Visa första inlägg
2140 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2140 inlägg
http://nyhetskanalen.se/1.765922/2008/1 ... n_enda_dag

Inte ett dugg förvånad.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En bra story, en bra regissör, en bra rollsättning, bra dialog, och en stor budget.

1721 inlägg
för
1721 inlägg
Haha är den bra för att den har en stor budget? Jag hoppas du menar att den ser riktigt påkostad ut.
430 inlägg
för
430 inlägg
Fjärde platsen är lämnad, The Dark Knight har börjat rasa.

#5 The Dark Knight
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Den har väl ändå rast hela tiden då den börja på 1a plats ändå.
855 inlägg
för
855 inlägg
Njeff, den ska ju upp:/

Men The Good.... är ju också värd den placeringen så what the hell. Men den lär ju inte falla allt för mycket mer iaf.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Lika bra att den sjunker. Så högt på listan ska den inte vara.
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Nja.. den frötjänar, enlig min åsikt, en hög placering. Kanske inte just på top 10 men lätt iallfall runt 11-25 typ.
430 inlägg
för
430 inlägg
[quote="Rafe":36w27516]Den har väl ändå rast hela tiden då den börja på 1a plats ändå.[/quote:36w27516]

Mm, men den var mest bara uppe och snuddade vid första platsen när den var som populärast på biograferna, sen när det lugna sig lite kom den först ner på trean och sen fyran där den har legat en längre tid. Men nu kom dvdn innan julen och får sig då en aningen svagare röster och resan neråt har då börjat.
225 inlägg
för
225 inlägg
Bara bra, den har inget i toppen att göra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Haha, ras? Ras är typ vad Wall-E har gjort som började på plats 6 och nu ligger som nummer 34, eller det som alla andra nya filmer gör: snabbt in och snabbt ut.

Att ha tappat fyra placeringar är knappast ett ras och den lär ju inte ta sig ut från topp 10.

Bara bra, femteplatsen är The Dark Knights. Synd bara att det är fel filmer som ligger före.
430 inlägg
för
430 inlägg
Det är möjligt att ordet ras inte passar in i The Dark Knights sammanhang, men syftade mestadels på början av nerförflyttningar, menade då inte nödvändigtvis de första månaderna utan även åren framöver, ett fint exempel på detta är Return of the King som fortfarande går neråt fem år efter premiären.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":3pczpqh0]Att den är smått rörig vad gäller storyn kan man ju kanske hålla med om men [i:3pczpqh0]"mest specialeffekter på varandra i feta explosioner"[/i:3pczpqh0], verkligen? Om du hade pratat om Transformers hade jag inte protesterat.

Och utveckla gärna vad du menar med att båtexplosionen är ogenomtänkt.[/quote:3pczpqh0]

Ganska simpelt, såhär är tanken.

Hur fick han all olja till den där båten? Någon måste fraktat dit dom. Och för att göra det måste man anlita folk som gör det. Och det tar ju inte precis en dag för att frakta sådär 500tunnor olja + att rigga upp allt så att det smäller som fan.. det är iofs film men jag undrade verkligen det och kom fram till att det går liksom inte.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Var det massa oljetunnor? Jag kommer bara ihåg en sprängladdning, men du har nog rätt.

Och det går nog att ifrågsätta trovärdigheten i det ja, men det är inget jag tänkt på direkt. Men det är kanske sant att man blivit mer förtjust i konceptet som sådant utan att helt tänka igenom logiken.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kan inte heller minnas att det skulle varit några oljetunnor i samband med båten, bara i samband vid "fängslandet" av Dent och Rachel.
2140 inlägg
för
2140 inlägg
Det är massvis med oljetunnor i filmen. En går ju ner och kollar och hela lastutrymmet är ju fullt med oljetunnor.

100% sanning, precis som han som skrev det.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Äh, TDK är kanske mer än en vanlig actionrulle men det är fortfarande en actionrulle och man borde inte lägga så stor vikt i detaljer. Ett gäng oljetunnor fraktades ombord på båten, måste man alltid veta hur? Allt behöver inte vara logiskt, speciellt inte när det gäller Jokern.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="g00de":3dp9ew2k]Ganska simpelt, såhär är tanken.

Hur fick han all olja till den där båten? Någon måste fraktat dit dom. Och för att göra det måste man anlita folk som gör det. Och det tar ju inte precis en dag för att frakta sådär 500tunnor olja + att rigga upp allt så att det smäller som fan.. det är iofs film men jag undrade verkligen det och kom fram till att det går liksom inte.[/quote:3dp9ew2k]

Han kan ju ha fraktat dit tunnorna flera dagar innan. Måste ju inte precis gjort det just samma dag. Sen så är det ju inte så att man måste rigga så att det sitter dynamit på varje tunna. Räcker med ett par stycken så leder det till en kedjereaktion
1721 inlägg
för
1721 inlägg
Enligt aftonbladet var TDK den tredje mest sedda filmen i Sverige under 2008 med 531 434. Inte illa för en film med 15-årsgräns.
186 inlägg
för
186 inlägg
Angående oljetunnorna.
Det är Hollywood vi snackar om. Säg en rulle därifrån som har minst en sak som inte är trovärdig.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden