1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg
Nu har en poster (GUDOMLIG) och synopsis dykt upp från mästaren Terry Malicks kommande The Tree of Life (filmen som lätt, utan konkurrens, toppar min pepplista för 2011)
ENJOY, bara att vänta in en trailer nu, lär bli himmelskt!

We trace the evolution of an eleven-year-old boy in the Midwest, JACK, one of three brothers.  At first all seems marvelous to the child.  He sees as his mother does with the eyes of his soul.  She represents the way of love and mercy, where the father tries to teach his son the world’s way of putting oneself first.  Each parent contends for his allegiance, and Jack must reconcile their claims.  The picture darkens as he has his first glimpses of sickness, suffering and death.  The world, once a thing of glory, becomes a labyrinth.
From this story is that of adult Jack, a lost soul in a modern world, seeking to discover amid the changing scenes of time that which does not change: the eternal scheme of which we are a part.  When he sees all that has gone into our world’s preparation, each thing appears a miracle—precious, incomparable.  Jack, with his new understanding, is able to forgive his father and take his first steps on the path of life.
The story ends in hope, acknowledging the beauty and joy in all things, in the everyday and above all in the family—our first school—the only place that most of us learn the truth about the world and ourselves, or discover life’s single most important lesson, of unselfish love.

401 inlägg
för
401 inlägg
Det där ser ut att vara en fotad poster, finns det nån "riktig"?
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Är inte det där typiskt Viktor. Istället för att ta själva postern så väljer han att bara ta ett kort på postern. Han är banne mig hopplös!
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Haha, kul Mats :)
@Patalo, tyvärr finns det inte det, den fotades av Steve "Frosty" Weintraub från Collider, han är på AFM (American Film Market). Den släpps väl förmodligen snart framöver.
http://www.collider.com/2010/11/03/the-tree-of-life-movie-poster-synopsis-terrence-malick/
401 inlägg
för
401 inlägg
Ok, lär väl dyka upp i veckan.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Jag ber till alla gudar att det är en rejäl högupplöst version vi får, lär bli en episk wallpaper. 
401 inlägg
för
401 inlägg
Tog och beskärde den lite så det ser lite snyggare ut ;)
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Jag gjorde en temporär wallpaper :) Höjde kontrasten i den lite bara för att få bort lite av "dassigheten" som blev på fotot. 
401 inlägg
för
401 inlägg
Hehe snyggt, men hoppas fan det kommer en high-res snart.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Håller med dig TSOM, den här filmen har jag sjukt höga förväntningar på, högst av alla filmer 2011. Malick är en mästare som aldrig gjort mig besviken och jag tror inte han kommer göra det med The tree of life heller...
401 inlägg
för
401 inlägg
På tal om Malick, tog och beställde hem Badlands (som jag inte sett) nu. Har inte heller sett The Thin Red Line, så det blir nog lite Malick-special i helgen.
141 inlägg
för
141 inlägg
Alltid intressant med en ny Malickfilm. Pitt brukar vanligtvis inte imponera på mig, men han gjorde det i Babel, så det krävs kanske en god regissör för att få honom att agera, och inte bara vara en Pitt (ursäkta...), och där ligger ju Malick väldigt bra till.

Och ja Patalo, Badlands är en höjdare som du inte får missa = )
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Personligen tycker jag Badlands är Malicks bästa, ett mästerverk, helt klart!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Badlands är fantastisk, håller den som Malick's näst bästa. Tycker absolut du ska ha en Malickspecial i helgen Patalo, låter som ett underbart sätt att spendera helgen i mina öron.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Min ranking:
1. Badlands 5/5
2. Days of Heaven 5/5
3. The Thin Red Line 4/5
4. The New World 4/5
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Jag rankar så här:
1. The thin red line 5/5
2. Badlands 4,5/5
3. Days of heaven 4/5
4. The new world 3,5/5
141 inlägg
för
141 inlägg
Jag tycker New World är den svagaste av Malicks, den går mkt på tomgång och saknar det där som fick hans övriga filmer att funka, fastän de ofta innehåller samma ingredienser (män som går i spannmålssfält och känner på säden med händerna...)
Badlands och Days of Heaven håller jag allra högst, märkligt att träbocken Gere fick medverka i en sådan bra film. The Thin Red Line kommer inte långt därefter. Lägg märke till de oerhört välgjorda ljudeffekterna och hur mycket de faktiskt bidrar till stämningen. Närvaron kompletteras oerhört.
-4 inlägg
för
-4 inlägg
"1. Badlands 5/5
2. Days of Heaven 5/5
3. The Thin Red Line 4/5
4. The New World 4/5"
Ganska "spot on" även om jag skulle vilja sänka betyget på New World till en 3:a. Förutom det visuella vill jag minnas att den var ganska lågmäld och inte särsklit medryckande.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Gott :)
Har du sett vanliga versionen eller den förlängda av The New World? Jag har bara sett Extended Cut och tyckte helt klart den var värd en fyra.
-4 inlägg
för
-4 inlägg
Var tvungen att gå till filmhyllan för att se vilken version jag hade. Det var tydligen den "vanliga". Genant nog var jag inte ens medveten om att det fanns en annan version av filmen ifråga, hehe. Då skall jag väl kanske vänta med att uttala mig om den innan jag sett Extended Cut då :)
Måste säga att jag velar som fan gällande The thin red line också, jag vill verkligen sätta en femma på den men har aldrig riktigt haft substans nog i mina åsikter gällande filmen för att kunna göra det. Vad är det som fattas egentligen?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden