Okej jag ska vara helt ärlig här... Star Trek är ett fenomen som jag aldrig förstått mig på... Dels för att dess karaktärer är smått löjliga och filmerna lite flummigt gjorda...
Visst har det mycket med och göra för att jag är ett Star Wars-fan men man kan inte låta bli att jämföra de två från tid till otid...
Men nu ska jag vara snäll eftersom jag vet att det finns "Trekkies" där ut som säkerligen kommer att se fram emot J.J Abrams version av Star Trek...
Enda anledningen jag är intresserad av denna film är just för att se hur Abrams klarar av ett ansvar som detta är...
Dessutom har Paramount redan lagt upp en miniposter för filmen som kan avnjutas här:
[img:1d527hh9]http://img479.imageshack.us/img479/3972/startrekxifo7.jpg[/img:1d527hh9]
Så vad tycker ni andra om denna filmen?
Ni som är insatta vad tror ni om J.J Abrams chanser att lyckas med filmen?
Finns det något intresse överhuvudtaget?...
Kul och veta...
2008 är det premiär
3462 inlägg
Det var en riktigt trevlig och lyckad visning. Ett grymt tryck på folk, så det blev så gott som fullsatt. Gissningsvis nånstans mellan 600-650 personer.
Och igår var det galapremiär för Star Trek, som vi också anordnade. Sci-fi-nörden Richie var faktiskt där och glassade i societeten. Jag vet dock inte om han har återhämtat sig än
Och igår var det galapremiär för Star Trek, som vi också anordnade. Sci-fi-nörden Richie var faktiskt där och glassade i societeten. Jag vet dock inte om han har återhämtat sig än
Har nu sett filmen och den är riktigt bra. Som Trekkie blev jag lite besviken på att några av karaktärerna kändes fel, men som sci-fi film var den riktigt bra. Den hade allt, humor, action, lite romantik osv.
Sen gillade jag Chekov, Scotty och Dr. McCoy bättre i den här filmen än orginalen.
Sen gillade jag Chekov, Scotty och Dr. McCoy bättre i den här filmen än orginalen.
Jag har alltid, konstig nog, varit lite anit-Star Trek, men jag tänker faktiskt ta mig en kik på filmen. Den har fått upp min ögon lite på grund av att de börjar om från början med hela historien.
Återstår att titta vidare efter.
Återstår att titta vidare efter.
[quote="Mats":32r2q6ai]Sci-fi-nörden Richie var faktiskt där och glassade i societeten.[/quote:32r2q6ai]
Hehe, jaha, så nu är man alltså sci-fi-nörd. Det var hur som helst väldigt trevligt, det var dock lite udda att stå och diskutera en Star Trek-film på Sturecompagniet med filmens soundtrack igång i bakgrunden.
Jag tyckte filmen var mycket bra. Väldigt underhållande och även rolig på sina ställen men jag tyckte balansen av filmens seriositet kändes rätt rakt igenom. Jag har aldrig varit särskilt insatt i Star Trek, så jag kan inte direkt kommentera hur pass trogen filmen är originalserien, men för en "outsider" funkade filmen förvånansvärt bra. Det här är verkligen en lyckad reboot som iaf fick mig sugen på att se fler Star Trek-filmer, så länge det är samma folk inblandade.
Filmen öppnar väldigt starkt med den explosiva och spännande inledningen, och efter det var jag nästan säker på att jag skulle få se en bra film. Man börjar ju nästan bli lite trött på hela "originstrenden" som är inne nu i Hollywood men jag kan inte säga annat än att det här var ett lyckat exempel. Det hela flyter på väldigt bra, så pass bra att filmen nästan kändes aningen för kort, speciellt det sista partiet av filmen. Men det var inget som direkt störde filmupplevelsen, utan mest en reflektion så här i efterhand.
Skådespelarna är genomgående bra, Chris Pine är härlig som Kirk, kanske att har kunde spelat ner komedin lite ibland men det är bara nitpick. Jag var på förhand lite orolig för Quinto och Cho men både sköter sig bra, Quinto som Spock var nästan lite av en positiv överraskning. Urban som Bones och och Greenwood som Pike är också värda att nämna. Bana spelar skurken på ett godkänt sätt men kändes något "off" ibland, jag hade heller egentligen ingenting emot Pegg som Scotty men karaktären kändes lite instoppad bara, han fungerade dock som comic relief (jag gillade hans lilla alien buddy).
Jag måste även nämna Michael Giacchinos score som jag tyckte var pampigt och maffigt på helt rätt sätt. Att jag för övrigt fick rysningar under det avslutande "Space: the final frontier" är väl bara det ett gott betyg.
Hehe, jaha, så nu är man alltså sci-fi-nörd. Det var hur som helst väldigt trevligt, det var dock lite udda att stå och diskutera en Star Trek-film på Sturecompagniet med filmens soundtrack igång i bakgrunden.
Jag tyckte filmen var mycket bra. Väldigt underhållande och även rolig på sina ställen men jag tyckte balansen av filmens seriositet kändes rätt rakt igenom. Jag har aldrig varit särskilt insatt i Star Trek, så jag kan inte direkt kommentera hur pass trogen filmen är originalserien, men för en "outsider" funkade filmen förvånansvärt bra. Det här är verkligen en lyckad reboot som iaf fick mig sugen på att se fler Star Trek-filmer, så länge det är samma folk inblandade.
Filmen öppnar väldigt starkt med den explosiva och spännande inledningen, och efter det var jag nästan säker på att jag skulle få se en bra film. Man börjar ju nästan bli lite trött på hela "originstrenden" som är inne nu i Hollywood men jag kan inte säga annat än att det här var ett lyckat exempel. Det hela flyter på väldigt bra, så pass bra att filmen nästan kändes aningen för kort, speciellt det sista partiet av filmen. Men det var inget som direkt störde filmupplevelsen, utan mest en reflektion så här i efterhand.
Skådespelarna är genomgående bra, Chris Pine är härlig som Kirk, kanske att har kunde spelat ner komedin lite ibland men det är bara nitpick. Jag var på förhand lite orolig för Quinto och Cho men både sköter sig bra, Quinto som Spock var nästan lite av en positiv överraskning. Urban som Bones och och Greenwood som Pike är också värda att nämna. Bana spelar skurken på ett godkänt sätt men kändes något "off" ibland, jag hade heller egentligen ingenting emot Pegg som Scotty men karaktären kändes lite instoppad bara, han fungerade dock som comic relief (jag gillade hans lilla alien buddy).
Jag måste även nämna Michael Giacchinos score som jag tyckte var pampigt och maffigt på helt rätt sätt. Att jag för övrigt fick rysningar under det avslutande "Space: the final frontier" är väl bara det ett gott betyg.
Får nog bli o se denna på bio faktiskt, Gillar verkligen trailern. På tal om trailern, vet nån vilken låt det är som spelas i den tredje trailern?
http://www.youtube.com/watch?v=7w4vk5OZmn8
Den låten, finns det att få tag på ?
Den låten, finns det att få tag på ?
Har nu förbokat plats till en visning imorgon. Ska bli grymt spännande iaf, troligtvis är det den första sci-fi-rullen jag ser på bio sedan Star Wars III.
[quote="aki||es":17yxqb17]På tal om trailern, vet nån vilken låt det är som spelas i den tredje trailern?
Den låten, finns det att få tag på ?[/quote:17yxqb17]
Det är [url=http://www.youtube.com/watch?v=-xjdzVbe-H8:17yxqb17]den här låten[/url:17yxqb17] iaf.
Den låten, finns det att få tag på ?[/quote:17yxqb17]
Det är [url=http://www.youtube.com/watch?v=-xjdzVbe-H8:17yxqb17]den här låten[/url:17yxqb17] iaf.
Nu skjuter filmen i höjden, i alla fall på Imdbs lista, vad gick den in på? 8,2 någonting? Nu snittar den 8,6. Kul, att lite nyare filmer kvalar in på listan.
Får se när biobesöket blir av.
Får se när biobesöket blir av.
Precis hemkommen från bion. Har väll aldrig riktigt varit ett stort fan av Star Trek. Men gillade Voyager serien och Next Generation en del. Inte sett allt för mkt av någon av de två serierna. Men trailern verkade riktigt bra.
Kan väll säga att ja tycker filmen levde upp till mina förväntningar och är helt klart mycket bra.
En riktigt stark Orkar dock inte skriva mer nu
Kan väll säga att ja tycker filmen levde upp till mina förväntningar och är helt klart mycket bra.
En riktigt stark Orkar dock inte skriva mer nu
Saknas
för
Inga inlägg
En av dem bästa sci-fi filmerna jag sett. J.J Abrams har nu blivit en stor regissör och kommer säkert göra fler fantastiska filmer. Ska se den gamla serien från 60-talet och se vad jag tycker om den.
Det här var helt klart en positiv överraskning. Abrams har gjort ett mer än godkänt jobb. Har alltid tyckt att Star Trek har varit töntigt, men Abrams har gjort filmen för alla sorters tittare och bjuder på en härlig åktur.
Actionscenerna är riktigt bra och jag diggar den skakiga kameran. Skådespelarna överraskar också, särskilt Chris Pine. Han gör en riktigt bra insats och honom borde man hålla ögonen på i framtiden. Zachary Qunito är även han mycket bra som Spock och är tillsammans med Pine en av filmens höjdpunkter.
Det finns dock vissa aspekter som inte tilltalar mig helt. Jag skulle gärna ha sett att vissa av karaktärerna fått mer speltid. Karl Urban är riktigt skön som "Bones" McCoy och jag hade velat se en mer utvecklad relation mellan McCoy och Kirk. Simon Peggs karaktär Scotty kändes även lite inslängd och det var jag inte så förtjust i. Eric Banas skurk är medioker och Bana får inte många repliker att jobba med, vilket givetvis är synd. Det blir ingen stark karaktär.
Sedan fanns det väl vissa scener som inte fungerade helt hundra heller, men jag är väldigt nöjd med tanke på hur anti-Star Trek jag har varit. Riktigt bra jobbat, Abrams!
Actionscenerna är riktigt bra och jag diggar den skakiga kameran. Skådespelarna överraskar också, särskilt Chris Pine. Han gör en riktigt bra insats och honom borde man hålla ögonen på i framtiden. Zachary Qunito är även han mycket bra som Spock och är tillsammans med Pine en av filmens höjdpunkter.
Det finns dock vissa aspekter som inte tilltalar mig helt. Jag skulle gärna ha sett att vissa av karaktärerna fått mer speltid. Karl Urban är riktigt skön som "Bones" McCoy och jag hade velat se en mer utvecklad relation mellan McCoy och Kirk. Simon Peggs karaktär Scotty kändes även lite inslängd och det var jag inte så förtjust i. Eric Banas skurk är medioker och Bana får inte många repliker att jobba med, vilket givetvis är synd. Det blir ingen stark karaktär.
Sedan fanns det väl vissa scener som inte fungerade helt hundra heller, men jag är väldigt nöjd med tanke på hur anti-Star Trek jag har varit. Riktigt bra jobbat, Abrams!
Såg denna film idag och måste säga att jag är riktigt nöjd. Nådde mina förväntningar att det skulle vara en storslagen film och det var det. Grymma actionscener och Scotty var as skön. Chris Pine ersatte William Shatners roll bra eftersom nu är inte Captain Kirk lika mesig längre. Bevsikelsen är väl att Nero inte fick nån stor plats i filmen. Betyget är lite osäkert men det får bli en Så nära en fyra men ändå inte. Ser framemot en uppföljare om en sådan kommer. Good Work J.J
Okej... Nu har jag varit och tittat på filmen på bio igen (Min kompis ville verkligen se den, men ville inte gå själv så hon bjöd på biljetten). Och den är fortfarande lika bra. Länktar tills den kommer ut på DVD.
Som de flesta andra gillade även jag den här filmen. Min relation till Star Trek-fenomenet var lika med noll, att filmen utgjorde en nystart var bara bra. Gillade karaktärerna, även om Simon Pegg's repliker inte riktigt träffade rätt alltid. Musiken och fotot skulle jag vilja lyfta fram, det var de två viktigaste faktorerna till varför filmen var så mäktig.
[spoiler=:g1rueuds]Och det går inte att beskriva hur lycklig jag blev när Kirk drog i gång Beastie Boys [i:g1rueuds]Sabotage[/i:g1rueuds] i bilscenen i början.[/spoiler:g1rueuds]
Som Luke sa: Bra jobbat Abrams!
[spoiler=:g1rueuds]Och det går inte att beskriva hur lycklig jag blev när Kirk drog i gång Beastie Boys [i:g1rueuds]Sabotage[/i:g1rueuds] i bilscenen i början.[/spoiler:g1rueuds]
Som Luke sa: Bra jobbat Abrams!
Saknas
för
Inga inlägg
Tyckte att det var en rätt bra sci-fi med en väl genomtänkt story och en del sköna karaktärer och strider.
Men fan vad mycket de hade rippat från Star Wars.
Men fan vad mycket de hade rippat från Star Wars.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[spoiler=:3ldiep52]Typ när Spock åker mot romulan-skeppet (romulan?) och blastar sönder, ser ut ungefär som Luke mot Death Star. Sen så drar dom iväg alla sina bomber mot honom, och då kommer USS Enterprise och blastar sönder raketerna och räddar Spock så att han kan göra sin grej, precis som Millenium Falcon.
Sen flyger de ut ur det där plasmamolnet och då är det ju typ filmat precis som när Lando kör ut Millenium Falcon ur elden i slutet av episode VI.
Sen var det isplaneten där Kirk var lämnad ensam, i en liknande situation som Luke på Hoth.
Sen var det säkert några situationer till, jag och mina polare kom på flera igår kväll.[/spoiler:3ldiep52]
Sen flyger de ut ur det där plasmamolnet och då är det ju typ filmat precis som när Lando kör ut Millenium Falcon ur elden i slutet av episode VI.
Sen var det isplaneten där Kirk var lämnad ensam, i en liknande situation som Luke på Hoth.
Sen var det säkert några situationer till, jag och mina polare kom på flera igår kväll.[/spoiler:3ldiep52]
Det där är rent [url=http://www.collegehumor.com/video:1910892:ounolgxy]bullshit[/url:ounolgxy], Tyler.
De sakerna du tog upp var inte så tokiga heller.
De sakerna du tog upp var inte så tokiga heller.
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, WORD! Ceremonin tänkte jag på som fan också.
Allt det andra greppade jag fan inte, men det är ju sjukt. Fail@life på JJ Abrams.
Allt det andra greppade jag fan inte, men det är ju sjukt. Fail@life på JJ Abrams.
Håller med, såg väldigt likt ut som första Star Wars.