Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Vad är det för skit jag hör??

Att de ska döda Batman?

asså manusförfattarna!

DE säger att de ska låta han dö av hans pappa som tydligen inte dog , han hette/heter Simon Hurt?

Och att Batman ska leva vidare som Robin eller något?

Är detta sant?

För har läst det på flera ställen nu ;( ?
4680 inlägg
för
4680 inlägg
[b:5t6xvea1]Bala[/b:5t6xvea1]: Det gäller serierna, inte filmerna.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Joo, jag förstod det lite , men ändå onödigt?

" Det är dags att Bruce Wayne ska dö nu " typ. För att ingen var beredd på det så blir detta bra?

Varför döda han? Han har ju funnits lika länge som alla andra superhjältar :S ?
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Som sagt de har med seriena och göra, vad har det där med TDK att göra?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
1. Vem fan bryr sig om någon tecknad jävla serie?
2. Vad har det med en av världshistoriens bästa filmer att göra?
3. They should've never gave you niggahs money!
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Bara en vecka kvar till den ligger i min brevlåda för att sedan åternjutas i Blu-Ray, underbart!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Måste nog gå emot strömmen och säga att jag tycker att the dark knight är överskattad! Rörig... det är mest specialeffekter på varandra i feta explosioner... Vissa grejer är ogenomtänkta, båtexplosionen t.ex...
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Att den är smått rörig vad gäller storyn kan man ju kanske hålla med om men [i:26lyn7d8]"mest specialeffekter på varandra i feta explosioner"[/i:26lyn7d8], verkligen? Om du hade pratat om Transformers hade jag inte protesterat.

Och utveckla gärna vad du menar med att båtexplosionen är ogenomtänkt.
186 inlägg
för
186 inlägg
Enligt mig perfekt blandning av spänning, explosioner, humor och story. Vilket gör The Darg Knight till en av tidernas bästa action film. Mycket tackvare rollprestationerna, och då speciellt Ledger's som Jokern, utan honom hade jag troligtvis inte satt filmen mycket högre än ettan, tyvärr.

För att inte låta allt för dumdistrig så tror jag faktiskt den största delen av betyg, tittarsiffror och hyllningar är just Heath Ledger's förtjänst. Dödsfallet ökade hypen något otroligt.
Förtjänsten kommer dock just av att mannen verkligen gjorde sitt livs roll, för det gjorde han.
Det låter kanske lite ogenomtänkt att jag sätter den som bästa actionfilm genom tiderna, men ändå skyller på att Ledger gör hela filmen. Men det är faktiskt vad han gör.
Varenda scen där man får se detta krigsmålade psyko med en nypa udda färgsättning till kläder och stil, är en stund av lycka för mig.
Från första scenen där han bär "mask över masken" och yttrar sig med det mest psykopatiska och bisarra citatet jag hört i en film ("I belive, what doesn't kill you, simply makes you stranger") till sin egna version av vad han upplevde i sin barndom ("Lets put a smile on that face!"), till avrundningen på sin era ("I'm a agent of chaos") har jag gåsgud. Det räcker för att förtydliga att det är Heath's film.
Bale, Nolan och co, step aside please, men ni kommer på efterkälken, vilket inte är dåligt det heller.

När slutscenen avrundas med kommissariens oöverträffliga tal "a silent guardian, watchful protector, a dark knight" så tänker jag tillbaks på the Joker, inte Batman, utan Heat Ledger, han är The Dark Knight. Kalla mig dum eller korkad, men jag bryr mig inte, för som han själv sa; Why so serious?"

/ Andreas
1721 inlägg
för
1721 inlägg
[b:1s46olme]Extra material till Blu-Ray DVDn[/b:1s46olme]
Gotham Uncovered: Creation of a scene - Tillsammans med medarbetare som bidragit i skapelseprocessen visar regissören Christopher Nolan den fantastiska noggrannheten och allt det planeringsarbete som ligger bakom filmen
med bland annat stuntscener, inspelning i IMAX®, den nya Batman-dräkten, Bat-poden och mycket mer!
Batman tech - Alla makalösa finesser och prylar (i HD-upplösning)
Batman unmasked: The psychology of the Dark Knight - En psykologisk studia av Batman och hans värld (I HD-upplösning) Gotham Tonight: 6 inslag från Gotham-kanalens nyhetssändningar
The Galleries: Jokerkort, Concept Art, posters, fotografier från produktionsarbetet, trailers och TV-reklam

Källa; discshop
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Denna bör väl flyttas till DVD-aktuellt nu eller?
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Läste att denna film skall gå på bio nu igen 23 januari nästa år. Att folk skulle inte skulle köpa dvdn eller blu-ray disken för att istället gå på bion igen är riktigt konstigt. Jag skall nog köpa denna snart. Fan vad fint det hade varit med Blu-ray... Kanske väntar ett tag och ser ifall man får tag i en Ps3a senare nästa år...
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Var läste du det?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den ska gå på bio i USA, ja.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Ja men det vet jag iom att man ska försöka satsa på få ett par Oscarnomineringar. Men dem ska väl knappast göra samma sak i Sverige?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det var just därför jag skrev, "Den ska gå på bio i USA, ja", och inte "Den ska gå på bio i USA och Sverige, ja".
143 inlägg
för
143 inlägg
Vill köpa denna imorgon direkt i en affär(asså inte internet).
Men vart ere billigast?
Kollade på pricerunner o hittade detta:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... endocument

De står Pris i butk: 149:-
Vilket e jävligt bra, men sen så ståre: Butikslager: Endast på Internet

Ngn som vet hur mycke den kmr kosta hos elgiganten lr siba?
430 inlägg
för
430 inlägg
"Batman - The Dark Knight (2 disc) för 99 kr på Elgiganten. Begränsat antal!"

Sådär skrev WaltX i tråden "Rabattkoder, reor och billiga filmer".
143 inlägg
för
143 inlägg
Helvete va nice!
Måste köpa de imorn!
301 inlägg
för
301 inlägg
Precis sett klart den på blu-ray nu... Vet inte riktigt va ja ska säga. 3:e gången ja ser den och den ger mig fortfarande lika många rysnigar som första gången jag såg den på bio. Heath gör verkligen sitt livs roll, varje gång man ser jokern i en scen är det bara att sitta och beundra hur väl han spelar honom, och det är verkligen så otroligt synd att Heath inte fick uppleva framgången och hyllningarna till han.

Och vad ska man säga om blu-ray utgåvan? Jo det är en riktigt trevlig upplevelse med otroligt bra bild även om man "bara" har 720p upplösning.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden