Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Äntligen vann Corsese sin efterlängtade oscar! Och jag tror inte det är någon som missunnar honom den.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nu får man väl ta och se den...
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Såg om filmen igår och extramaterialet idag.

Jämfört med första gången så skiljer sig det mesta åt. Det positiva är att Nicholson inte är lika jobbig vilket är ett stort plus eftersom det var han som förstörde fyran.

Det negativa är desto mer men påverkar mindre, slutet är inget speciellt längre, replikerna är inte lika coola eller roliga, musiken är inte heller lika bra som tidigare. Helt enkelt så håller inte filmen att se om men det blir ändå en klar trea främst tack vara DiCaprio och Baldwin som är riktigt bra båda två.

Extramaterialet var för det mesta riktigt bra och intressant, mycket kommentarer från skådespelare, regissör vilket jag är väldigt förtjust i. bra att man får reda på historien om gangstern Nicholsons karaktär är baserad på.

Det jag saknar är mer information om hur de spelat in filmen, problem under inspelningen, fler intervjuer/kommentarer med folket bakom som jobbat med foto, effekter, musik osv. Enda som var dåligt är de borttagna scenerna men det är å andra sidan väldigt svårt att få intressant. Tur att jag fick med den extra behind-the-scenes skivan för det skulle blivit alldeles för lite utan den.
989 inlägg
för
989 inlägg
Hålller helt klart med dig Thomas. Riktigt intressant det med "Southie". Synd bara att det inte var så mer saker på disc 2, men som du säger så var det tur att man fick den bonusdiscen!
9 inlägg
för
9 inlägg
Skulle snarare vilja säga att den här filmen är för jävla bra!
Jag älskar den verkligen o kan lätt se den flera gånger
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Skulle nog säga att detta är den bästa filmen av Scorsese.
Goodfellas kan möjligen vara snäppet bättre.
Helt klart en av de bästa filmerna i år. Väldigt många bra skådespelare med i denna.
Helt klart
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden