18 kommentarer till "eftersnack" bland nyheterna trots full reklam på första sidan och "kom in och diskutera!"
samtidigt i denna tråd har vi under samma tidsperiod 52 inlägg trots noll reklam och att mz inte ens länkar till sitt eget forum.
samtidigt i denna tråd har vi under samma tidsperiod 52 inlägg trots noll reklam och att mz inte ens länkar till sitt eget forum.
En fyra alltså! Vilken föredrar du av denna och Revenge of the Sith förresten? Eller rankar den i Sagan överlag?
Ytterligare en tanke jag fick om kopplingen till A New Hope: Jag tror inte jag hade haft några problem med det heller, om det inte vore för att Return of the Jedi redan kopierar mycket av dramaturgin från den... och Phantom Menace gör lite samma sak den också. Så det blir mer eller mindre fjärde gången en stor rymdbas skall sprängas nu.
Ytterligare en tanke jag fick om kopplingen till A New Hope: Jag tror inte jag hade haft några problem med det heller, om det inte vore för att Return of the Jedi redan kopierar mycket av dramaturgin från den... och Phantom Menace gör lite samma sak den också. Så det blir mer eller mindre fjärde gången en stor rymdbas skall sprängas nu.
Jag är kass på rankingar. Jag föredrar The Force Awakens framför Revenge of the Sith, kanske även framför Return of the Jedi. Det finns mycket att störa sig på i Jedi tycker jag. Svårt.. nej, jag vet inte nu när jag tänker efter. Det är oavgjort där. Min ranking ser ut så här i dagsläget:
1. Empire Strikes Back
2. A New Hope
3. Return of the Jedi/The Force Awakens
4. Revenge of the Sith
5. The Phantom Menace
6. Attack of the Clones
Sedan får tiden utvisa hur The Force Awakens står sig.
Hur ser din ranking ut?
1. Empire Strikes Back
2. A New Hope
3. Return of the Jedi/The Force Awakens
4. Revenge of the Sith
5. The Phantom Menace
6. Attack of the Clones
Sedan får tiden utvisa hur The Force Awakens står sig.
Hur ser din ranking ut?
Tror det är typ:
1. Empire Strikes Back
2. Return of the Jedi (har inte sett om den på ett bra tag så lite osäker på denna, tänkte göra det nu ikväll faktiskt, och se Force Awakens imorgon igen ;))
3. A New Hope
4. The Force Awakens (Rätt nära A New Hope dock.)
STORT MELLANRUM
5. Phantom Menace
6. Revenge of the Sith
7. Attack of the Clones
Främst två anledningar till att Phantom Menace ligger högre än de andra två.
1. Den ser bättre ut. Inte lika billigt, digitalt foto som i de två senare, och inte alls lika mycket green screen.
2. Hayden Christiansen är inte med i den. Han är värre än Jar Jar för mig.
1. Empire Strikes Back
2. Return of the Jedi (har inte sett om den på ett bra tag så lite osäker på denna, tänkte göra det nu ikväll faktiskt, och se Force Awakens imorgon igen ;))
3. A New Hope
4. The Force Awakens (Rätt nära A New Hope dock.)
STORT MELLANRUM
5. Phantom Menace
6. Revenge of the Sith
7. Attack of the Clones
Främst två anledningar till att Phantom Menace ligger högre än de andra två.
1. Den ser bättre ut. Inte lika billigt, digitalt foto som i de två senare, och inte alls lika mycket green screen.
2. Hayden Christiansen är inte med i den. Han är värre än Jar Jar för mig.
Tycker också Phantom Menace är mindre dålig än Sith och Clones, Christiansen är kass och ja, alldeles för mycket green screen i de andra.
Annars går jag mot strömmen och håller Return of the Jedi som den bästa, sedan Empire Strikes Back. Så var det med det.
Annars går jag mot strömmen och håller Return of the Jedi som den bästa, sedan Empire Strikes Back. Så var det med det.
empire strikes back. resten kan man skippa helt och hållet.
med tanke på att det finns flera hundra böcker, serietidningar osv om star wars så är det smått otroligt att dom inte kan få till bättre och mer originellt manus. och tid på sig har dom ju haft.
med tanke på att det finns flera hundra böcker, serietidningar osv om star wars så är det smått otroligt att dom inte kan få till bättre och mer originellt manus. och tid på sig har dom ju haft.
Det var inte så stor skillnad på listorna i alla fall. Hayden funkar bättre i "Revenge of the Sith" tycker jag. Han är lite mognare och stabilare. I "Attack of the Clones" är han riktigt svag. En stor bidragande orsak till att den hamnar sist. Det är mest pretty boy Hayden som struttar omkring, snarare än Anakin Skywalker.
Vi är överens (Putte också) om att Phantom Menace inte är sämst i alla fall, vilket många tycker.
I "Jedi" är det Jabba's palace som spökar ordentligt för mig. Där var det verkligen som att komma in i Bolibomba för ett tag. Den där blåa jävla elefantliknande saken som spelar i bandet liksom, nä usch! Stämningen där är barnsligare än allt Disney någonsin hittat på. Jag fattar ju grejen, men njaa. Sedan är det lite annat smått och gott. Känner inte riktigt för den på samma sätt. Men hey, fortfarande en fyra.. svagare än A New Hope dock.
EDIT: Just det! Glömde den där lilla saten hos Jabba som skrattar hysteriskt hela tiden. Fruktansvärt!
Vi är överens (Putte också) om att Phantom Menace inte är sämst i alla fall, vilket många tycker.
I "Jedi" är det Jabba's palace som spökar ordentligt för mig. Där var det verkligen som att komma in i Bolibomba för ett tag. Den där blåa jävla elefantliknande saken som spelar i bandet liksom, nä usch! Stämningen där är barnsligare än allt Disney någonsin hittat på. Jag fattar ju grejen, men njaa. Sedan är det lite annat smått och gott. Känner inte riktigt för den på samma sätt. Men hey, fortfarande en fyra.. svagare än A New Hope dock.
EDIT: Just det! Glömde den där lilla saten hos Jabba som skrattar hysteriskt hela tiden. Fruktansvärt!
los angeles times och salon.com är något mer positiva till force awakens jämfört med the phantom menace (60 mot 50 i betyg) läser jag.
Tänkte säga emot först men nu har jag sett om den och håller med helt. Jabbas palats funkar inte alls för mig längre. Speciellt nu med de "fixade" versionerna. Det är huuuur mycket vidrig CGI som helst.
Får väl hänga med min bror i julhelgen nån gång och se det här schabraket till film. Tänkte först inte se den på bio, men så som internetvärlden håller på har jag blivit hjärntvättad till att se den.
Såg den tidigare idag och ja, vad ska man säga? Om jag ska vara kortfattad så var de en av de bästa bioupplevelserna i mitt liv. Hade lyckats hålla mig helt spoilerfri (vilket inte är helt lätt i dagens internetklimat) så det bidrog nog till min upplevelse. Jag älskar dessutom att man inte fick svar på alla frågor och att de inte överförklarade saker. Alla karaktärer var bra såväl de nya som de gamla även om jag skulle vilja se mer av vissa av dem, men man får anta att de kommer i uppföljaren. Betyget kan inte bli annat än en femma, vill bara se mer. Två års väntan känns grymt just nu men vi har ju Rogue one nästa år som förhoppningsvis kan släcka törsten lite ;)
Haha, ja men eller hur! Jag såg om den nyligen också, det blir nog värre ju äldre man blir. Just den delen av filmen alltså.
Jepp. Även ewok-scenen blev värre för mig. Får flytta ner Jedi på min ranking. Force Awakens är fan bättre.
men du har ju inget emot spoilers sa du ju i förra tråden hur ska du ha det?
Jo, jag lutar åt samma sak som sagt. Men de får stå tillsammans på tredje plats tills vidare :)
Fast det sa jag ju aldrig. Lägg inte ord i munnen på mig. Vad är dina tankar om filmen förresten, såg att du hade betygsatt den. Då har du ju alltså gått och sett och betalat för den antar jag, fast du verkar hatat den på förhand. För det kan inte vara så att du har betygsatt den utan att du har sett den? Nej, ingen kan ju vara så dum.....
Älskade verkligen filmen! Visst, den hade vissa problem men inget som förstörde helheten av den. Någonstans mellan en fyra och en femma blir det för mig.
Hade dock oturen att hamna bredvid den största douchebagen i galaxen. Inte nog med att han skulle kommentera allt som hände på skärmen utan han skulle även SPOILA Han Solos död. Trodde jag var säker från spoilers när jag gick på premiären men icke. Blir så jävla lack..
Hade dock oturen att hamna bredvid den största douchebagen i galaxen. Inte nog med att han skulle kommentera allt som hände på skärmen utan han skulle även SPOILA Han Solos död. Trodde jag var säker från spoilers när jag gick på premiären men icke. Blir så jävla lack..
Usch, stackare. Jag fick det också spoilat faktiskt, av en filmpodcast som helt okommenterat sa det för typ två månader i ett avsnitt som inte alls handlade om Star Wars.