen är väl iofs inte allt finslipat på detta stadium heller...jag såg trailern i HD 720 p och hittade inte mycket att klaga på i effektväg. Det enda är när man först ser all sand cirkulera runt Sandman, det såg inte helt färdigt ut men annars...
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Precis, just de scenerna med Sandman såg inte så bra ut. Jag hade en liten baktanke om att filmen inte är helt slipad än, men var inte helt säker. Annars såg det bra ut, men jag tvivlar ändå på att denna når föregångarnas nivå då denna känns mer som en effektuppvisning (varför så många skurkar?) och bevis på hur mycket filmmakarna kan klara av. Hoppas jag har fel.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
De flesta scenerna med Sandman såg bra ut tycker jag, det var bara den första grejen när man ser sanden cirkulera runtomkring honom som inte såg helt bra ut.

Jag tror inte att du behöver oroa dig över att det bara kommer vara en effektuppvisning, det här ser ut att bli den mest dramatiska Spider-Man hitills.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
Även om det är en sådan film har jag inet så mycket emot det så länge effekterna håller. Och det bör dom göra eftersom det är en Spider-man film. Ska nog se denna på bio, har aldrig sett en Spider-man film på bio och om denna nu blir den sista vill jag uppleva den på stor duk för första gången.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Tyler Durden":ut9dzlib]
Jag vill givetvis också se Venom, men är glad att de väntar. Av samma anledning som de hemlighåller Transformers, så gör de så med Venom här. De vill inte avslöja nåt så coolt än helt enkelt. Samtidigt sparar de en hel del av storyn.[/quote:ut9dzlib]

Exakt min tanke när jag skrev tidigare, men det blev lite för långdraget när jag skulle förklara det.

[quote="Richie":ut9dzlib]På vilket sätt såg effekterna dåliga ut? Det känns som att det alltid är någon som klagar på effekter i trailers till effektfyllda filmer...en del verkar ha orealistiska krav på hur dataanimerade efter ska se ut. Sen är väl iofs inte allt finslipat på detta stadium heller...jag såg trailern i HD 720 p och hittade inte mycket att klaga på i effektväg. Det enda är när man första ser alla sand cirkulera runt Sandman, det såg inte helt färdigt ut men annars...[/quote:ut9dzlib]

Måste erkänna att jag också (och jag klagar aldrig ) tyckte något var fel i effekterna. Finns vissa bilder/scener där spindeln faktiskt ser lite animerad ut, men skitsamma, jag är nöjd ändå.

Sen tycker jag det är så jäkla coolt att se mycket av det man spekulerade om besannas i denna trailer!
4680 inlägg
för
4680 inlägg
[quote="Mr V":q8synfon]Finns vissa bilder/scener där spindeln faktiskt ser lite animerad ut[/quote:q8synfon]

Ah, men så tycker jag att det har varit i de två tidigare också. Jag kommer ihåg att jag störde mig lite på att han såg väl animerad ut ibland när jag såg den första filmen men det har jag vant mig vid. Det går väl aldrig att få det helt perfekt...men som sagt, no biggie.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":1wetx3nq][quote="Mr V":1wetx3nq]Finns vissa bilder/scener där spindeln faktiskt ser lite animerad ut[/quote:1wetx3nq]

Ah, men så tycker jag att det har varit i de två tidigare också. Jag kommer ihåg att jag störde mig lite på att han såg väl animerad ut ibland när jag såg den första filmen men det har jag vant mig vid. Det går väl aldrig att få det helt perfekt...men som sagt, no biggie.[/quote:1wetx3nq]

Ja, men vänjer sig oerhört bra!
Kollade på trailern återigen och jag har redan vant mig vid det jag störde mig på från början... sjukt.
Fan va trailern är smart ihopklippt, kollade på den i princip frame by frame o man ser så jäkla mycket mer! Orkar ni så kan ni göra det också, ni lär se en del som överraskar.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har sett trailer tre gånger idag . Kunde bara inte låta bli. Den är ju grym! Även jag saknade Venom, men förstår varför de väljer att hemlighålla honom. Vi ska slås med häpnad när vi ser honom på duken. Även smart att de hoppar över var Peter får symbioten (om det ens är det) ifrån. Man ska frågetecken kvar när man sätter sig i stolen.

Det där med Sandman som mördare till farbror Ben tror jag också inte stämmer. Om det hade varit sant hade ju det inte dykt upp trailern direkt. Om man undanhåller Venom, så undanhåller man nog en sån stor grej också. Men det ska bli intressant att veta varför polisen misstänker honom. Han var kanske bara fel kille på fel plats.

Angående effekterna så var det väl någon liten grej som inte kändes färdig, t ex Sandman i den där maskinen. Annars så såg det bra ut, men vi ska ändå komma ihåg att det här inte den slutgiltliga versionen. Effekter kan förbättras. Det är ju trots allt ca 5 månader till premiären.

Ett bio besök blir det. Var inställd på det redan efter att ha sett extramaterialet på Spider-man 2, där Sam Raimi i slutet berättar att han direkt skulle börja skriva på trean.

Jag tror Sam lyckas sätta en hat-trick. Go Raimi & co:!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Sandman låter ju som en T-Rex när han skriker!
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Jag såg trailern precis och den var grymt bra! Vilka effekter! Det här kommer att bli mycket bra och jag ser verkligen fram emot den.
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote="Hero":2l129p8z]Sandman låter ju som en T-Rex när han skriker! [/quote:2l129p8z]

Hur la du märke till det?

Nu när jag såg om den delen så har du faktiskt rätt. Inget jag lade märke till annars.
470 inlägg
för
470 inlägg
Upptäckt ett par saker i trailern som är intressanta. Vid ett tillfälle säger Peter "I need your help". Och i klippet direkt efter får man se MJ. Men man ser att det inte är från samma tillfälle. För man ser på Peters axel att han har på sig dräkten där, men hade inte det när han bad om hjälp. Alltså ska det bli intressant att se vem han ber om hjälp. Jag skulle gissa på Harry.

Mot slutet av trailern när det är en massa snabba klipp, så finns där nåt där man får se Spidey i sin vanliga dräkt omgiven av en massa svart nät. Jag kan inte tro annat än att det är från när han ska slåss med Venom.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden