Visa första inlägg
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Jahapp.. Så det är typ bara 3st med i filmen? Han kommer ju till en Terminator fabrik senare i filmen... Tror jag?
40 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
40 inlägg
[quote="WaltX":t31sokh9][quote="Remus":t31sokh9]Jag förväntar mig att se en jävla massa Terminators!![/quote:t31sokh9]

Då lär du bli besviken.[/quote:t31sokh9]

Haha, helt tvärtom! Du får se terminators i alla dess slag! Motorcyklar, gigantiska terminators, simmande terminators, spaningsterminators osv. Så ja, du lär få se en jävla massa terminators!
1721 inlägg
för
1721 inlägg
[quote="Bala":a80oci0g]Enda " dåliga " va bara Arnie, han såg verkligen datagjord ut och hur de lyckas med det vet jag inte.

Det är ju BARA ett ansikte i typ 20 sek max?
resten är ju en riktig kropp.

HUR FAN KAN MAN INTE KLARA AV DET?![/quote:a80oci0g]

Asså du vet väl att Arnold skulle vara med i fast inte fysiskt utan som datagjord va?
4680 inlägg
för
4680 inlägg
[quote="Mr.Dillinger":9697geuj][quote="WaltX":9697geuj][quote="Remus":9697geuj]Jag förväntar mig att se en jävla massa Terminators!![/quote:9697geuj]

Då lär du bli besviken.[/quote:9697geuj]

Haha, helt tvärtom! Du får se terminators i alla dess slag! Motorcyklar, gigantiska terminators, simmande terminators, spaningsterminators osv. Så ja, du lär få se en jävla massa terminators![/quote:9697geuj]

Robotar är inte detsamma som [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Terminator_(character_concept):9697geuj]terminators[/url:9697geuj].
201 inlägg
för
201 inlägg
Om man ska räkna med alla sorts maskiner så är det ändå inte så mycket, iaf inte så mycket som man verkligen skulle vilja se. Väldigt sålt faktiskt.
40 inlägg
för
40 inlägg
[quote="Richie":2n4560mx]Robotar är inte detsamma som [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Terminator_(character_concept):2n4560mx]terminators[/url:2n4560mx].[/quote:2n4560mx]

Okej, förlåt mig, men i filmen kallade man både de simmande "robotarna" och motorcyklarna för terminators så det är många fler är i någon av de andra filmerna, om man bortser från blickar in i framtiden.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Rafe":3zcpne4a][quote="Bala":3zcpne4a]Enda " dåliga " va bara Arnie, han såg verkligen datagjord ut och hur de lyckas med det vet jag inte.

Det är ju BARA ett ansikte i typ 20 sek max?
resten är ju en riktig kropp.

HUR FAN KAN MAN INTE KLARA AV DET?![/quote:3zcpne4a]

Asså du vet väl att Arnold skulle vara med i fast inte fysiskt utan som datagjord va?[/quote:3zcpne4a]

Eh va? Ja klart jag gjorde? Varför skulle jag då annars klaga på att han verkligen såg datagjord, det skulle han väl inte göra om han SJÄLV va med? LOL.
Klart som fan jag visste att han bara skulle vara med som datagjord. Men hans kropp var ju en riktig kropp. Bara hans ansikte som var CGI och eftersom hans fejja bara va med några skunder i filmen så borde de verkligen kunna lägga ner med kraft på just den delen? Inte direkt svårt. Det ser riktig dåliga ut och jag undrar hur de kan lyckas något så litet att se dåligt ut? Hade räckt med några dagars arbete.
77 inlägg
för
77 inlägg
Nån som vet om Mcg kommer göra dom två andra filmerna?? om det nu blir några
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Bör inte denna ligga på bioaktuellt?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Besvikelse.

Snyggt filmad å snygga effekter men..nee detta va ju inget å ha! Christian Bale väser ju lika mycket som när man är Batman.

Dock tyckte ja animeringen av Arnold va snygg
154 inlägg
för
154 inlägg
Skön actionfilm men en Terminator rulle? njeeee de kändes det inte som, meen de funkar grymt bra som action rulle =)
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Såg den igår. En bra actionfilm och en okej Terminator film. Har otroligt massa frågor. Antingen var det plotholes eller så missade jag det helt enkelt. Jag och min kompis pratade en del efter bion och kom inte fram till något precis.

Det här med tids resandet förstår jag ingenting av. Det är ganska konstigt och komplicerat...

[spoiler=:r6jb37ee]Varför skulle John Connor rädda Kyle Reese?? John Connor är ju redan född?? Om Kyle Reese skulle dött i denna film skulle John Connor bara försvinna eller?? POFF! Så var han borta...

Alla T-800 som får skinn på sig ser ut som Arnold?? Eftersom denna T-800 dog?? Och Arnold är med i första?? Måste ju vara så att alla som får skinn ser ut som Arnold..

Jag trodde filmen skulle sluta med att John Connor skickade iväg Kyle Reese in i portalen och Arnold kom efter han innan dom han spränga portalen med C4 eller något...

Men så var ju inte slutet och Arnold dog...[/spoiler:r6jb37ee]

Trots alla plotholes och förvirrande saker så ser jag fram emot en Terminator 5!
174 inlägg
för
174 inlägg
Tänkte på en sak : på en trailer så är John och hans gäng nere nånstans och det är vatten där dem går runt. Sen så kommer en robot ut ur vattnet och alla vänder sig om och börjar skjuta den. Men den scenen var aldrig med i filmen :S Det kanske är en bortagen scen från dem första 10-minuterna.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Jag har funderat på en sak. Hur kommer det sig att alla T-800 har Arnolds ansikte och hud? Kan Skynet kopiera hud och ansiktsformer så dom kan göra alla T-800 likadana? T-800 som gick direkt in i strid fick förstås ingen hud alls eftersom dom inte hade som uppdrag att infiltrera utan att eliminera.

Som i Salvation i slutet då[spoiler=:g5rkau5s]man får se en T-800 som har Arnolds kropp och ansikte. Då trodde jag att han skulle gå igenom en portal och komma till 1984(?) och hamna i första Terminator filmen.

Men icke sa Nicke och den T-800 dog i slutet av Salvation...[/spoiler:g5rkau5s]
855 inlägg
för
855 inlägg
En najs actionfilm men som terminatorfilm är den inte allt för bra - dock myycket bättre än T3. Christian Bale gör en som högst hyfsad insats men det är Sam Worthington som övertygar. Jag tyckte storyn var okej, relativt intressant och det var unnderhållande action.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden