Första 15 minutrarna var bättre än hela Prequel-trilogin. När Han Solo klev på Millenium Falcon och han titta sig omkring som man gör på en god gammal vän då tårades nästan mina ögon.
Första minuten var bättre än hela prequeltrilogin. No joke.
Dock besviken på att Captain Phasma och Poe Dameron fick ta så lite spelrum, kommer nog bli mer i uppföljarna.
Jepp, Poe var grym. Han vill man se mer av. Älskade för övrigt slutet. Hur jävla bra såg inte Mark Hamill ut?
Ja precis! Älskade också det. Adam Driver är perfekt castad. Helt perfekt! Han är stor, lång och mörk, han ser ju ond ut. Samtidigt så finns den där unga, osäkra och som Rey sa även rädda pojken där och lyser igenom. Han vet inte riktigt vem han är och det gör att han blir ofokuserad, frustrerad och okontrollerad.
Ja jo, han har väl hanterat kraften längre än Rey liksom. Samtidigt så har inte Rey problemet med conflicting thoughts, jag tror det var grejen. Rey tvivlar inte på var hon hör hemma, det gör väl att hon får ett annat fokus och lite av ett psykologiskt övertag kanske.
Ja jo, han har väl hanterat kraften längre än Rey liksom. Samtidigt så har inte Rey problemet med conflicting thoughts, jag tror det var grejen. Rey tvivlar inte på var hon hör hemma, det gör väl att hon får ett annat fokus och lite av ett psykologiskt övertag kanske.
Och sen var ju faktiskt (paus för utrymme så det inte syns på flödesidan) Kylo Ren skadad. Han blödde rätt rejält efter att ha fått ett skott av Chewies armborst (som upprepade gånger i filmen visades vara väldigt kraftfullt) i magen. Men jag hade ändå velat ha en mer ojämn fight. Nu vann ju liksom Rey. Hon kunde ha dödat honom om hon ville.
Jo, jag är beredd att hålla med om att det hade kunnat vara en lite tuffare fight.
Angående Mark Hamill så håller jag med. Fick rysningar när han vände sig om. Underbart sliten! Allt han varit med om, alla år som gått. Man liksom såg det på honom.
Angående Mark Hamill så håller jag med. Fick rysningar när han vände sig om. Underbart sliten! Allt han varit med om, alla år som gått. Man liksom såg det på honom.
Tyckte också han såg riktigt bra ut! Mark Hamill ser mindre sliten ut nu än vad han gjorde i Return of the Jedi.
Öh vad? Ford var 35 då han gjorde Han 1977, knappast en unge eller irriterande tonåring, dessutom massor av pondus. Hamill var 26 1977, helt klart ung, men ingen tonåring. Leia skiter jag högaktningsfullt i då hon måste var en av de tråkigaste karaktärerna i serien, gammal som ung. Ni får helt enkelt tåla att vissa är inte är så där jättesugna på filmen, tycker de har tallat för mycket i denna filmserien. Den var bra som den var i början på 80-talet, då den uppenbarligen inte når upp till den nivån något mer så ser jag ingen poäng i att älta vidare. Självklart är det bara att skita i att se filmen, eller inte bry sig, men även vi negativa måste ju få uttycka oss. Det har ältats i detta hela jävla året nu, så även vi bittra måste få älta. Sedan ifall vi sett filmen eller inte är skitsamma, det hade ingen gjort under allt ältande tidigare i år heller.
Är någon av de nya betydande skådisarna runt 35? Jag frågar därför jag är så oerhört jävla less på talanglösa snorvalpar som fyller industrin idag, speciellt då Disney har ett finger med i spelet. Japp, detta har betydelse för mig. Ja och hur pass tunt är manuset? Två riktigt viktiga pelare för mig. Effekter och explosioner skiter jag i, jag tar för givet att sådant existerar, frågan är dock hur pass mycket av speltiden som består av dessa cirkuskonster? Prequel-filmerna gick ju knappt att titta på pga detta överdrivna cgi-spektakel.
Är någon av de nya betydande skådisarna runt 35? Jag frågar därför jag är så oerhört jävla less på talanglösa snorvalpar som fyller industrin idag, speciellt då Disney har ett finger med i spelet. Japp, detta har betydelse för mig. Ja och hur pass tunt är manuset? Två riktigt viktiga pelare för mig. Effekter och explosioner skiter jag i, jag tar för givet att sådant existerar, frågan är dock hur pass mycket av speltiden som består av dessa cirkuskonster? Prequel-filmerna gick ju knappt att titta på pga detta överdrivna cgi-spektakel.
Ja, Oscar Isaac är 36. Adam Driver är 32. Domhnall Gleeson är 32.
De yngsta, Daisy Ridley och John Boyega, är båda två 23.
Sen har vi ju de gamla karaktärerna också, Solo, Luke och Leia. Andy Serkis spelar också en viktig roll och han är 51. Är dock en mocap karaktär så det spelar väl ingen roll kanske. Max von Sydow är även med.
Väldigt mycket praktiska effekter, inget CGI-spektakel i den bemärkelsen.
Storyn är rätt svag (kopierat från Ep IV), men manuset (dialog osv) är inte svag.
De yngsta, Daisy Ridley och John Boyega, är båda två 23.
Sen har vi ju de gamla karaktärerna också, Solo, Luke och Leia. Andy Serkis spelar också en viktig roll och han är 51. Är dock en mocap karaktär så det spelar väl ingen roll kanske. Max von Sydow är även med.
Väldigt mycket praktiska effekter, inget CGI-spektakel i den bemärkelsen.
Storyn är rätt svag (kopierat från Ep IV), men manuset (dialog osv) är inte svag.
Okej, Isaac har jag inte bekantat mig så mycket med och de andra har jag aldrig hört talas om. Skötte de sig bra då? Har nämligen hört om en hel del kassa skådespelarinsatser. Ja att de har kopierat A New Hope vet jag, det har ju räckt med att läsa om vad det handlar om, detta har jag vetat i över ett år. Nya idéer existerar inte längre så där är jag icke förvånad.
Låter bra ifall de kört med mer praktiska effekter, cgi:n det körde med i prequelfilmerna var fruktansvärd att beskåda.
Hursomhelst, så här på förhand känns det här som max en trea från min sida, ifall jag är på bra humör. Jag lär därför inte se den på ett bra tag. Jag har ju som ni vet så mycket annat att ta mig an så länge.
Låter bra ifall de kört med mer praktiska effekter, cgi:n det körde med i prequelfilmerna var fruktansvärd att beskåda.
Hursomhelst, så här på förhand känns det här som max en trea från min sida, ifall jag är på bra humör. Jag lär därför inte se den på ett bra tag. Jag har ju som ni vet så mycket annat att ta mig an så länge.
Lupita Nyong'o spelar visserligen en mo-cap karaktär och är inte med enormt mycket men hon är 32 år.
Gwendoline Christie som var väldigt underanvänd men som jag tror kommer få mer utrymme i kommande filmer är 37 år.
Det är egentligen bara Daisy Ridley och John Boyega som är lite yngre. Men inte tonåringar direkt. 23 år nu, sedan ska vi ha en ny film varannat år. Det blir 25 år i nästa film och 27 år i sista om de överlever hela vägen dit vill säga :p
Gwendoline Christie som var väldigt underanvänd men som jag tror kommer få mer utrymme i kommande filmer är 37 år.
Det är egentligen bara Daisy Ridley och John Boyega som är lite yngre. Men inte tonåringar direkt. 23 år nu, sedan ska vi ha en ny film varannat år. Det blir 25 år i nästa film och 27 år i sista om de överlever hela vägen dit vill säga :p
Kassa skådespelarinsatser är det verkligen inte. Var läser du om filmen egentligen? ;) Det är bara en som är skakig tycker jag och det är Gleeson. Resten är kanon! :)
Sedan får man självklart uttala sig negativt och vara skeptisk, men det exempelvis bonk sysslar med och har sysslat med de senaste dagarna är ju bara jävelskap. Det är varken intressant eller kul. Noll substans. Bara drygt och trist.
Harrison Ford har för övrigt en stor roll i den här filmen. Han Solo är en av the main players, helt klart.
Jag tyckte alla skötte sig väldigt bra. Både nykomlingarna och gamlingarna. Ford ÄR Han Solo. Kul att se trots att han är över 70, och hans senaste skådespelarinsatser inte varit särskilt... bra. Här är hans karisma tillbaks dock.
När du pratar om att potentiellt ge den en trea så känner jag lite... jaha? Du har ju en trea på The New Hope, så så himla syndigt kan det väl knappast vara.
När du pratar om att potentiellt ge den en trea så känner jag lite... jaha? Du har ju en trea på The New Hope, så så himla syndigt kan det väl knappast vara.
Ja första Star Wars tycker jag inte är värd mer än en trea, sen eskalerade det dock, det verkar det inte göra här, utan man är tillbaka där man började i bästa fall, ifall jag är på bra humör. Potentiellt. Jag sitter ju inte och här alldeles till mig inför en film som jag ev. ger en trea, fattar du? Jag är inte peppad. Överhype är ju bara förnamnet.
Sedan gillar jag Star Wars, men jag har blitt äldre, jag har förmodligen tappat en del intresse genom åren. Jag håller Indy-trilogin högre, även där blev det flopp till slut. De senaste Star Wars filmerna ska vi inte ens tala om. Klart man tröttnat och gett upp hoppet, knappast något new hope här inte. Tvärtom. Man har lärt sig genom åren att inte gå på lsd-hyper och trippar.
Sedan, återigen, jag tar idag alla överdrivet positiva recensioner och andra omdömen med en nypa salt, speciellt de som jämför med de äldre filmerna. De har knappt smällt denna och de andra har haft 30-40 år på sig. Det blir icke trovärdigt. Vi får väl se då folk har nyktrat till. Var den så bra? Verkligen SÅ bra? Jag är skeptisk och därför väntar jag, ju mer avigt inställd jag är desto större chans har den att överraska den dagen jag ser den, så är det.
Sedan gillar jag Star Wars, men jag har blitt äldre, jag har förmodligen tappat en del intresse genom åren. Jag håller Indy-trilogin högre, även där blev det flopp till slut. De senaste Star Wars filmerna ska vi inte ens tala om. Klart man tröttnat och gett upp hoppet, knappast något new hope här inte. Tvärtom. Man har lärt sig genom åren att inte gå på lsd-hyper och trippar.
Sedan, återigen, jag tar idag alla överdrivet positiva recensioner och andra omdömen med en nypa salt, speciellt de som jämför med de äldre filmerna. De har knappt smällt denna och de andra har haft 30-40 år på sig. Det blir icke trovärdigt. Vi får väl se då folk har nyktrat till. Var den så bra? Verkligen SÅ bra? Jag är skeptisk och därför väntar jag, ju mer avigt inställd jag är desto större chans har den att överraska den dagen jag ser den, så är det.
Jag har gett den en fyra och tycker det är ett helt rimligt betyg, även om jag ställer mig utanför mig själv och min egen upplevelse. 5/5 är för högt imo, finns för många uppenbara brister för något sådant. Dessutom hatar jag prequeltrilogin med passion (har 1/5 eller 2/5 på samtliga) så det är inte så att jag är komplett omdömeslös när det handlar om Star Wars. Hatar även Indy 4. Men tro mig, det här är inget sådant.
Nej då, nu syftade jag inte på dig specifikt, utan rent allmänt då man läser runt på diverse sajter. Vissa är lite väl upp i det blå får jag en känsla av :) Därför håller jag definitivt förväntningarna nere, vill inte vara med om ytterligare ett grovt anti-klimax. Då jag såg Indy 4 tror jag att jag gav den en trea, möjligtvis en tvåa. Tyckte den ändå var okej, fast så gick tiden lite och man började känna att man nog hade förnekat en del, det var för mycket skit i filmen helt enkelt. Såg om den och ja...det var bara att inse, trots att man gått och hoppats i över ett år så levererade den inte mycket, knappt på något plan. Den började bra sen gick den ju snabbt utför. Ja och sedan dess tål jag inte Lä Böff, avskyr "karln". Men men, det var Indy det, men Star Wars har ju sin egna bittra histioria.
Förhoppningsvis får jag än bättre upplevelse än Indy 4 i alla fall då :) Känns väl ändå som att detta bör vara lite bättre trots allt och kul att höra att Solo inte bara är med för grejens skull, utan att han får utrymme.
Förhoppningsvis får jag än bättre upplevelse än Indy 4 i alla fall då :) Känns väl ändå som att detta bör vara lite bättre trots allt och kul att höra att Solo inte bara är med för grejens skull, utan att han får utrymme.
Jag kommer sätta en fyra på den här filmen också, det är den värd efter bioupplevelsen jag hade igår. Sedan är det alltid svårt att säga om den klarar "the test of time", där har Putte en poäng. Det gäller ju generellt alla filmer. The Force Awakens har brister, helt klart. Jag och Anton har ju diskuterat flera stycken som vi upplever så vi är inte förblindade på något sätt. När jag summerar så blir det ändå väldigt positivt, bristerna till trots. JJ Abrams ska ha cred för att tagit tillbaka Star Wars-känslan och gett oss en film som verkligen känns i linje med originaltrilogin. Sedan är det inte en jätteoriginell story och det finns en del aspekter som känns lite off, men känslan finns där och karaktärerna finns där. Det är snyggt, kul och underhållande. Jag känner inte för att vara cynisk i det här fallet. Jag tar hellre den här filmen alla dagar i veckan än något helt nytt storymässigt där inte känslan och tonen finns. Det här känns som Star Wars vilket var så skönt.
Ja Putte, Han Solo har absolut en stor betydelse i filmen. Mycket screen time också.
Ja Putte, Han Solo har absolut en stor betydelse i filmen. Mycket screen time också.