4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Okej jag ska vara helt ärlig här... Star Trek är ett fenomen som jag aldrig förstått mig på... Dels för att dess karaktärer är smått löjliga och filmerna lite flummigt gjorda...

Visst har det mycket med och göra för att jag är ett Star Wars-fan men man kan inte låta bli att jämföra de två från tid till otid...

Men nu ska jag vara snäll eftersom jag vet att det finns "Trekkies" där ut som säkerligen kommer att se fram emot J.J Abrams version av Star Trek...

Enda anledningen jag är intresserad av denna film är just för att se hur Abrams klarar av ett ansvar som detta är...

Dessutom har Paramount redan lagt upp en miniposter för filmen som kan avnjutas här:

[img:1d527hh9]http://img479.imageshack.us/img479/3972/startrekxifo7.jpg[/img:1d527hh9]

Så vad tycker ni andra om denna filmen?
Ni som är insatta vad tror ni om J.J Abrams chanser att lyckas med filmen?
Finns det något intresse överhuvudtaget?...

Kul och veta...

2008 är det premiär

870 inlägg
för
870 inlägg
Ännu en star trek film, intressant
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Star Trek har aldrig intresserat mig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ahh, Det fanns en Star Trek XI trad.
Exsqueeze me. Hade lite problem med att soka. Sitter pa den langsamaste linan i Malaysia for tillfallet. Bara glad att jag kan se sidan.
(Alla linor ar langsamma har ifs).

Till amnet. Star Trek XI, svart att saga om den blir bra eller dalig. Kan ju inte doma ut den pga regissoren, om det inte ar Uwe Boll dvs. Vore kul att hora storyn ocksa. Laste nanstans att en mojlighet ar Kirk i sina unga dagar.
213 inlägg
för
213 inlägg
Jag är ett enormt Star Trek fan (inte besatt). Har alla alla de tio andra filmerna. Har sett alla avsnitt av TOS, TNG, DS9 och VOY + De två säsonger av ENT som SVT visade.

Blev glad när de bestämde sig för att göra en elfte film, men har svårt att tro att den kommer bli bra om alla rykten är sanna. William Shatner ÄR James T Kirk och ingen annan kan gestalta honom. Speciellt inte Matt Damon.

Kommer definitivt gå att se den.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Har knappt sett något av Star Trek, men det var för att jag inte kunde se det. Det var så himla löjligt och dåligt. Filmen kanske kan bli något. Det är trots allt Matt Damon som det spekuleras om... Han är riktigt bra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Matt Damon kan säkert göra bra ifrån sig men även ifall han är med så skulle jag aldrig kunna tänka mig att gå och se en Star Trek film på bio. Kanske att man hyr den när den kommer ut.
719 inlägg
för
719 inlägg
EDIT
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Ja jag är väll en utav dom som klankar när på filmerna eller på hela Star Trek fenomenet, främst för att dom flesta serierna och filmerna är så långtråkiga och karaktärerna hemskt ointressanta och löjliga. Nu när du säger Patrik att vi som klankar ner på filmerna inte förstår vad Star Trek egentligen handlar om så börjar jag undra vad det kan va för något så kan du berätta det?
719 inlägg
för
719 inlägg
EDIT
4488 inlägg
för
4488 inlägg
haha, sant... sant... Bara de inbitnaste fansen förstår tjusningen med Star Trek med så är det ju med allt annat fanorienterat också så det är ju inget nytt...

Jag respekterar starkt dom som verkligen gillar saker som jag själv inte gillar, det visar ju bara hur pass säker på sin sak man verkligen är... Men som ett icke Star Trek fan så ser jag ändå lite fram emot filmen... Mestadels för att se hur Abrams klarar av regijobbet och vilken cast filmen ska ha... Hoppas den får en namnkunnig sådan, så det kan hypas lite...

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Då är det väll inte så konstigt att vi som inte är treekies klankar ner på Star Trek eftersom vi då inte förstår vad den egentligen handlar om.
Men är du en äkta treekie då? Du har alla filmer men du har inte följt någon tv-serie, treekies är väll dom värsta fansen som har sett allt som har med Star Trek att göra och klär sig också ofta ut till sin favorit karaktär från Star Trek?
719 inlägg
för
719 inlägg
EDIT
213 inlägg
för
213 inlägg
Det sägs finns två former av Star Trek-fans.

Trekkie - Som nästan lever sitt liv efter Star Trek. Kan språken, kan allt technobabbel, klär ut sig osv.

Trekker - Som gillar filmerna, följer serierna, läser böckerna, men vet att det inte är äkta och har ett liv utanför Star Trek-världen. Jag själv är en Trekker.
213 inlägg
för
213 inlägg
Nu har rollistan släppts.

Zachary Quinto -Spock
Chris Pine - Kirk
Simon Pegg - Scotty
Karl Urban - Leonard 'Bones' McCoy
John Cho - Sulu
Eric Bana - Nero
Zoe Saldana - Nyota Uhura
Anton Yelchin - Pavel Chekov
Leonard Nimoy - Spock

Efter mycket tänkande har jag kommit fram till att de flesta kan funka i sina roller, men Zachary Quinto har ingenting i rollen som Spock att göra. Anser inte att han är tillräkligt bra skådespelare för att gestalta en så stor och viktig karaktär. Han är ju inte ens bra i Heroes.
737 inlägg
för
737 inlägg
Har aldrig varit ett fan av Star Trek.
Men den här filmen låter intressant, mest för att J.J Abrams är med och casten som filmen har.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den första bilden på Zachary som Spock kan hittas efter länken här:

http://www.iesb.net/index.php?option=co ... &Itemid=99
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Vi livar upp tråden med lite godis

[url=http://www.youtube.com/watch?v=OZ8AKEHTAGs:3ektme1z]Läckt teaser[/url:3ektme1z] - Passa på innan dom tar bort den! Kommer väl och ske för eller senare...

En bild på Enterprise:
[img:3ektme1z]http://img150.imageshack.us/img150/8755/enterprisenewsmallpo5.jpg[/img:3ektme1z]

En ny hemsida som innehåller nada: www.paramount.com/startrek

296 inlägg
för
296 inlägg
Ganska grymt trailer.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[url=http://www.paramount.com/startrek/hd/index.html:y5du3wm2]Now in HD[/url:y5du3wm2]
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden