Nu har en poster (GUDOMLIG) och synopsis dykt upp från mästaren Terry Malicks kommande The Tree of Life (filmen som lätt, utan konkurrens, toppar min pepplista för 2011)
ENJOY, bara att vänta in en trailer nu, lär bli himmelskt!
1361 inlägg
Gör så, den är riktigt, riktigt bra :)
Jag håller med om att det känns som att någon pusselbit fattas när man ser The Thin Red Line, jag kan inte sätta fingret på vad det är, det är mycket möjligt att den växer till en femma om jag ser den några fler gånger.
Jag håller med om att det känns som att någon pusselbit fattas när man ser The Thin Red Line, jag kan inte sätta fingret på vad det är, det är mycket möjligt att den växer till en femma om jag ser den några fler gånger.
Yes!
Ja, vi får väl köra en omtitt på den båda två antar jag :) Hur som helst är Malick ett geni som gör otroligt vackra filmer.
Ja, vi får väl köra en omtitt på den båda två antar jag :) Hur som helst är Malick ett geni som gör otroligt vackra filmer.
Se om den grabbar så kommer ni nog se att den definitivt bör ha en femma. Personligen skulle jag gärna sätta en sexa på den :) Tycker den är helt hypnotisk redan från början, tonen sätts direkt i filmen. Sen gillar jag verkligen det poetiska anslaget som Malick använder istället för att bara bomba på med en massa krigsscener, även om dom också så klart finns. Gillar att han fokuserar på vad kriget mer gör med människans psyke. Fotot och musiken är ju dessutom fantastisk, liksom allt annat i filmen. En sann mästare är han verkligen, den gode Malick.
401 inlägg
Börjar bli riktigt pepp på min Malick-helg nu ;) Hoppas bara Badlands hinner komma idag.
401 inlägg
Började med Badlands ikväll, men jag blev inte så mäkta imponerad. Mina förväntningar var kanske en aning för höga efter alla lovord. Jag tyckte den var snygg och välspelad, och Martin Sheen var fantastisk, men den var en aning för seg.
Bara att börja vänja dig, Patalo. I princip alla Malicks filmer är lite småsega på sina ställen, men därmed inte sagt att filmerna är speciellt dåliga för det. Hittills har jag gillat "Days of Heaven" bäst, som i min mening har ett överjävligt grymt snyggt foto, seriöst, det är helt magiskt.
Hans nya kommande film verkar ruskigt intressant också!
Hans nya kommande film verkar ruskigt intressant också!
1361 inlägg
Håller med om fotot, det är gudomligt. Nestor Almendros fick ju en Oscar för bästa foto, tråkigt dock att den andra som också jobbade på filmen, Haskell Wexler, inte fick något erkännande fast att även han var officiell fotograf.
1361 inlägg
Det har nu dykt upp en bootleggad version av trailern som nu spelas tillsammans med Black Swan på biograferna i USA, och ja, vad ska man säga, den är helt fantastisk. Musiken som börjar spelas när "Written and Directed by Terrence Malick" visas är gudomlig!
Jag är mer pepp på denna film än alla andra 2011 års filmer tillsammans, detta kommer bli något alldeles extra har jag en känsla av.
http://www.youtube.com/watch?v=fi8o329-CwY
Jag är mer pepp på denna film än alla andra 2011 års filmer tillsammans, detta kommer bli något alldeles extra har jag en känsla av.
http://www.youtube.com/watch?v=fi8o329-CwY
3462 inlägg
Ingen vettig människa kan väl ens överväga att kolla på en bootleggad version. Det vore ju ett hån mot en sann filmkonstnär som Terrence Malick att kolla på den. Nu får du ge dig Viktor ;) Lugna dig en dag eller två så kommer det upp en riktig version.
1361 inlägg
Det är en kniv i Malicks själ att skriva hans namn med endast ett R! TeRRence Malick om jag får be!
Angående onlinesläppet så är det faktiskt inte så säkert Mats, oftast släpps en trailer på nätet bara några dagar efter biopremiären, men när Collider skulle höra med Fox Searchlight angånde släppet på nätet så hade man ännu inte bestämt om man skulle släppa den på nätet redan nu, vilket betyder att det kan dröja länge innan den dyker upp. Om vi har tur gör den det, men det är inte alls säkert, därför tvekade jag inte att kolla på den bootleggade :)
Angående onlinesläppet så är det faktiskt inte så säkert Mats, oftast släpps en trailer på nätet bara några dagar efter biopremiären, men när Collider skulle höra med Fox Searchlight angånde släppet på nätet så hade man ännu inte bestämt om man skulle släppa den på nätet redan nu, vilket betyder att det kan dröja länge innan den dyker upp. Om vi har tur gör den det, men det är inte alls säkert, därför tvekade jag inte att kolla på den bootleggade :)
3462 inlägg
Det är inte jämt de är beredda att tala om exakt när de planerar att släppa trailern, men de brukar få bråttom när den letar sig ut på nätet.
Malick har ju jobbat flera år med detta, så vi kan allt vänta tills det kommer en trailer som gör hans film rättvisa. Det är en sak om det handlar om något massproducerat skit, men när det är en film av en kille som Malick så bär dig emot att kolla på en bootleg.
Självklart ska det vara två R och inget annat.
Malick har ju jobbat flera år med detta, så vi kan allt vänta tills det kommer en trailer som gör hans film rättvisa. Det är en sak om det handlar om något massproducerat skit, men när det är en film av en kille som Malick så bär dig emot att kolla på en bootleg.
Självklart ska det vara två R och inget annat.
1361 inlägg
Alltså Malick, jag älskar dig, men för hela helsike, LÄGG PÅ ETT KOL! Ge oss en högupplöst poster eller trailer eller bild eller NÅGOT så att vi inte får panik!
Trailer nu officellt släppt och ny poster, PEPP!
http://www.collider.com/2010/12/15/the-tree-of-life-trailer/
http://www.collider.com/2010/12/15/the-tree-of-life-trailer/
alltså. jag vet inte riktigt vad jag ska säga. visst är en ny mallick alltid intressant och visst såg det väldigt bra ut. men mallicks har alltid varit visuellt väldigt läckra, och jag vette fan vad jag ska tro om den här. såg ut som en mash up mellan revolutionary road och 2001.
hur hänger ''rymdbitarna'' ihop med resten utav filmen? en ny mallick film är som sagt alltid något att se fram emot, men utan att veta mer om handligen av filmen så vet jag inte riktigt vad jag ska tro.
hur hänger ''rymdbitarna'' ihop med resten utav filmen? en ny mallick film är som sagt alltid något att se fram emot, men utan att veta mer om handligen av filmen så vet jag inte riktigt vad jag ska tro.
Galet vilka rysningar jag fick av trailern. Såg den tre gånger på raken, helt lamslagen nu. Malick är en levande legend och det ser nu ut som ytterligare ett mästerverk kommer slå följe med hans fyra tidigare. Kanske dumt att ställa så höga förväntningar redan nu, men det är svårt att göra annat med den här trailern och när man vet att mannen med det felfria CV't är bakom ratten.
Har inte vågat se trailern än, brukar undvika trailers generellt, för att få se filmen med så öppet sinne som möjligt. Men herregud vad jag ser fram emot den här filmen, den jag har högst förväntningar på 2011!!!
Förstår dig Brent, önskar att jag hade samma viljestyrka som du. :P
Jävlar vilken kraftfull trailer, ooooohhh ryste jag med. Det är sällan jag använder ordet vacker. Men den här trailern kan inte beskrivas på något annat sätt.
Den här filmen kan bli något absolut över det vanliga!
Den här filmen kan bli något absolut över det vanliga!