Tycker vi tar och startar en riktigt tråd till den här filmen istället för att hålla på i den feltitulerade [url=../topic/batman-begins-3/page/26]Batman Begins 3-tråden[/url].
För nu är det nämligen stora nyheter på gång. Anne Hathaway är nu klar för rollen som Selina Kyle a.k.a. Catwoman, och Tom Hardy för rollen som Bane.
Vad sägs om detta?
(Källa: [size=12=12]http://www.slashfilm.com/catwoman/)[/size]
Efter en andra titt så va faktiskt filmen ett snäpp BÄTTRE! Bane va galet bra och precis som många påpekat vad den en liten detalj som kunde gjort filmen bättre som helhet än The Dark Knight.
Det hade gjort den till den bästa filmen i trilogin i min mening!
Det hade gjort den till den bästa filmen i trilogin i min mening!
Slaffsy, varför hänger du ens i denna tråden? Suck.
Mästerlig film är detta, och en femma får den från mig helt klart :)
Mästerlig film är detta, och en femma får den från mig helt klart :)
[color=#333333=#333333]Gilar TDKR skarpt och även om det finns vissa problem med filmen så vete katten om det inte är min favorit i trilogin. Älskar musiken av Zimmer, speciellt Banes tema med trummorna. Älskar Catwoman vilket jag inte trodde att jag skulle göra i en Nolan-Batman och jag älskar Bane som skurk. Första fajten med Batman samt hela prologen med flygplanen ger mig rysningar. Som slutsats, en epsik och värdig avslutning på en fantastisk trilogi. [/color]
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15233395.ab - klipptes bort visst saker från filmen
@Talladega
Skulle vara kul om BD/DVD innehöll en version med några av de bortklippta scenerna. Sen är det väl inte Nolans grej vad jag vet att fylla på med bortklippta scener till BD/DVD eller dessa "Directors Cut/Extended Edition" utgåvor?
Ett utmärkt exempel är thrillern American Gangster. Bioversionen var ungefär 2h 30 min och senare på DVDn fanns även en förlängd version med, som låg på ungefär 2h 50 min om jag inte missminner. Det liknar TDKRs fall, om man ska hoppas, att man oroar sig över speltiden och väljer att lägga in extra scener på DVD/BD.
Sen är ju även LOTR-trilogins förlängda versioner också ett bra exempel enorma mängder extramaterial i senare utgåvor.
Skulle vara kul om BD/DVD innehöll en version med några av de bortklippta scenerna. Sen är det väl inte Nolans grej vad jag vet att fylla på med bortklippta scener till BD/DVD eller dessa "Directors Cut/Extended Edition" utgåvor?
Ett utmärkt exempel är thrillern American Gangster. Bioversionen var ungefär 2h 30 min och senare på DVDn fanns även en förlängd version med, som låg på ungefär 2h 50 min om jag inte missminner. Det liknar TDKRs fall, om man ska hoppas, att man oroar sig över speltiden och väljer att lägga in extra scener på DVD/BD.
Sen är ju även LOTR-trilogins förlängda versioner också ett bra exempel enorma mängder extramaterial i senare utgåvor.
Kan inte minnas någon DVD/BD av en Nolan-film som har en förlängd version eller ens borttagna scener. Det närmsta jag kan komma på är DVDn till Momento som har filmen i kronologisk ordning.
Nu har jag bara sett en av Nolans filmer på BD, men Dark Knight var helt fantastisk i det formatet. Inga bortklippta scener, men tonvis med behind the scenes och making of som var riktigt intressant. Sen var ju även bilden knivskarp och ljudet mumma.
Nu när jag tänker efter äger jag faktiskt två av hans andra filmer på BD. Man kanske borde ta sig en titt...
Nu när jag tänker efter äger jag faktiskt två av hans andra filmer på BD. Man kanske borde ta sig en titt...
Ska tydligen komma en samlarutgåva till TDKR. Läckert!
Ett garanterat köp!!!!!!!
Finns den att förhandsboka någonstans?
Cdon, endast 400 spänn! :)
Blev en besvikelse. Billigt och tunt manus, inte alls lika välskrivet som TDK. Catwoman är dessutom en urusel karaktär som bara bjöd på tramsiga skämt (som t.ex. när hon åt av den där killens äpple). Ploten hade sina hål, t.ex. kände jag att det blev helt ologiskt när
De häftiga och pampiga scenerna gick allt som oftast inte hem hos mig den här gången. Måste ändå säga att det var en ganska bra film, helt okej, men med tanke på vilka förhoppningar jag hade efter TDK så blev besvikelsen ganska stor.
De häftiga och pampiga scenerna gick allt som oftast inte hem hos mig den här gången. Måste ändå säga att det var en ganska bra film, helt okej, men med tanke på vilka förhoppningar jag hade efter TDK så blev besvikelsen ganska stor.
Haha, jo jag håller med dig. Vissa saker känns ganska dumma, de du "spoilervarnar". Nästan så dumt så det blir roligt. :P
Dock så fann jag den väldigt underhållande i sin helhet, trots sina många fel. Bane är ju en mästerlig och skrämmande skurk. Dock så känner jag att slutet, gjorde honom sämre.
Dock så fann jag den väldigt underhållande i sin helhet, trots sina många fel. Bane är ju en mästerlig och skrämmande skurk. Dock så känner jag att slutet, gjorde honom sämre.
Håller med Läderansiktet på alla punkter.
Håller med dig om sluttwisten Moviemaster, den var riktigt onödig och låg på Sunset Beach-nivå (om någon mer än jag nu kommer ihåg den gamle serien haha). Bane var en grym karaktär annars, vet att många ogillar hans röst men jag totalälskade den verkligen. Prologen i början var dessutom galet snygg/häftig.
En sak som jag stör mig på i Nolans Batmansfilmer är att realismen går lite för långt. Jag gillar inte att se Presidenten, elitsoldater, CNN kopian, fotbollsmatchen för det känns alldeles för likt vår värld och det är lite trist. Tittar jag på Batman The Animated Series så är serien tidslös och inspirerad av 40 talet och det är exakt så som jag vill ha min Batman. Någon blandning av Tim Burton och Nolans hade varit bra eller precis som Animated Series.
Måste också tillägga att jag inte tycker att Christian Bale passar som varken Bruce Wayne eller Batman.
Blu-Ray release om 2 dagar då! Hoppas att Media Markt kommer sälja filmen för 99 kr som dom ofta gör med nya releaser.
Phip: Vem hade du hellre sett som Batman? Lär inte bli någon Christian Bale i Justice League iaf, har svårt att tänka mig att han skulle ställa upp på det.
Blev lite nyfiken på hur denna scen skulle funka med musik.
Batman vs Bane - Med musik!
http://www.youtube.com/watch?v=s3i458q8L0U
Batman vs Bane - Med musik!
http://www.youtube.com/watch?v=s3i458q8L0U