1492 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1492 inlägg
Javier Bardem är klar som Roland Deschain i filmatiseringen av Stephen Kings The Dark Tower som ska bli tre filmer och en mini-serie. I regi stolen får vi Ron Howard som tidigare gjort A Beautiful Life och Cinderella Man.
Produktionen förväntas att starta redan i höst.
Pepp!
1361 inlägg
för
1361 inlägg
A Beautiful Mind har Howard gjort, men vi får heller inte glömma bort guldkorn som Apollo 13 och Frost/Nixon (tveklöst hans bästa film)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Härliga nyheter! blir nog tack och lov lite klass på de här filmerna och serien.
871 inlägg
för
871 inlägg
Nejmen, underbara nyheter! Det här var nog något av det bästa jag hört i veckan!
401 inlägg
för
401 inlägg
Nu har jag inte sett detta på någon sajt eller något än, men på IMDb är nu Michael Biehn och Norman Reedus castade som The Man in Black respektive Eddie Dean. Två mycket intressanta castingval enligt mig. Biehn är ju en storfavorit (duh, kolla avataren) och även Reedus är ju med i en av favoritfilmerna (The Boondock Saints). Inget är bekräftat vad jag vet, men hoppas att detta är sant, för castingen av Bardem var jag inte överdrivet glad över.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hoppas verkligen att det stämmer med Biehn, inte enbart för att han skulle passa, jag tycker dessutom att han är värd ett litet uppryck. Angående Bardem så tycker jag att valet var helt okej, fast jag hoppades ju tidigare på Mortensen, men man kan väl inte få allt. Sedan får man ju heller inte glömma att Bardem är en riktigt bra skådespelare, så jag tror nog att han kommer att skänka rejält med liv och karaktär till den rollen.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Bardem är väl en av de bästa skådisarna för tillfället så det är väl det som lockar isf. Howard är en väldigt ojämn regissör, som ofta gör väldigt tillrättalagda filmer som amerikanerna går igång på. Ganska "osexig" om än kompetent regissör. Tycker hans två bästa filmer är Frost/Nixon och Cinderella Man.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Aj aj aj då. http://collider.com/the-dark-tower-production-turnaround/89282/
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Jaja...låt dem dra sig ur och lägga ned projektet då. Det är väl bättre och säkrare att satsa på ett par superhjältefilmer till i 3D och ett par menlösa romcoms + en film om något brädspel som har ett välkänt namn, typ Yatzy.
Konstigt, jag trodde att jag skulle bry mig mer men jag är så van vid det är laget. Filmbranschen dör sakta ut i mina ögon, den blir mer och mer ointressant. Jag förstår att det är en stor investering detta och att det är en risk. Det är det ju egentligen med alla filmer, men dessa böcker är väl mindre kända än vissa serietidningar vilket innebär en högre risk. Det kan ju betala sig också, men nuförtiden så ska det ju en större satsning med 99 procents chans gå med vinst innan man tar sig an projektet ifråga. Vilket gör att det pumpas ut en massa ointressant trams, i alla fall då det gäller de större filmerna. Det är så tråkig och så trist, finns ingen guts längre.
Men men, något säger mig att projektet kommer att räddas ändå ifall det nu skulle läggas ned. Det kanske inte blir några filmer, men en TV-serie skulle jag nog inte räkna bort. Man kan göra en TV-serie där varje säsong bygger på en bok, precis som Game of Thrones. Fungerar inte TV-serien så är det väl då bara att lägga ned den efter en säsong. Att de promt ska hugga tre filmer och en TV-serie i sten redan från första början fattar jag inte, klart att det blir ap-dyrt då. Jag förstår att det är målet, men man kan väl ta en sak i taget? Nä så är det inte nuförtiden, manus till uppföljare och prequels etc. rapas ut redan under inspelningen av den första filmen ifråga. Ofta helt menlösa och urusla uppföljare och prequels ska väl tilläggas. Allt ska gå fort fort fort.
Som sagt, i TV-världen så är de mer villiga att satsa på sådana här projkekt så jag tror ändå att detta kommer att få se dagens ljus på ett eller annat sätt. Medans så kan film-världen fortsätta med att trampa runt i sitt enorma träsk av sina superhjälte, romcoms, brädspels och nöjesparksbaserade blockbusters i 3D. Ja och en massa usla filmatiseringar på sagor ska det ju vara nu också (ja jag gillar idén, men som vanligt så slarvas det bort i tramsfabriken och blir till löjeväckande visioner i 3D där ytan alltid spelar huvudrollen) Själv så tänker jag hålla mig på torra land och välja att se på verk där skaparna faktiskt har skapat något, där man har vågat att satsa och där skaparglädjen uppskattas.
Ja jag är bitter, kan man bli annat?! Så fort något intressant är på väg att bli till så ska pluggen dras ut och skeppet sjunka...Jag lovar er, filmbolagen gör hellre en reboot på Harry Potter-serien än att de satsar på en ny bokserie, så jävla illa är det.

1361 inlägg
för
1361 inlägg
Yes, jag håller med. TV-branschen är helt klart mer villig att ta risker nu än vad filmbranschen är, och det gör att majoriteten av kvalitetsmaterialet ute på marknaden existerar i TV-serieform.
Varför inte totalt slopa filmprojektet och helhjärtat satsa på detta som en påkostad och maffig TV-serie?
138 inlägg
för
138 inlägg
NEEEEEEEEJ!!! Jag såg ju framemot det här! Fega, mesiga, pengahungriga filmbolag!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Jamen precis! Alltså det här säger jag inte bara för att jag håller mer på serier nu än på filmer, men jag tror faktiskt att den här bokserien skulle passa bättre i serie-form helt och hållet. Jag menar varför krångla till det med tre filmer och SEDAN en TV-serie? Det känns som att det blir ett alltför krångligt "format" för publiken att liksom hitta och hänga med i. För oss inbitna och hängivna vore det säkerligen inget problem, men ifall de nu vill hitta den större publiken så känns det lite väl långsökt trots allt. Ja jag fattar inte riktigt hur de tänker.
En TV-serie på dessa böcker kommer så klart att kosta som satan den med ifall de verkligen vill göra det hela rättvisa, ja vilket jag så klart verkligen hoppas på, men skulle det bli en succé som GoT eller Boardwalk så skulle det betala sig. Fördelen är ju också att de kan ta en säsong i taget och se hur det går och utvecklas, på det sättet så blir det ju en billigare satsning och en mindre risk. En sak i taget är nyckeln ;)
Det skulle vara för bedrövligt ifall det hela bara läggs ned helt och hållet då jag tror att det här kan bli hur bra som helst.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
För mig skulle det inte vara så fruktansvärt om projektet går i graven faktiskt. Det hade absolut varit kul att få se det som film eller TV-serie, men berättelsen finns ju ändå i bokform, och eftersom jag älskar böcker klagar jag inte :)
EDIT: Finns ju också i serieromans-form ska jag väl tillägga, kan ju vara en bra lösning för de som vill ha ett mellanting om nu filmen/TV-serien inte blir av.
30 inlägg
för
30 inlägg
TV-serie hade varit väldigt intressant och hade nog gjort böckerna mest rättvisa. Men det jag tycker är att man som harry potter böckerna satsar på sju filmer. Jag menar Kingböckerna är ju riktigt stora och jag tror att en sådan filmserie med the dark tower  skulle ge ett enormt kassaskrin som de pengastinna göbbarna är ute efter. Grejen är bara att få till en bra första film och sedan så har dom skapat sig ett namn i filmvärlden. Jag kan tänka mig att många började älska harry potter efter dem bara sett filmerna, något sådant skulle ju kunna göras med det mörka tornet!
871 inlägg
för
871 inlägg
Problemet med att göra sju filmer på det är att man inte skulle få med tillräckligt mycket från böckerna. I princip allt som är med i dessa är viktigt för handlingen. Dessutom tror jag inte The Dark Tower kommer bli lika populärt som Potter, oddsen är ganska små i mina ögon.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Ännu sämre nyheter, preproduction-fasen har lagts på is på grund av budgetproblem.
http://www.deadline.com/2011/05/dark-tower-staff-put-on-hiatus-as-filmmakers-studio-address-budget/
1492 inlägg
för
1492 inlägg

[color=#333333=#333333]EDIT: Finns ju också i serieromans-form ska jag väl tillägga, kan ju vara en bra lösning för de som vill ha ett mellanting om nu filmen/TV-serien inte blir av.[/color]

[color=#333333=#333333]Bland världens bästa serieroman också plus att den är världens snyggast tecknade serie. :)[/color]
30 inlägg
för
30 inlägg
ja den här tråden verkar ju gått i stå. Men testar att försöka dra igång den igen. Vilka skulle ni vilja sett i huvudrollerna? Patriks artikel om the dark towers vara eller icke vara häromdan var väldigt bra och alla dessa nyheter om Crowe som Roland hade helt gått förbi mig. Jag tycket Crowe är som klippt och skuren för rollen, kan vara både hård och sympatisk. Även Aaron Paul tycker jag skulle vara ett mycket bra val som Eddie Dean. Sen som Susannah så tycker jag att den aktuelle bondbruden Naomie Harris skulle gestalta den figuren mycket bra, kolla pirates of the caribbean där hon spelar den där Tia Dalma. Hon skulle särskilt kunna spela Susannahs ena sida (ni som läst böckerna vet vad jag menar).  Som Jake har jag faktiskt ingen aning, kanske Kodi smith, han som spelade ungen i Apokalyptiska filmen "vägen", men som sagt där är jag lite mer osäker.. Kom med era förslag!
22 inlägg
för
22 inlägg
Läste precis ut dessa böcker och är väldigt taggad för det här projektet. Crowe kan nog göra det riktigt bra, fast en Clintan för 20-30 år sedan hade vart något!
18 inlägg
för
18 inlägg
[size=10=10][color=black=black][size=10=10][color=black=black]Lades inte detta projekt på is för någon månad sedan, då Warner hoppade ur?[/color][/size][/color][/size]
EDIT: http://www.darktowermovies.com/
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden