Hörde ett (löst?) rykte att hela 4 Spiderman filmer till kommer att göras.
Någon som vet mer om det? Att trean kommer att börja filmas 2006 är ju ett faktum men kommer det att göras 3 till efter det? Kanske ingen som vet..
Vad har ni för förhoppningar och tankar om 3an då? Att Harry går i sin fars fotspår kan man lista ut med kaffekoppen.. Eller kan man det? Harry kanske är starkare än sin far och sluter fred med Spindelmannen.. Iaf tills vidare. Vilka skurkar tror ni på?
Scorpion skulle kunna vara en perfekt karaktär i iaf nån av de kommande filmerna. Särskilt med tanke på att han hatar Jameson och Spiderman måste komma till undsättning, vilket brukar öka Jamesons hat mot honom.
Det vore kul om det fanns fler med synpunkter på de kommande filmerna.
W
[quote="Thomas":1d3cbt24]Ni har ganska långt kvar till en del trådar i Allmänt och så ligger den om [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=571:1d3cbt24]Harry Potter och Den Flammande Bägaren[/url:1d3cbt24] före.[/quote:1d3cbt24]
Ok. Jo, saker i allmänt kan man ju förstå om det blir längre trådar av. Men att Harry Potter skulle vara ett så stort fenomen. Ja, där ser man. Antar att det beror mycket på den genomsnittliga åldern här på forumet...
Aja, vi får se hur det blir i slutändan helt enkelt.
Ok. Jo, saker i allmänt kan man ju förstå om det blir längre trådar av. Men att Harry Potter skulle vara ett så stort fenomen. Ja, där ser man. Antar att det beror mycket på den genomsnittliga åldern här på forumet...
Aja, vi får se hur det blir i slutändan helt enkelt.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Eiik":1lk5m04m][quote="Mr V":1lk5m04m]
Just det, 1988, sorry...
Sen är det just storyn med Sin Eater som retar mig mest med hela den här Eddie Brock grejen. (ta det inte personligt Eiik, jag är på många olika forums o alla snackar om Sin Eater o Eddie Brock. ) Han var aldrig med i den ursprungliga Sin Eater historien från 80-talet. Det var bara Spindeln o Daredevil som var med då. Senare har den historien blivit omformulerad av Eddie Brock själv 1988 när han dök upp som Venom i tidningen. Att Brock var med "fysiskt" i någon tidning efteråt (Sin Eater historien har ju blivit omberättad ett par gånger) är sant, men Eddie var aldrig med i den ursprungliga Sin Eater historien.[/quote:1lk5m04m]
Är inget Spider-man Fan så jag har blandat ihop tidingarna, det va jätte länge sedan jag läste dom, så jag tror du rätt.[/quote:1lk5m04m]
Nädå, tror inte du har blandat ihop dom. Eddie Brock är ju på sätt o vis med i själva storyn, o då Sin Eater historien presenterades i svensk tidning på 80-talet så tar man för givet att han är med där. Det gjorde jag också tills jag läste dom igen häromdan. Fick en smärre schock när jag inte hittade honom någonstans i dom 3 avsnitten historien håller på. Brock är med nånstans på något sätt men inte i den Sin Eater historien, förmodligen, som jag skrev tidigare, i en senare version av Sin Eater.
Fast rent faktamässigt är han med i Sin Eater historien, o det är detta som gör det hela så jäkla förvirrande.
(måste ta reda på hur detta ligger till egentligen... )
[quote="Eiik":1lk5m04m]
[quote="Mr V":1lk5m04m]
Hoppas ni tar mitt "tjafs" mer som information än som diskussion, har ju aldrig menat att vara emot någons åsikt, bara folks felaktiga fakta... [/quote:1lk5m04m]
Lite fel kan man väl ha ibland om du pratar om mig? Fast bilden finns på Eddie och jag kan inte hitta var jag fick den ifrån, som är lite synd. Hoppas att du läste vad jag menade i föra inlägget om vad jag diskuterade om: Menar inte när han först va med i tidningen utan hela hans historia.
Men vi kanske ska gå tillbaka till filmen som är den centrala delen att diskutera. Själv tror jag på att det blir en rymdfärja eller en meteor som blir bakgrund till symbioten. Sedan måste jag säga att de har fixat en perfekt Sandman.[/quote:1lk5m04m]
Klart alla kan ha fel (vet väl jag om nån... ), därav diskussioner/fakta rättelsen m.m. Det är ju det som gör det roligt med olika forums! Att bara prata halleluja om filmer o "hålla hand" tillför ju ingenting i längden.
Angående symbiotens uppkomst i filmen så är jag nästan säker (har nog läst det nånstans) på att det är en meteorit som tar "hem" den.
Just det, 1988, sorry...
Sen är det just storyn med Sin Eater som retar mig mest med hela den här Eddie Brock grejen. (ta det inte personligt Eiik, jag är på många olika forums o alla snackar om Sin Eater o Eddie Brock. ) Han var aldrig med i den ursprungliga Sin Eater historien från 80-talet. Det var bara Spindeln o Daredevil som var med då. Senare har den historien blivit omformulerad av Eddie Brock själv 1988 när han dök upp som Venom i tidningen. Att Brock var med "fysiskt" i någon tidning efteråt (Sin Eater historien har ju blivit omberättad ett par gånger) är sant, men Eddie var aldrig med i den ursprungliga Sin Eater historien.[/quote:1lk5m04m]
Är inget Spider-man Fan så jag har blandat ihop tidingarna, det va jätte länge sedan jag läste dom, så jag tror du rätt.[/quote:1lk5m04m]
Nädå, tror inte du har blandat ihop dom. Eddie Brock är ju på sätt o vis med i själva storyn, o då Sin Eater historien presenterades i svensk tidning på 80-talet så tar man för givet att han är med där. Det gjorde jag också tills jag läste dom igen häromdan. Fick en smärre schock när jag inte hittade honom någonstans i dom 3 avsnitten historien håller på. Brock är med nånstans på något sätt men inte i den Sin Eater historien, förmodligen, som jag skrev tidigare, i en senare version av Sin Eater.
Fast rent faktamässigt är han med i Sin Eater historien, o det är detta som gör det hela så jäkla förvirrande.
(måste ta reda på hur detta ligger till egentligen... )
[quote="Eiik":1lk5m04m]
[quote="Mr V":1lk5m04m]
Hoppas ni tar mitt "tjafs" mer som information än som diskussion, har ju aldrig menat att vara emot någons åsikt, bara folks felaktiga fakta... [/quote:1lk5m04m]
Lite fel kan man väl ha ibland om du pratar om mig? Fast bilden finns på Eddie och jag kan inte hitta var jag fick den ifrån, som är lite synd. Hoppas att du läste vad jag menade i föra inlägget om vad jag diskuterade om: Menar inte när han först va med i tidningen utan hela hans historia.
Men vi kanske ska gå tillbaka till filmen som är den centrala delen att diskutera. Själv tror jag på att det blir en rymdfärja eller en meteor som blir bakgrund till symbioten. Sedan måste jag säga att de har fixat en perfekt Sandman.[/quote:1lk5m04m]
Klart alla kan ha fel (vet väl jag om nån... ), därav diskussioner/fakta rättelsen m.m. Det är ju det som gör det roligt med olika forums! Att bara prata halleluja om filmer o "hålla hand" tillför ju ingenting i längden.
Angående symbiotens uppkomst i filmen så är jag nästan säker (har nog läst det nånstans) på att det är en meteorit som tar "hem" den.
Saknas
för
Inga inlägg
På Klippet som lades upp här tyckte jag Venom såg lite spinkig ut. Tycker ni också det eller är det bara jag?
Kanske var en dålig vinkel. Själv tycker jag han ska vara biffig och stor! Ondskan brukar vara grotesk och stor och äcklig! (oftast).
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="ZimtraX":2xgzhd6w]På Klippet som lades upp här tyckte jag Venom såg lite spinkig ut. Tycker ni också det eller är det bara jag?[/quote:2xgzhd6w]
Han ser lite spinkig ut ja, men det är nog meningen. Venom kommer garanterat inte att vara så stor som i serien. Detta kan faktiskt vara bra, men som alla säger hela tiden, vi får vänta o se...
Men lika liten som spindeln kommer han inte att vara i alla fall. (eller jag hoppas inte det. )
Han ser lite spinkig ut ja, men det är nog meningen. Venom kommer garanterat inte att vara så stor som i serien. Detta kan faktiskt vara bra, men som alla säger hela tiden, vi får vänta o se...
Men lika liten som spindeln kommer han inte att vara i alla fall. (eller jag hoppas inte det. )
Angående att Venom såg "spinkig" ut i trailern tror jag mest att det beror på att effekterna var lång ifrån klara. Jag menar, det där var väl Comic Con-trailern från i somras? Han kommer nog se imponerande ut i slutändan ska ni få se. Jag förväntar mig att han ska se ut som på den där bilden som har lagts upp flera gånger om. Något annat vore en liten besvikelse.
Eller vänta nu...måste han vara ungefär lika stor som Eddie Brock är i filmen? Eller kan Venom vara större ändå. Kan någon av Spider-Man-kännarna svara på det?
Eller vänta nu...måste han vara ungefär lika stor som Eddie Brock är i filmen? Eller kan Venom vara större ändå. Kan någon av Spider-Man-kännarna svara på det?
1753 inlägg
[url=http://dunerfors.blogg.se/:1toik9x4]3 nya (hoppas jag) bilder från filmen![/url:1toik9x4]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":1szext9p]Angående att Venom såg "spinkig" ut i trailern tror jag mest att det beror på att effekterna var lång ifrån klara. Jag menar, det där var väl Comic Con-trailern från i somras? Han kommer nog se imponerande ut i slutändan ska ni få se. Jag förväntar mig att han ska se ut som på den där bilden som har lagts upp flera gånger om. Något annat vore en liten besvikelse.
Eller vänta nu...måste han vara ungefär lika stor som Eddie Brock är i filmen? Eller kan Venom vara större ändå. Kan någon av Spider-Man-kännarna svara på det?[/quote:1szext9p]
Ärligt talat så tror jag inte att han kommer att vara mycket större än han är som Eddie Brock i filmen. Visst, han kommer säkert att öka lite i massa men inte så mycket som den bilden som har visats upp. Men jag tycker det är ok ändå, kan faktiskt bli lite för klumpigt om man gör honom för stor. Visst visar Comic Con klippet långt ifrån färdiga effekter, men räkna med att Venom inte kommer att skilja sig så mycket mer än vad dom visade i klippet. Återigen, jag är nöjd hittills.
[quote="Alexander":1szext9p]
3 nya (hoppas jag) bilder från filmen![/quote:1szext9p]
Den första var helt ny för mig. Ganska cool faktiskt.
Eller vänta nu...måste han vara ungefär lika stor som Eddie Brock är i filmen? Eller kan Venom vara större ändå. Kan någon av Spider-Man-kännarna svara på det?[/quote:1szext9p]
Ärligt talat så tror jag inte att han kommer att vara mycket större än han är som Eddie Brock i filmen. Visst, han kommer säkert att öka lite i massa men inte så mycket som den bilden som har visats upp. Men jag tycker det är ok ändå, kan faktiskt bli lite för klumpigt om man gör honom för stor. Visst visar Comic Con klippet långt ifrån färdiga effekter, men räkna med att Venom inte kommer att skilja sig så mycket mer än vad dom visade i klippet. Återigen, jag är nöjd hittills.
[quote="Alexander":1szext9p]
3 nya (hoppas jag) bilder från filmen![/quote:1szext9p]
Den första var helt ny för mig. Ganska cool faktiskt.
Mr V: Tack för svaret. Det är nog som du säger och ärligt talat är jag väl egentligen nöjd hur det än blir. Filmen kommer bli kick-ass hur som helst!
Tack för bilderna, Alexander. Den första var nice. Men min favoritbild är fortfarande den första som dök upp, med Spider-Man med den svarta dräkten sittandes i regnet. Snyggare än så blir det inte!
Tack för bilderna, Alexander. Den första var nice. Men min favoritbild är fortfarande den första som dök upp, med Spider-Man med den svarta dräkten sittandes i regnet. Snyggare än så blir det inte!
Spider-man är den bästa och coolaste hjälten. Superman är helt tråkig och ointressant karaktär. Varför har han kalsongerna utanför dräkten också??
Sen Batman är alldeles föööör normal. Daredevil töntig med blindheten. Nej, Spider man är den coolaste, bästa och mest intressanta!
Sen Batman är alldeles föööör normal. Daredevil töntig med blindheten. Nej, Spider man är den coolaste, bästa och mest intressanta!
[quote="Skräckälskaren":1xe7qiju][img:1xe7qiju]http://i21.photobucket.com/albums/b282/boydston_14/HolycrapitsVENOM.gif[/img:1xe7qiju] [/quote:1xe7qiju]
Ser faktiskt ut som en bra Venom, detta var väl ingen fan-made, eller?
Riktigt cool!
Riktigt cool!
Det är ju jävligt bra att dom visar slutet i filmen, iallafall dom 10 sista minuterna. För Venom skulle väl bara "titta" förbi? Jävligt smart!
Saknas
för
Inga inlägg
Äh, huvudet är ju för jävla stort till kroppen tycker jag.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="spath junior93":jmn2uz4y]
Riktigt cool![/quote:jmn2uz4y]
Nej den är inte fan-made, utan ett klipp från Comic-Con trailen som inte skulle kommit ut. Varför skulle den inte det kanske du undrar? Jo, för att CGI:en var inte klar i den och Sam bestämde bara att visa för de som var där.
[quote="Remus":jmn2uz4y]Det är ju jävligt bra att dom visar slutet i filmen, iallafall dom 10 sista minuterna. För Venom skulle väl bara "titta" förbi? Jävligt smart! [/quote:jmn2uz4y]
Att Venom bara ska titta förbi är inte sant. Sam kommer inte sluta filmen med en cliff-hanger. Och det har skrivits att Venom kommer vara med och slås, plus mer. Om ni kollar i Trailern, så ser ni de svarta spindelnäten som är ifrån Venom.
Riktigt cool![/quote:jmn2uz4y]
Nej den är inte fan-made, utan ett klipp från Comic-Con trailen som inte skulle kommit ut. Varför skulle den inte det kanske du undrar? Jo, för att CGI:en var inte klar i den och Sam bestämde bara att visa för de som var där.
[quote="Remus":jmn2uz4y]Det är ju jävligt bra att dom visar slutet i filmen, iallafall dom 10 sista minuterna. För Venom skulle väl bara "titta" förbi? Jävligt smart! [/quote:jmn2uz4y]
Att Venom bara ska titta förbi är inte sant. Sam kommer inte sluta filmen med en cliff-hanger. Och det har skrivits att Venom kommer vara med och slås, plus mer. Om ni kollar i Trailern, så ser ni de svarta spindelnäten som är ifrån Venom.
1753 inlägg
Haha... Fick plocka ner bilderna efter önskemål (läs: advokathot) av Sony... det var tydligen inte meningen de skulle publiceras... Synd att bara JoBlo hann nappa på mitt tips och sno en bild, hade hoppats på att fler sajter skulle hinna sno dom.
Uppdatering - Lol:
http://www.joblo.com/index.php?id=13614
Uppdatering - Lol:
http://www.joblo.com/index.php?id=13614
Saknas
för
Inga inlägg
Nytt från Spider-man på blogen. Det är [url=http://www.mtv.com/overdrive/?id=1544919#/overdrive/?id=1544919url:3agkhzmd]*[u:3agkhzmd]Mtv[/u:3agkhzmd]*[/url:3agkhzmd] som har mini avsnitt av bland annat: Sam's assistant, som är med i filmen. Spider-man's dräkt som inte är något nytt och så har vi Harrys mask m.m.
[b:3agkhzmd]Edit: Fixade till min länk så nu funkar den.[/b:3agkhzmd]
[b:3agkhzmd]Edit: Fixade till min länk så nu funkar den.[/b:3agkhzmd]
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Eiik":38qzpp0z]Nytt från Spider-man på [url=http://www.sonypictures.com/movies/spiderman3/blog/url:38qzpp0z]*blogen*[/url:38qzpp0z]. Det är Mtv som har mini avsnitt av bland annat: Sam's assistant, som är med i filmen. Spider-man's dräkt som inte är något nytt och så har vi Harrys mask m.m.[/quote:38qzpp0z]
Din länk fungerade inte Eiik. Lägger upp nya:
Bloggen:
[url:38qzpp0z]http://www.sonypictures.com/movies/spiderman3/blog/[/url:38qzpp0z]
Mtv klippen (kan ta en liten stund att ladda):
[url:38qzpp0z]http://www.mtv.com/overdrive/?id=1544919#/overdrive/?id=1544919[/url:38qzpp0z]
Din länk fungerade inte Eiik. Lägger upp nya:
Bloggen:
[url:38qzpp0z]http://www.sonypictures.com/movies/spiderman3/blog/[/url:38qzpp0z]
Mtv klippen (kan ta en liten stund att ladda):
[url:38qzpp0z]http://www.mtv.com/overdrive/?id=1544919#/overdrive/?id=1544919[/url:38qzpp0z]