ok vill du inte diskutera slipper du. då stänger vi diskussionen för den här gången, tack för er medverkan och may the force be with you eller snarare - may the patience be with you.
Jag tycker inte Sagan om Ringen eller Hobbit-filmerna alls är jämförbara. För hur man än ser på det så är de i mycket större grad inte trilogier utan två riktigt långa filmer och framför allt så har det samma produktionsteam för alla filmerna. Så är det inte i detta fallet. Och då kan man ju undra varför, men det är inte den väg Disney valt att gå. Personligen så känns första Sagan om Ringen mer som ett lyckoskott som fungerade oväntat bra att göra så, men det fungerade inte så bra för Hobbit. Inte heller för Matrix. Filmerna flyter ihop och blir upprepande. Jag föredrar nog Disneys val att sätta olika prägel på filmerna.
Sen fattar jag inte riktigt varför folk vill ha en film om Boba Fett, är inte det mest intressanta med honom att han är mystisk? Istället vill folk som vanligt alltid veta mer och ha massa backstories, vad alla gjorde som barn och allt det där.
folk tycker det är häftigt med en prisjägare men det var ju innan den ultimata prisjägaren dök upp på tv...
tänk om boba fett tar av sig masken så är han dog the bountyhunter under!!!
Vad tycker ni om att Colin Trevorrow regisserar sista filmen? Själv tycker jag det är ett ganska osäkert kort.
Nej, det gillar jag verkligen inte. Känns som att det kan bli högst medelmåttigt. Mycket CGI och sånt. Men man kan ju bli överraskad. Rian Johnson skriver ju i alla fall manuset och det är väl ett gott tecken i alla fall.
Då är det väl i morgon som filmen får DVD/Blu-Ray premiär.
Ja, man litar ju mer på Johnson än Trevorrow. Tycker inte Safety Not Guaranteed eller Jurassic World var särskilt bra.
Jag är inte så begeistrad i Colin Trevorrows filmer.
Idag ska Star Wars: The Force Awakens äntligen inköpas på blu-ray!
Filmen blev en flopp därför att.
Vad var syftet att gamla skådespelare ska tillbaks? Men de skulle inte tillbaks i uppdrag
att köra liknande race som i de gamla filmer. Här flyttar man fokuserat utanför den klassiska
handlingen. Det handlar inte om att förberedda sig för krig
Harrison Ford kom tillbaks men inte av samma status och blev en temporär freeloading som befriades från framtid manus. Det blev inget tillsammans som förr. Var det verkligen tänkt så?
Solo kunde lika gärna dött några år tidigare nånstans, varför ska han dyka upp 30 år senare
bara för att bli dödad, inte ens träffa Luke?
Kan man förvänta sig en bättre handling på filmen som spelas in?
Luke är ensam, dör han? Ska Lando dyka upp och bli dödad? Det tycks vars en trend att
radera ut gamla karaktärer
Vad var syftet att gamla skådespelare ska tillbaks? Men de skulle inte tillbaks i uppdrag
att köra liknande race som i de gamla filmer. Här flyttar man fokuserat utanför den klassiska
handlingen. Det handlar inte om att förberedda sig för krig
Harrison Ford kom tillbaks men inte av samma status och blev en temporär freeloading som befriades från framtid manus. Det blev inget tillsammans som förr. Var det verkligen tänkt så?
Solo kunde lika gärna dött några år tidigare nånstans, varför ska han dyka upp 30 år senare
bara för att bli dödad, inte ens träffa Luke?
Kan man förvänta sig en bättre handling på filmen som spelas in?
Luke är ensam, dör han? Ska Lando dyka upp och bli dödad? Det tycks vars en trend att
radera ut gamla karaktärer
Nu är trenden att radera ut gamla karaktärer. Det är inte meningen att de ska prestera något stort.
Solo kommer tillbaks som en sämre förebild än den han var i gamla filmerna. Så lägger man en blöt filt
över allt att Luke har flytt och skuldbelägger sig för sin fars död.
Solo och Luke har alltså inte träffats efter det. Solo kommer tillbaks bara för att freelloada sig ur manuset.
Solo hade inte en häftig roll än katastrof inom familjen.
Men det är också en trend att karaktärer ska återkomma som förlorare utan nåt viktigt kall
som senaste Rocky och Rambo. Det är bara arnold schwarzenegger som korrigerat sitt misstag
från Terminator 3 som inte anser sig vara en förlegad karaktär.
Men i Star Wars ska man of stale gamla karaktärer. Varför ska Solo vara med överhuvudtaget?
Varför ha en son som är psykisk störd som allt baseras på? Enkelspårig mager handling
som inte bjöd på ett brett perspektiv.
Liten uppsättning av skådespelare. I de tidigare filmer såg man många fler personer
som snackade med varann. Filmen kostade väl mindre än hälften att göra.
Det har kommit ut ett alternativt slut till Force Awakens: Luke is all by himself :-D